Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Er is ingebroken

vanmiddag in ons huis, ik moet het gewoon even kwijt, het voelt akelig. Alles is te vervangen, er is niet veel weg (mijn man en jongste waren 10 minuten het huis uit) maar het voelt niet lekker dat er iemand doelbewust heeft gekeken wanneer er even niemand thuis was. Politie is geweest, allemaal prima, verzekering vergoed (weten nog niet hoeveel en hoe snel).

in amper 4 jaar tijd zijn er nu 1 dure gazelle fiets, 1 afgetrapt driewielertje, 1 aluminium step voor het huis verdwenen en vandaag dus de inbraak.

Ik begin het gevoel te krijgen dat dit wel erg veel is voor 1 huis maar er schijnt volgens politie in deze nette wijk veel 'gehaald' te worden.

ik ga nu de sleutel ook omdraaien als ik even de deur uit ga, al is het maar 5 minuten heen en weer naar de bakker, eigenlijk wil ik dat niet, ik bedoel de deur staat hier ook regelmatig open in de zomer, touwtje uit de deur, ik even bij de buurvrouw paar huizen verderop....

ik ben niet bang oid, maar iemand is mijn veilige huis geweest, tussen de foto's van mijn kinderen zitten zoeken, laatjes open gemaakt.

Het moet wel een sukkel geweest zijn, de 2 eindejaarsloten heeft hij niet mee genomen en wij gaan dus de hoofdprijs winnen, kunnen we alle spullen meteen weer vervangen. (Ik kan er normaal wel om lachen, zo om mijn eigen grapjes maar nu dus niet).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tube

tube

20-12-2011 om 23:29

O, wat naar

Wat ontzettend naar voor jullie. Kan me voorstellen dat het je boos maakt. Wie haalt het in z'n hoofd om.....

Bah, wat een rotstreek.

Ik wens je een rustige nacht toe.

Tube.

Wat akelig

Het idee dat er vreemden ongevraagd in je huis zijn geweest en met hun tengels aan je spullen zitten. Sterkte Manda!

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2011 om 06:54

Snelkraak

Wat naar he! Drie weken geleden is bij ons ook ingebroken, alleen mijn portemonnee en de tv waren weg. Alleen is de sukkel op heterdaad betrapt met onze tv op zijn rug..)
Dus nog dezelfde dag hadden we alles terug. Sterkte Manda, dit is niet leuk. Ook hier wordt veel ingebroken helaas. En net deze ene keer waren we vergeten onze tuin af te sluiten.

Anonix

Anonix

21-12-2011 om 07:53

Wat rot, manda

Ik moet zeggen dat je het de laatste weken wel heel vaak hoort. Bij mijn zus, het bedrijf van mijn buurman, hier voor de deur een auto (en die heeft er niet langer dan 5 minuten gestaan!) bij het langslopen de ruit ingetikt en de tas eruit gegrabbeld...

Bij ons is 'n paar jaar geleden ingebroken, ook allemaal vervangbare dingen, maar ik was echt ongelooflijk boos! Hoe durfde hij het in z'n hoofd te halen! Ik denk dat hij heel blij mag zijn dat ik z'n moeder niet ben

Sterkte met alle rompslomp...

Ach wat naar

Oo, wat naar Manda, wij hebben jaren terug ook een insluiper gehad. En het heeft me héél lang achtergevolg, het gevoel van 'onveiligheid' ........
Dat je dáárvan bent beroofd is eigenlijk nog 100 keer erger dan van die spullen.
Sterkte
groeten albana

Tinus_p

Tinus_p

21-12-2011 om 10:28

Nette wijk

Manda:
"maar er schijnt volgens politie in deze nette wijk veel 'gehaald' te worden."
Het rottige is, dat juist in nette wijken veel te halen valt, helemaal als mensen daar betrekkelijk zorgeloos zijn (de beroemde touwtjes uit de brievenbus, de droom van iedere insluiper).

Het blijft natuurlijk wel rot.

Manda Rijn

Manda Rijn

21-12-2011 om 10:39 Topicstarter

Vervelend

we krijgen niet veel terug van de verzekering. Dus weer een nieuwe laptop kopen (kassa !), de nieuwe bankpasjes worden verzonden na kerst, nieuw paspoort aanvragen.

De agent zei nog dat er nog een kans is dat de laptoptas (duur ding!) en portemonnee nog gevonden worden, ze halen de laptop en het geld eruit en de rest gooien ze weg.

Vannacht werd ik dus wakker, dacht dat ik iets hoorde aan de voordeur, kijk dat soort dingen dat is zo rottig. Gelukkig was de oudste na een tijdje weer op orde en heeft goed geslapen.

Manda Rijn

Manda Rijn

21-12-2011 om 11:10 Topicstarter

De deuren waren dicht tinus

achter 3 puntsslot, voordeur was dicht getrokken. Maar met een schroevendraaier zijn ze daar dus zo mee binnen. Ok dan dus elke keer de voordeur op het nachtslot draaien en niet alleen maar dichttrekken.

angsthaas

angsthaas

21-12-2011 om 11:15

Hier ook ingebroken

deze week en ze zijn het hele huis door geweest. Alle kasten, laden en zelfs de zolder met vlizotrap. Wat er weg is, is erg jammer, maar het gevoel van veiligheid is inderdaad het ergste. Nu hebben we een alarm en een camera die beneden alles kan zien wat er gebeurt en mail stuurt naar mij als er beweging is. Da´s wel een erg fijn idee. Ook als je ´s nachts boven bent kun je dan met de camera kijken wat er beneden gebeurt. Inbrekers kunnen nog steeds komen natuurlijk, maar niet meer ongezien. En het alarm belt me op als er beweging is, naast dat het een vreselijke herrie maakt. Ook een fijn idee. Mijn gevoel van veiligheid is weer een beetje terug.

Rafelkap

Rafelkap

21-12-2011 om 12:51

Anti inbraakstrip

meteen een anti-inbraakstrip kopen en bevestigen, als je die nog niet hebt. Dan lukt het wat minder makkelijk met een schroevendraaier.
Wat een nare ervaring Manda, ik hoop dat je je nog een beetje veilig voelt! Kan wel even duren..

tonny

tonny

21-12-2011 om 21:06

He, wat waardeloos manda!

Hebben we jaren geleden ook eens gehad mede door vrij laks sleutelbeleid. Het is een erg vervelende ervaring!

Bah, wat balen zeg!

En ja, ook eens gehad. Ik heb de man zelfs gezien ! Kwam net van zwemles aanrijden (5.30 en donker) en zag een onbekende man achter ons huis vandaan komen lopen (stevig de pas erin), ik rook meteen onraad. Ben zonder kinderen wezen kijken, zag achterdeur openstaan (open gebroken)en laden van ladenkast half openstaan. Ben weer naar de straat gelopen en zag hem nog steeds lopen. Toch verstandig geweest en er niet achteraan gegaan :o). Ben naar de buren gegaan om de politie te bellen en heb de kinderen daarna uit de auto gehaald en ook bij de buren gedropt. Wat zou er gebeurd zijn als ik 5 minuten eerder was geweest ?

Ook gehad

Ohhh, wat akelig! Neem een goeie borrel voor het slapen!
Bij mij hadden ze in mijn la met ondergoed zitten wroeten, brrr, het idee dat iemand daar met zijn klauwen in heeft gezeten en je het dan weer op je huid draagt. Toen de politie weg was heb ik alles in de wasmachine gedaan. Ze hadden de tv, mijn camera en nog wat andere vervangbare spullen, maar ook mijn bedelarmbandje meegenomen. Ik droeg het nooit meer, maar kon bij ieder bedeltje de gelegenheid nog vertellen waarbij ik het gekregen had: zwemdiploma, eerste vakantie in het buitenland, over naar de derde klas, enz. Allemaal zilver dus niet heel veel waard, maar voor mij wel. Weg.
Daarna heb ik tijdklokken op de lampen gezet, het was namelijk gebeurd toen ik onverwachts bij mijn zus bleef eten en thuis geen licht aan had. Zat ik een week later 's avonds laat een horrorfilm te kijken, knalt de lamp naast me ineens met een luide tik uit

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2011 om 01:08

Hè bah manda!

Wat akelig voor jullie. Heb je een beetje kunnen slapen?
Je blijkt goed van vertrouwen te zijn (touwtje uit de brievenbus) en ik vind het sneu dat dit vertrouwen nu zo'n knauw gekregen heeft. Sterkte ermee!
Ik hoop natuurlijk dat de miljoenen op ons adres vallen met Oudjaar, maar ik gun je een héél hoog bedrag om de pijn mee te verzachten

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2011 om 09:43 Topicstarter

Bah

goed geslapen (zonder man die is naar het buitenland), ik ben ook niet bang, ik heb nog stiekem gehoopt dat hij het weer zou proberen en ik thuis zou zijn om hem eigenhandig de hersens in te slaan (ben dus laaiend, blijf met je poten van mijn spullen af, kom niet in de buurt van mijn kinderen).

MAAR, de overbuurvrouw heeft op het moment dat het gebeurde een wit aftands busje zien staan die vrij snel weer weg was, blanke man die uitstapte. Iig heb ik andere buren ingelicht en vanochtend is er weer een wit busje gezien in de straat met een witte man die met fietsen bezig was, eentje eruit andere er weer in, eerste weer er terug in, onbekend gezicht (we hebben een paar mensen in de straat die volgens mij echt iedereen in de wijk hier kennen...). Dus heb ik de politie het kenteken doorgegeven en die zijn dat nu aan het onderzoeken. geen idee wat eruit komt natuurlijk maar het fijne aan deze nette wijk is dus dat je elkaar helpt.

ik hoop ZO dat hij gepakt kan worden en die andere mensen iig hun fiets weer terug krijgen.

wij krijgen van de verzekering een klein bedrag terug, kunnen we net een nieuwe laptop van kopen (veel minder dus dan wat er hier is gestolen).

gadverdamme.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2011 om 09:44 Topicstarter

word ik net gebeld door school dat mijn dochter bang was dat ik niet goed had gelezen dat ze al om 12 uur opgehaald moet worden...

ik ben geloof ik een beetje van slag dat ik dat niet door heb gehad, arm kind, goed dat ze dat dus even bij de juf ging melden want ik wist het iid niet.

Manda

Sterkte. Het is inderdaad om laaiend van te worden.
PLaats inderdaad een anti-inbraakstrip. Koop m desnoods voor je man als kerstcadeautje. Zo duur zijn die dingen niet, maar daarmee is de kans op een inbraak via de voordeur - en zeker overdag - wel zo ongeveer tot nul teruggebracht. Als inbrekers te lang moeten prutsen beginnen ze er iha niet aan, dan gaan ze liever ergens anders heen.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2011 om 11:23 Topicstarter

Anti inbraakstrip

a. ze zijn lelijk (prachtig deur van eind jaren 20, mooi dus)
b. we hebben dun enkelglas (oud, mooi) naast de voordeur dus als ze naar binnen willen zijn ze met een tikje er door.

ik ga eens met de buren praten hoe we de poorten naar de tuin veiliger kunnen maken, kijk daar ben je ook zo over heen maar misschien moeten we daar eens wat fijne scherpe randen op zetten en op die poortdeuren kunnen wel inbraakstrips want die deuren zijn al lelijk (niet oud) en wit.

Chippie

Chippie

22-12-2011 om 11:53

Vervelend!

Echt heel erg vervelend. Hier gelukkig geen ervaring. We hebben wel flink geinvesteerd in goed einbraakpreventie (nieuw huis, dus waarschijnlijk net iets makkelijker). Als jouw huis er lastiger uit ziet dan een ander huis, dan slaan ze jouw huis sneller over.

Ik zou ipv inbraakstrip gaan voor betere sloten. En er zijn vast nog tal van andere mogelijkheden. Geen idee hoe dat moet, maar volgens mij moet dat mogelijk zijn. Kijk naar de meest zwakke plekken in je huis. Dat raampje naast de voordeur, fijn dat het zo mooi is maar als ze je nog een keer komen bezoeken heb je minder aan 'mooi'. Misschien kan een dwarsstangetje al wel een boel verhelpen.

En ik wil je niet bangmaken maar het komt helaas vaak voor dat inbrekers na 2-3 maanden terug komen om nu de spiksplinternieuwe tv, camera en laptop mee te nemen. Ik zou dus zeker heel snel maatregelen treffen.

Manda

Chippie was me voor. Zet iets van een metalen hekwerkje achter (of voor, maar dat springt wat meer in het oog) naast dat enkelglas naast de voordeur, dat helpt.

Maar daarnaast denk ik dat het risico op inbraak door het inslaan van glas aanzienlijk kleiner is dan inbraak door 'flipperen'. Glas inslaan maakt lawaai, dat trekt de aandacht, en daar hebben inbrekers een hekel aan. Flipperen is zo gebeurd als even niemand kijkt, en dat valt dan ook verder niet op.

In Amsterdam was er een periode dat de politie gratis tips gaf over inbraakpreventie. Het ging trouwens zo ver dat men in bepaalde wijken zelf wel eens insloop en een briefje achterliet: wij van de politie zijn binnengeweest, en als wij dat kunnen, kunnen inbrekers dat ook. Het liep dan ook in sommige wijken de spuigaten uit.

Ook je verzekeraar heeft misschien tips. Als jouw hang- en sluitwerk maar duidelijk beter is dan dat van je meeste buren, en je laat geen deuren en bovenlichten openstaan dan heb je de grootste risico's vermoedelijk al afgedekt.

En wat die inbraakstrips betreft: ja, die zijn lelijk, maar de staat van je huis na een inbraak vind ik nou ook geen hogepunt van esthetiek. Maar mijn pijngrens vwb stijlbreuken ligt hoger dan de jouwe, dat snap ik ook wel.

Sterkte ermee

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2011 om 14:56 Topicstarter

ik ga even kijken of ik het red om vanavond (gamma is geloof ik open sávonds ??) een strip te kopen voor de poortdeur.

Verder is er hier ook een winkel in de buurt met sloten ed, misschien heeft die nog tips.

Margriet*

Margriet*

22-12-2011 om 20:58

Ach

Wij hadden ook op onze mooie oude jaren dertig deur en nu op een mooie jaren vijftig (de deur is ongeveer het mooiste van de buitenkant van ons huis) een strip. Toch liever iets minder esthethiek (noem je dat zo) dan flipperaars. Ik woonde ooit drie hoog in een portiek. Vier en twee hoog was al ingebroken en mijn buren hadden nog niet bedacht dat een strip op de deur een oplossing zou kunnen zijn. Nadat ook bij mij was ingebroken via de flippertechniek kwam die strip snel!
Ik hoop voor je dat het busje wat oplevert maar het is dan wel een dom iemand die zo snel weer verder gaat bij jullie in de straat.

kastanjet

kastanjet

24-12-2011 om 16:54

Ook gehad

Toen ik twaalf jaar geleden lag te bevallen van onze zoon in het ziekenhuis. Heel veel weggehaald, maar de manier waarop ze zijn binnengekomen slaat alles: over een muurtje, door een dichte haag, over een vijver en met een schroevendraaier het bovenlichtje opengemaakt. Ze zijn het hele huis doorgegaan en hebben de kleine spullen van boven in mijn kussensloop gestopt.
Dus ipv aangifte doen van de geboorte van onze zoon, moest mijn vriend de inbraak aangeven.
Het was een bizarre tijd. In het ziekenhuis moest ik bedenken wat er evt. thuis weg zou kunnen zijn. Gelukkig mochten we een dag langer blijven vanwege de puinhoop in huis. En mijn kraamtijd was ook niet de roze wolk. Constant technische recherche en verzekeringsman over de vloer...
Sinds die tijd laten wij ALTIJD een lamp aan als we weggaan.
De politie zei dat, als ze willen inbreken, houdt niks hen tegen. BTW: de inbrekers zijn nooit gepakt.
Manda, toch een prettige kerst en alle goeds voor 2012!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.