Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

69er

69er

26-05-2017 om 10:33

Ervaring bedombouw Ikea

Bij een bekend zweeds warenhuis gaat een bed uitgezocht worden voor dochter in de breedtemaat 140. Dochter vindt de hemnes het mooist, maar wat is de degelijkste? Ze is een erg lichte slaapster en ik lees veel over krakende en piepende bedden en op de grond vallende lattenbodems bij de malm. Qua prijs gaat de keuze vallen op een malm waarvan ik het losse hoofdeind wat instabiel vind, de askvoll, brimnes zonder hoofdeind, brusali en de hemnes. Ik ben benieuwd naar gebruikservaringen.

40er

40er

26-05-2017 om 10:40

Blauw geel

Zelf hebben we een ander soort bed, maar wel van dezelfde winkel. Geen problemen mee hoor. Misschien ligt het aan het soort bed, dat weet ik niet.

Pirata

Pirata

26-05-2017 om 10:47

Ikea dus

Heu, waarom noem je niet gewoon de naam?
Wellicht vind je recensies over die bedden als je googlet. En goed in elkaar zetten helpt ook.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-05-2017 om 11:15

Hemnes

Die heb ik ook, kraakt niet en bevalt prima. Ik heb de 1,60 m met een enkel matras.

69er

69er

26-05-2017 om 11:20

Naam

Ik weet niet of ik de naam mag noemen.... Ik heb naar recencies gekeken en ook hoeveel er gebruikt aangeboden worden. De askvoll is volgens mij redelijk nieuw, daar is niet veel over te vinden. Qua opbouw zitten ze allemaal ongeveer hetzelfde in elkaar. Alleen bij de hemnes is er een andere verbinding tussen einddelen en zijkanten, dmv het aandraaien van een moer, dus volgens mij makkelijker na te draaien.

Stukje stof

Als er iets gaat rammelen kun je er een stukje stof tussen doen of wat vilt. Als het maar een bed van hout is.
Dochter heeft ook altijd last van krakende dingen. We hebben een Ikea bed

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39902937/
We hebben dit bed gekocht.

We hadden nog een los hoofdeinde dat staat omwikkelt met een lap stof aan het hoofdeinde en zit niet vast aan het bed.

Wel uitkijken als je er ook een nieuwe matras op doet.
We hadden een groot houten bed en wilden er een nieuwe matras op doen.
Die komen opgerold in plastic en bij het uitpakken schoot het los en schoot het de achterkant van het bed eraf waarna de bevestigingen uitgescheurd waren.

Angela

Angela

26-05-2017 om 11:36

Ik heb de Brimnes

Ik heb de Brimnes, ideaal met die laden! Hij kraakt een klein beetje, maar dat heb ik opgelost door er een paar oude sokken tussen te proppen, klaar, geen kraak meer!
Prima bed dus, heb hem al een paar jaar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-05-2017 om 12:12

Hier ook inea

Dochter heeft ook een Ikea bed van 140. Weet even niet welke. Wij hebben niet beknibbelt op de lattenbodem en een goed matras gekocht. Bed slaapt prima en kraakt niet.

Li

Li

26-05-2017 om 13:01

lattenbodem

De duurste lattenbodem van Ikea (met veel latjes dus) is echt prima, veel beter dan veel duurdere merken.

Hier Malm en Hemnes

Zo'n beetje alle meubels heb ik bij de Zweed gehaald na mijn scheiding. De Malm heb ik zelf en is prima, Hemnes heeft zoon en het bevalt ook goed. Na enkele weken in gebruik de schroeven weer aandraaien is meestal wat helpt tegen het piepen.
Succes
Sini

Ook hier

Hier twee kinderen met een Hemnse bed. De ene die met lades en de andere de tweepersoons variant. Kraken allebei niet. Fijne bedden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.