Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

04-02-2013 om 08:39

Energieveilingen

Laatst kreeg ik een mail van de ANWB over een energieveiling, zoals eerder ook van de Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond. Het kon je honderden euro's schelen. Ja, ja, dacht ik altijd, ik geloof er niks van. Maar ik ben om, helemaal om. Jaarafrekening van 2011 erbij gepakt, alle gegevens ingevoerd en er niet meer aan gedacht, tot ... ik de mail kreeg met de besparing. Bijna 75 euro per maand! Ik had mijn energieprijs drie jaar geleden vast gezet in de veronderstelling dat alles duurder werd, maar de variabele prijs is nu al een stuk lager dan mijn vaste prijs. En nog dacht ook: dit kan toch niet, wat is het addertje? Dat addertje is er niet. Ik heb mijn huidige leverancier gebeld en gezegd: ik heb een aanbod voor 75 minder per maand, wat doen jullie? Nou, niks, het kost u geld als u bij ons weggaat. Die boete heb ik in twee maanden terug verdiend! 75 euro per maand, da's echt veel geld en ik hoef er niets voor te doen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2013 om 12:20

Ook aan meegedaan

Ik heb een paar jaar terug ook meegedaan aan zo'n veiling via onze woningcorporatie. De leverancier die de veiling gewonnen had, was inderdaad iets goedkoper dan onze eigen. Ik belde daarom naar onze om op te zeggen en toen kreeg ik een mooi aanbod van hun. Ik ben daarom bij onze 'eigen' leverancier gebleven.
Stel dat je over wilt stappen, zou je dan de nieuwe leverancier niet kunnen vragen of de ingangsdatum opgerekt kan worden naar de opzegdatum van je huidige contract? Op mijn werk hebben we ook wel eens met zo'n situatie te maken en dan kunnen we soms 2-3 maanden rekken zonder dat een aanbod van een bepaalde actie verloren gaat. Maar de regels zijn bij elk bedrijf weer anders natuurlijk.

Tink

Tink

04-02-2013 om 16:56

Hier ook

... via de Consumentenbond. Gaat een dikke 400 euro per jaar schelen. Had nog iets meer kunnen zijn als we ook waren overgestapt naar een andere leverancier, maar op zich zijn we nu heel tevreden en dat moet je daarna maar weer afwachten.
Maar toch, was snel verdiend

Let op

75 euro per maand is wel heel erg veel. Ik ben benieuwd hoe zich dat verhoudt wanneer je de energieprijzen zou vergelijken via een vergelijkingssite. Dan moet je ook al veel goedkoper uit zijn.

Toen wij wilden overstappen bleek het aanbod van VEH niet aantrekkelijker dan bv Greenchoice.

Let wel even op of er niet nog een keer apart kosten worden berekend voor transport van de energie.

75 euro per maand is een besparing van 900 per jaar, als je in een 'gewoon' rijtjes huis zou wonen met een gezin zou je onder de ca. 2000 per jaar klaar kunnen zijn, grofweg.

Prakje

Prakje

05-02-2013 om 06:41

En..

Ik heb even gekeken, maar het grootste voordeel zit in een eenmalige bonus van 250,- die je na afloop van het eerste jaar ontvangt. Het grote voordeel vervalt dus na een jaar...

lennest

lennest

06-02-2013 om 22:14

De besparing van 75 euro per maand

komt omdat mijn man een bedrijfje aan huis heeft. Als we alleen het huis hadden, was de besparing zeker minder. Maar we gebruiken nogal wat elektra en gas, dan is het logisch dat de besparing hoog is. Maar toch, 75 euro per maand is heel erg veel en ons vaste contract loopt door tot einde 2014.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.