Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Energiemiepje

Energiemiepje

26-02-2013 om 23:17

Energierekening en voorschot

Wij krijgen 340 euro terug qua energie. Toch gaat ons voorschot omhoog met 17 euro per maand. We kunnen het voorschotbedrag aanpassen. Wat zouden jullie doen? Gaat de energieprijs zo enorm omhoog?
Qua voorschot hebben we ongeveer 28 euro per maand 'teveel' betaalt, nu komt er 17 euro bij op. Dat is totaal een verschil van 45 euro per maand.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

27-02-2013 om 09:55

Aanpassen

Ik zou het laten aanpassen. Ze geven ongetwijfeld als argument dat de energieprijzen gaan stijgen, maar zoveel zal dat toch wel niet zijn.
Voor de energiemaatschappij is het fijn als jij een hoger voorschot betaalt, want dan hebben ze meer liquide middelen. Maar ik zou het voorschotbedrag laten aanpassen (lager in plaats van hoger) en de rest van het geld op een spaarrekening zetten. Als je dan moet bij betalen kun je in ieder geval zelf de rente houden.

P

P

27-02-2013 om 12:31

Tja

Het is gewoon jouw geld en jij bepaalt hoe je betaalt. Als je gewoon geld hebt liggen om over een jaar bij te betalen kun je nu gaan minderen. Als je over een jaar denkt het lastig te hebben zou ik het niet doen.

Ik zit bij Essent, elke 2 mnd krijg ik een mailtje en vul de verbruiksmanager in zodat aan het eind van het jaar ik altijd niets of een paar euro (teveel of te weinig) hoef bij te betalen. Ideaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.