Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

14-12-2015 om 22:20

Ervaringen met online bestellen bij H&M?

Vorige week woensdag bestelde ik bij H&M een jurkje voor dochter voor het kerstgala. Dit is morgenavond. Er stond 3-5 werkdagen levertijd bij. Dat moest net lukken dacht ik dus. Vrijdag kreeg ik bericht dat het was verzonden. Ik dacht het dus zeker vandaag in huis te hebben. Mooi niet dus. Ik gebeld met H&M, konden ze zelfs niet garanderen dat we het morgen hebben. Stress dus en vanmiddag nog even gehaast iets anders hier in de stad gekocht.
Maar eh, dit is toch niet meer van deze tijd toch, zo lang moeten wachten op een bestelling? En met Ideal betalen kon ook al niet. Ik geloof niet dat ik nog eens bestel bij H&M. Over terugsturen kon ik ook al niets vinden op de site. Ik hoop maar dat dit kosteloos kan als het jurkje daadwerkelijk te laat komt.
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?

annet

annet

14-12-2015 om 22:33

Hier ook

Wanneer H&M aangeeft dat een pakketje verzonden is dan kan het nog 3 tot 5 werkdagen duren voor dat het pakketje bezorgd wordt. Retour zenden kost 1 euro. Het is dus zeer waarschijnlijk dat het jurkje niet op tijd in huis is.

Retourzenden

Als je het niet retour wil zenden kan je het ook terugbrengen in de winkel (ook na de 14 dagen zichttermijn weet ik uit ervaring) en krijg je een tegoedpasje. Bij mij worden de pakketjes altijd wel geleverd op de datum die ze van te voren aangeven, maar da's mazzel begrijp ik als ik jullie ervaringen hoor.

skik

Caesar

Caesar

14-12-2015 om 22:57

Een week

Als de levertijd 5 werkdagen is, dan duurt dat dus een week. Woensdag besteld is dus de volgorden woensdag in huis. Alles wat het eerder komt is mooi meegenomen. Maar inderdaad, 5 werkdagen is niet heel vlot.

Hemma

Hemma

14-12-2015 om 23:27

kan heel lang duren

Haha, bij mij heeft het wel eens een paar maanden geduurd voordat ik een H&M bestelling ontving.... Heel vreemd, duister waarom het zo lang duurde voordat het verzonden werd (leek mij een probleem met voorraadbeheer?), en Kiala doet er ook nog eens erg lang over.

De laatste tijd valt het me op dat het veel beter gaat.
Maar nog steeds heel veel langzamer dan BOL of Amazon of zo....

Ik bestel dus nooit iets dat ik voor een bepaalde tijd nodig heb, maar bijv. kleding in de uitverkoop die ik dan een volgend seizoen ga dragen... Of kleding voor kind in een volgende maat, in de uitverkoop, zodat ik het alvast op voorraad heb...

Ook bizar is dat je bij terugsturen geen ontvangsbevestiging en gespecificeerde afrekening per e-mail krijgt.

Maar verder werkt het goed, en bij problemen de klantenservice bellen, dan wordt je aardig en goed geholpen...

Katniss

Katniss

14-12-2015 om 23:32

Druk

Vlak voor Sinterklaas kreeg ik mijn bol.com spullen ook niet, zoals normaal, hooguit na twee dagen. Ik denk dat het erg druk is bij de distributiecentra en de post.

vlinder72

vlinder72

15-12-2015 om 06:34

duurt langer

H&M is geen wehkamp of bol.com. ik bestel er regelmatig kleding en het leveren is beter geworden maar het duurt nog steeds lang. Binnen een week heb ik nog nooit iets ontvangen. P

H&m

Het warhouse van h&m staat midden in polen. Het versturen van een order duurt daardoor aanzienlijk langer dan bijvoorbijeeld wehkamp (zwolle) of Bol (waalwijk).

Jamie

Jamie

15-12-2015 om 06:48

verzendkosten

Als je de héle zending retour stuurt mogen ze geen verzendkosten rekenen, dus ook geen 1 euro. Ik heb alleen even nu niet de tijd om er een linkje bij te zoeken.

Jamie

Jamie

15-12-2015 om 06:49

gruffalo

Leuke maar beetje pijnlijke typo: een WARhouse in Polen...

Jamie

Jamie

15-12-2015 om 07:01

hmm

Nog net een minuutje over, die regels gelden dus niet, ze mogen kosten berekenen bij terugsturen maar daar moeten ze dan vooraf wel heel duidelijk over zijn. Vreemd dat dat verkeerd in mijn hoofd zat.

Yvonne

Yvonne

15-12-2015 om 07:34

vreselijk

In het verleden wel bij h&m besteld, wat een verschrikking. Op sommige dingen soms weken moeten wachten en nog iets totaal anders geleverd krijgen. Geen aanrader.

Odile

Odile

15-12-2015 om 08:13

en soms...

... krijg je de bestelling in drie delen, en als je dan drie keer iets terug wil sturen, betaal je ook drie keer een euro. Het zijn maar kleine bedragen, maar ik vind het waardeloos!

Brigit

Brigit

15-12-2015 om 08:43

Jamie verzendkosten

Was het niet zo dat als je de hele zending terugstuurt er geen verzendkosten mogen worden berekend? Maar evt. wel retourkosten? Ikzeg er direct bij dat dat dit ook maar iets iets dat in mijn hoofd zit en er verkeerd kan zitten hoor.

Elisabeth

Elisabeth

15-12-2015 om 09:02

hmm

Nooit last mee. Ik vind het juist superhandig en met wat later betalen doen ze ook nooit moeilijk.

Mijntje

Mijntje

15-12-2015 om 09:29

lang

Dat is idd niet zo snel, maar ik bestel wel eens. Vaak hebben ze in de winkel niet alle maten op voorraad en ook is het wel eens voorgekomen dat een jas online goedkoper was. Als het niet goed is breng ik het altijd terug naar de winkel, dan kreeg ik een tegoedbon. Voor meer service en snelle levering kan je beter bij wehkamp of kleertjes.com bestellen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-12-2015 om 11:41

Nooit problemen

Ik bestel meestal in bulk. In voor- en najaar zeg maar. Vooral de jongensbroeken vind ik betaalbaar en van behoorlijke kwaliteit. En meestal bestel ik dan ook nog wat koopjes mee. Een kortingscode eroverheen en dan heb ik een volle doos voor niet al teveel geld.

Op de website staat duidelijk in welke periode je het kunt verwachten en dat klopt hier altijd.

Ik vind het prettig winkelen.

Jasmijn

Jasmijn

15-12-2015 om 12:33

ook geen problemen

Ik bestel heel vaak bij H&M, altijd acceptgiro erbij, dus eerst even kijken wat ik allemaal houden wil en daarna pas betalen, erg handig (ik bestel vaak meerdere maten en wil dus niet eerst alles vooraf moeten afrekenen) terugsturen gaat ook prima, verzendbewijsje van de post even bewaren.
Het enige is, is dat ze niet snel leveren, dus nooit iets last-minute daar bestellen, dat gaat niet.

Jamie

Jamie

15-12-2015 om 15:59

volledig ot mijntje

'www.kleertjes.com'

In mijn ogen bestaat er geen slechtere naam ooit bedacht dan deze. Welke goed bij zijn hoofd zijnde volwassene gaat naar die site om kleding voor zijn puber te kopen

1x gedaan

Wat een ramp, bikinibroek kwam na een week en topje kwam dik 2 weken later,foute kleur dus sta je dan... toch terug kunnen brengen maar wat een gedoe.
Nooit meer.

Tango

Tango

15-12-2015 om 22:32

Duidelijk

Nou dat is dus duidelijk. De ervaringen zijn niet best.
Jurkje is overigens nog niet binnen. Man zei vanavond dat je het pakje mag weigeren, dan hoef je geen retourkosten te betalen. Maar ja, misschien wordt het in de brievenbus geschoven, dan kan dat dus niet.
Overigens stond bij mij alleen maar 3-5 dagen levertijd, geen verwachte leverdatum o.i.d. Het had er gewoon moeten zijn dus vandaag. Dat het distributiecentrum, of hoe je dat ook noemt in Polen zit wist ik niet, dat vertellen ze je bij de klantenservice ook niet. Ik hoorde van de week van iemand dat het in Duitsland staat. En oh ja, ik vond ze bij de klantenservice ook helemaal niet aardig. Ik werd kortaf en geheel niet begripvol te woord gestaan. Maar dat laatste gebeurde me ook in de winkel waar we gisteren op de valreep nog een andere jurk voor dochter kochten. Sommige mensen willen gewoon niet dat je iets koopt volgens mij.

Jamie

Jamie

16-12-2015 om 07:07

Als je op woensdag gaat bestellen en het is max 5 werkdagen levertijd dan komt het toch echt op een woensdag. De eerste dag telt niet mee.

Mijntje

Mijntje

16-12-2015 om 07:51

Jamie

Ik heb geen puber (nog) Als je op die site in de uitverkoop kijkt zit er wel wat moois tussen, het is wel prijzig. Maar de levering is wel sneller dan bij h&m is mijn ervaring. Sowieso is last minute online kopen een risico.

Pirata

Pirata

16-12-2015 om 08:41

zalando

Zojuist kreeg ik van Zalando een excuusmail over mijn vertraagde (deel)bestelling, met daarin de reden en dat er gratis geretourneerd kan worden. Zalando is altijd behoorlijk stipt met verzenden en houdt zich goed aan de levertijden. Dit vind ik dus ook weer netjes van ze. Gelukkig schijnt het andere deel van mijn bestelling straks wèl bezorgd te worden, en daar zit het pak in dat ik vanavond aan wil doen bij een etentje (met mijn nieuwe schoenen uit het ballerina-draadje).
Ik koop niet meer online bij h&m, liever Zalando, meer keuze en betere levering.

wel goede ervaring

Ik bestel met enige regelmaat bij HM. Ik houd er rekening meer dat de levertijd langer is dan bij Wehkamp of zo. Maar aangezien de prijzen bij HM dermate laag zijn, neem ik dat ongemak voor lief. Ik vermoed dat de winst ergens vandaan moet komen.

Egel

Egel

16-12-2015 om 14:04

Inderdaad Mijntje: kleertjes.com

Inderdaad Mijntje: kleertjes.com vind ik ook erg goed! Prijzig ja, meestal, maar als je oplet (uitverkoop) kun je wat leuks 'halen', en de service is erg goed. Altijd snel, met alles. Nooit iets verkeerd gegaan bij mij.
H&M geen ervaring mee (alleen een heel enkele keer wat in de winkel gekocht).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.