Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margriet*

Margriet*

02-01-2013 om 17:53

Ervaring met kvik of svea keuken

En hoe bevalt het? Is het minder, vergelijkbaar of beter dan bijv Ikea? Wij willen verbouwen maar ivm budget niet de hoofdprijs voor een keuken betalen. Het liefst heb ik een Bulthaup, qua stijl vind ik die erg mooi, maar erg prijzig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maki

Maki

02-01-2013 om 18:54

Kvik

Wij hebben sinds 'n jaar of 3-4 een Kvik keuken en zijn daar erg tevreden over. We hebben 'm zelf gemonteerd.

Wat ik het grote voordeel vind zijn de hogere en diepe onderkasten. Daardoor hebben we mega-grote lades én een veel dieper aanrechtblad, zodat voor de broodtrommel en het koffiezetapparaat nog een zee van werkruimte overblijft.

Margriet*

Margriet*

03-01-2013 om 21:05

Diep aanrechtblad

Is dat specifiek Kvik of hebben andere merken dat ook.

Diep aanrechtblad

is een kwestie van de kastjes niet helemaal tegen de muur aan te zetten. Dan zijn de kastjes en lades niet zo diep maar dan heb je dus wel een diep blad. Wij hebben een paar keer bij kvik gekeken maar vonden het allemaal te vaag qua service. Dus een ikea keuken genomen (alleen de kastjes) met een maatwerk terrazo blad en Siemens apparatuur.

Al met al waren we 8000 euro kwijt waarvan 2000 of 2500 voor alleen het blad

Onze keuken heeft dus een maatwerk gegoten blad waardoor de aansluiting op een verspringing in de wand en scheve muur perfect aansluit.

Ooit als het weer nodig is en we weer een bak poen hebben dan gaat de keuken eruit en komen er goede nieuwe kastjes van Siematic oid en dan gaat het blad er weer op. Of misschien zijn we dan al verhuisd...

In ieder geval, elk jaar moeten hier alle deurtjes vervangen worden, dit kost ons niets (behalve administratief geleuter) omdat we het destijds door ikea hebben laten monteren. De kwaliteit is huilen met de pet op namelijk maar per keukenfrontje is dat weer anders, ik ken mensen met een ikea keuken waarvan de frontjes er nog prima uit zien.

Margriet*

Margriet*

05-01-2013 om 18:07

Pff manda

Elk jaar dat gezeur met die frontjes, lijkt mij heel veel gedoe. Dan liever wat vaag bij de Kvik, denk ik zo. Ik wist niet dat Ikea zo slecht was. Heb je een mooi blad maar de rest is niets? Als ik dat zo hoor overweeg ik toch Bulthaup. Wij moeten namelijk alleen een recht aanrechtblok van zo'n vier meter, zonder bovenkastjes. Dan wil ik wel kwaliteit.

Margriet

als ik jou was zou ik eens wat keukenzaken afgaan, ik weet niet precies wanneer de showroommodellen eruit gaan (daar is een periode voor, geen idee wanneer dus, ik hoor het overigens wel graag !!!!) en dan een showroommodel kopen als jouw aanrechtblok zo simpel is. Ik heb dat ook geprobeerd, kon alleen natuurlijk niets vinden in onze ingewikkelde L vorm met scheve muur en inspringing van damwandje. Ik bedoel 4 meter recht moet te doen zijn !!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.