Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

08-08-2012 om 09:44

Ervaring kwaliteit ikea-keuken?

Graag jullie ervaringen. Niet zozeer over uiterlijk, maar over kwaliteit. Hoe oud is jullie IKEA-keuken en hoe doet hij het na zoveel jaar?

Tevreden?

Tips voor als je een IKEA-keuken wilt aanschaffen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik niet zelf

Maar ik heb wel een vriend geholpen een Ikea-keuken te installeren en ik mag daar ook een paar keer per jaar koken. Die keuken staat er nu een jaar of zes en hij is nog altijd zeer tevreden over alles. De grote laden lopen nog altijd soepel, zo ook de apothekerskast. Over de apparaten niets te klagen. En ik vind hem er ook nog altijd goed uitzien (die keuken, dus ). Dat is een keuken die zeer intensief wordt gebruikt.

O ja, die vaatwasser

Dat is het enige waar hij dan minder blij mee is. Er zijn echt dingen die je moet voorspoelen omdat het anders niet schoon wordt. Dat is beduidend slechter dan onze vaatwasser (Atag).

Never again

Onze keuken staat sinds 2004. En bij de levering ging alles fout. Beschadigde panelen die werden bezorgd, levering in 88 delen, en het heeft me een hoop ongein en tijd gekost om de goede delen bezorgd te krijgen en de beschadigde retour.

De man die namens Ikea de keuken kwam plaatsen was een botte boer en niet service gericht, alsof ie er geen zin in had. Besloot op eigen initiatief het aanrechtblad op een punt door te zagen dat hij goed vond, terwijl wij anders hadden beslist.

Na 4 jaar ontstonden er scheurtjes in de panelen en toen begon het gezeik van voren af aan. Ikea doet niet moeilijk over nieuwe panelen, maar ondertussen had Ikea een nieuw basisframe in gebruik genomen waardoor simpel alleen de panelen vervangen niet ging. Ook de panelen die wij hadden waren niet meer leverbaar maar wel eentje die er op leek.

De keuken staat nu 8 jaar maar van mij mag ie eruit. Helemaal klaar met de Ikea keuken. Opnieuw allerlei kleine haarscheurtjes in de panelen en het houten aanrechtblad is ondanks goed onderhoud niet om aan te zien.

Ikea keuken? Never again. Aangenaam geprijst, maar al het gezeur, irritatie en tijd die het ons gekost heeft, dat was het niet waard.

Ik had er uiteindelijk een advocaat op gezet, ik was het geneuzel en de discussie met Ikea totaal beu.

15 jaar.....

.....gaan de kastjes al mee, 5 jaar geleden de deurtjes, aanrechtblad en deurtjes vervangen door laden en er is nog niets mis mee.
Man heeft alles zelf gedaan.
Kortom heel erg tevreden

Lisetje

12 jaar... zucht

Mijn Ikea keuken staat nu 12 jaar. Gezien de prijs-kwaliteit verhouding is het wel o.k. Maar eerlijk is eerlijk: ik zou het niet nog eens doen als mijn budget het toe zou laten. Het leek toen een mooie, redelijke goedkope oplossing in een huurhuis.

De kastjes sluiten niet echt netjes aan op elkaar (wat je er ook aan doet). Bij de koelkast is de inbouwdeur uit het scharnier gescheurd waardoor de kast niet meer goed kan sluiten. En het is allemaal best 'minimaal' te noemen vind ik.
Het kastje boven de magnetron vertoonde al heel snel een bubbelige structuur onder de hoogglans, van het vocht/warmte van de magnetron. Ook zo iets. En de afwerkingsplint vind ik ook waardeloos.

Inmiddels is de kleur ook uit het assortiment, dus ook daar kan ik niets meer mee.

De inbouwapparatuur heb ik van Whirlpool made for Ikea. En daar ben ik redelijk tevreden over. Inmiddels is de koelkast wel aan vervanging toe en de vaatwasser is ook overleden. Maar ja, volgens mij is de gemiddelde levensduur van apparaten zo'n 7 jaar. Dus dat is dan ook wel weer logisch.

Kortom: als je budget het toelaat, zou ik voor iets meer kwaliteit kiezen. Als je niet te veel uit wil geven is het voor een jaar of 8 te doen met de IKEA-keuken.

Double4

mirreke

mirreke

09-08-2012 om 12:21

Keuken van ikea

apparatuur zelf gekocht. Inbouwen van een ander merk doen ze ook, geen enkel probleem. Je betaalt er natuurlijk wel voor.
Wij hadden ook panelen die na een poosje slechte kwaliteit hadden. Er is dan omruilgarantie, maar die kleur en verfsoort en afwerking was uit het assortiment. We hebben toen alles nieuw gekregen, dus ook de grote rechtopstaande panelen. Kortom, alleen het frame bleef staan verder alles nieuw, ook het blad overigens, waar kleine foutjes in zaten.
Wel een gedoe, maar ben toch erg blij met de keuken. Het frame zit nu ruim vier jaar, en alles is nog steeds perfect, sluit goed aan enz. lades glijden en sluiten heerlijk.
Wij hebben laten inbouwen door Ikea, hebben door al dat geomruil ervaring met drie bedrijven. Twee super, de eerste dramatisch slecht.
Wij wonen in Duitsland en mocht ik een andere keuken willen zou ik overwegen hier ook elders te kijken, de prijzen liggen hier idd beduidend lager dan in Nederland. Maar de keukenelementen van ikea komen ook gewoon van dezelfde Duitse fabriek...
Verder liggen de prijzen van Ikea zo gunstig dat ik voor dit geld nog steeds ongelooflijk vrolijk word en blijf van onze keuken.

Heel tevreden

ben ik met onze Ikea keuken. Lichteiken / wit glas, de naam weet ik niet meer. Zelf ingebouwd, de keukenapparatuur van de vorige keuken gebruikt. Aanrechtblad en tegels ergens anders gekocht. De keuken ziet er veel duurder uit dan hij gekost heeft. Let wel op de panelen, de kwaliteit daarvan verschilt nogal.

Tevreden

Ik heb m'n Ikea keuken nu zo'n 4 jaar.
Ben er helemaal tevreden mee (maar ja, dat mag ook wel, tis pas 4jaar...)

Zou volgende keer weer naar Ikea gaan.
Heb het geld niet om naar een dure zaak te gaan en bij Ikea hebben ze genoeg leuke frontjes en veel soorten frames.

Niet aan te bevelen

alle deurtjes van onze keuken moeten elk jaar vervangen worden. Nou hebben de die keuken toen nieuw laten monteren via ikea dus het kost ons niets, wel weer gedoe met fomulieren en bellen etc.

De apparatuur (behalve de koel/vries) is van Siemens en het blad is maatwerk granito. Dus alleen de kastjes zijn van ikea.

Het was en is goedkoop en als ik het weer zou moeten doen met een groter budget dan zou ik nooit er voor kiezen, maar goed, het budget was dus te krap en nu zitten we met een mooie keuken die wel elk jaar gedeeltelijk vervangen wordt.

Ja klopt p

ik ken ook mensen die super ikea deurtjes hebben.

Het spul waarvan die van ons is gemaakt is ook echt ongeschikt voor een keuken, het is mdf met een dunne laklaag erop. Dus bij elke scheut koffie trekt zich in die laklaag en blijft er direct een lichte vlek zichtbaar. Bij elk tikje met een vork (of peuter met hard stukje speelgoed....) een stukje van die laag af...

Maar goed, het zal mijn tijd wel duren en ik heb 15 jaar garantie dus elk jaar laat ik het ikea weer oplossen.

Jolijt

Jolijt

20-08-2012 om 07:39

Eerste keuken

Mijn eerste keuken(tje) heb ik gedaan met ikea kastjes zo'n 25 jaar geleden en hoewel ik er niet meer woon ken ik de huidige bewoners nog wel en de kastje leven nog en zien er keurig uit.

Mijn huidige keuken was stikduur en hangt van ducktape aan elkaar.
De bovenlaag van de kastjes zit er zeg maar omheen gekrompen en laat dus aan de randen los. Gevolg: vlijmscherpe randen en als je niet goed oplet kreukelt het op en is het voorgoed lelijk. Lijmen gaat niet en garantie hield veel eerder op dan die van ikea.

Over alle lossen randen zit dus ducktape of inmiddels het neutralere schilderstape... ideaal is het zeker niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.