Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Simone

Simone

04-04-2012 om 16:48

Energie/water?internet

We hebben net een huis gekocht en de oplevering is over een maand. Domme vraag misschien maar hoe regelen we dat water en electra en gas weer aangesloten worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

04-04-2012 om 16:51

Dat had je eigenlijk voor 1 april moeten aanvragen. Nu kan het niet meer.

Zusenzo

Zusenzo

04-04-2012 om 23:12

Meterstanden

Vlak voor het tekenen bij de notaris loop je gebruikelijk met de makelaar (en evt. de verkopers) door het huis om te checken of het opgeleverd wordt zoals jij het gekocht hebt. Dan noteer je gezamenlijk de meterstanden. De makelaar registreert dat. Je kunt zelf nu al uitzoeken wat je daarna wil. Gas, electriciteit, internet, televisie, telefonie (combi-pakketten) google en vergelijk. Heb je de juiste aanbieder gevonden dan bel je die en meldt dan en dan wil ik aangesloten worden.

Simone

Simone

04-04-2012 om 23:54

Dank

Lezer & Zusenzo : simpel, als je het weet... Bedankt.

Het is zoals de anderen zeiden...

...meterstanden worden gezamenlijk opgenomen en tegenwoordig sluiten ze niks meer af, dus je hebt gelijk alles werkend...wel handig vind ik!

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 00:34

Simone

Kijk eens op de website www.huisaansluitingen.nl. Links zie je o.a. 'mijn netbeheerder'. Klik daarop, vul je postcode in en vervolgens zie je de bedrijven waar jij bij terecht kunt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 00:38

Vivo

Dat ze niks meer afsluiten is niet zo. Als je als nieuwe bewoner in een huis trekt kan het toch echt nodig zijn dat een monteur naar het straatkastje moet gaan om bijvoorbeeld het signaal van de kabel weer open te zetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 15:25

Een kabelbedrijf gaat echt niet bij iemand door de ramen kijken waarom een abonnement beëindigd is. Dus als een abonnement beëindigd wordt, gaat op een gegeven moment toch echt het slot er op. Mensen zijn vrij om het abonnement te nemen wat ze willen, dus ook via een kpn-aansluiting. Dus dan wonen ze er nog wel, maar dat is verder niet meer bekend bij 'de kabel'. Stel dat mensen hun kabel opzeggen en het zou niet afgesloten worden, dan zouden ze lekker gratis kunnen kijken. Zwartkijkers noem je dat. In 2010 (meen ik) hebben we grootschalig uitgezocht waar al dan niet bewuste zwartkijkers zaten. Het is niet de bedoeling tenslotte. Dat was een hele sympathieke actie. Geen gezeur om achterstallig gemiste abonnementskosten, men kon gewoon een abonnement nemen of definitief opzeggen, waarna het slot er dus op ging.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-04-2012 om 21:43

Aah

Misverstandje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.