Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

20-01-2013 om 12:20

En hoeveel water verbruiken jullie?

Heb net eindafrekenign gekregen, ik zat altijd op rond de 100. Sinds begin vorig jaar woont mijn vriend ook hier en nu is het 166. Is dit een beetje gemiddeld of veel? Volgens vriendlief gebruik ik nl teveel water met vaat afspoelen voor dat het in de vaatwasser gaat .
Maar dat deed ik daarvoor ook al dus daar kan het m.i. niet aan liggen. Wij douchen elke dag, vaatwasser, verder nooit in bad oid.
Groet Oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook rond de 100

Sinds je vriend er woont is je waterverbruik flink gestegen. Dan kan het dus niet aan jou liggen. Misschien sproeit hij zomers veel de tuin of wast zijn auto met de tuinslang of hij staat erg lang onder de douche?

Petr@

Petr@

20-01-2013 om 12:35

Waterverbruik

Met hoeveel personen was die 100?

Wij zijn met z'n vieren. Sinds onze zonen de douche ontdekt hebben is ons waterverbruik ook omhoog gegaan. Jongste gaat soms in bad, ik zelden. Ik douche 2-3 per week bij de atletiekvereniging, man doucht niet elke dag.
Maar de zonen gebruiken ook elke keer een nieuwe handdoek dus ik draai nu 2x per week handdoekenwas i.p.v. 1.

Wasmachine draait om de dag, afwasmachine elke dag. Ik spoel de afwas nooit voor.

Ons verbruik lag ook altijd rond de 100. In 2011 was het 94 en in 2012 114. We zitten nu, na 5 maanden, op 46.

Ik probeer e.e.a. wekelijks bij te houden in een spreadsheet, maar dat schiet er vaak bij in. Ga maar eens een herinnering in mijn telefoon zetten dan kan ik het een beetje in de gaten houden. En de zonen te motiveren om wat minder te douchen

Van 100 naar 166 is wel erg veel als er maar een persoon bij gekomen is.

oregano

oregano

20-01-2013 om 13:26

Snap het ook niet

misschien puberdochter die erg lang onder de douche staat. Verder hebben wij ook wel erg veel was vind ik, zeker om de dag staat de wachmachine aan, veel handdoeken. Mijn dochter gebruikt er wel een paar, ook voor de grond. Ik zal dit eens even bespreken. Vriedn gebruikt volgens mij nog het minste water en heeft de minste was.
Hoe doen jullie dat dan met die handdoeken? weer gebruiken?

Petr@

Petr@

20-01-2013 om 13:40

Hergebruik

Met een handdoek douche ik 2x. Voor de douche ligt er altijd een handdoek die ik uit de wasmand gevist heb.

Misschien is zo'n douchetimer iets voor jouw dochter?
http://www.onlinebespaarshop.nl/webwinkel/?_globalsearch=douchecoach&gclid=CKL9zK369rQCFW3KtAod734AyA

Denk dat ik er ook maar een ga bestellen.

Hier 120

circa 10 tot 12 wassen per week. Handdoeken gebruiken wij 1 keer daarna was ik ze in een korte was. Auto wassen we hier niet, daarvoor gaan we naar de wasstraat. Man en ik douchen ons 1 keer per dag. Kinderen gemiddeld 3 tot 4 keer in de week. Geen vaatwasser overigens.

Handdoeken

gebruiken wij 3 a 4 keer ( ik was ze 2 x in de week). Ik begrijp dat nooit, je bent toch schoon als je onder douche vandaan komt ? Het is gewoon zaak dat je ze goed kunt drogen na gebruik. Wij hebben in de badkamers een design radiator en 's zomers ( als ze daarop niet goed drogen) gaan ze op een wasrekje.

Tineke

Tineke

20-01-2013 om 15:41

Hmz

Hier 94, gezin van vier personen (geen ukkies meer), en we wassen veel, we douchen veel, we badderen veel. Ergens doen we het dus nog niet zo verkeerd als we nog onder de 100 zitten.

Rafelkap

Rafelkap

21-01-2013 om 09:55

Hier zie ik staan 74 m2, maar dat is ook over 2011. 2012 verwacht ik neit veel anders. 4 personen, de 2 volwassen douchen elke dag (kort), 1 kind om de dag en 1 kind zit elke dag in babybad (andere kind soms in hetzelfde water). Verder veel wasjes, wel bijna elke dag. En geen afwasmachine (zou dat schelen?)

Afwasmachine

Ik geloof niet dat het ontbreken van een afwasmachine scheelt, ik heb weleens gelezen dat je met een afwasmachine juist minder water gebruikt. Maar dan moet je het natuurlijk niet voor gaan spoelen! (dat hoeft ook helemaal niet).
Hier verbruikten we afgelopen jaar 127m3. En dat is met 6 personen.

amk

amk

21-01-2013 om 11:57

< 20

maar ja ik heb dan ook geen tuin, geen afwasmachine, een douche waar je liever niet dan wel onder staat, geen bad, 2 - 3 wassen per week en we zijn maar met z'n 2. Dochter doucht hier niet, met 3x per week zwemles is ze schoon genoeg, bij haar vader gaat ze nog wel eens in bad.

Handdoeken

Die komen steeds weer langs
Hier gebruiken we handdoeken tot ik denk of ruik dat ie mee kan in de hete was. Meestal eindigt ie eerst op de grond als matje na het douchen gaat dan de machine in.

Ik ben heel benieuwd naar ons verbruik eind van het jaar, we zijn pas net verhuisd..
We zijn met 4 en wij douchen beide vrijwel dagelijks. De kleintjes zitten soms in een blauwe teil bij wijze van badje(noet dagelijks) en soms gaat er een mee onder de douche.

Wassen 3 of 4 keer per week.

Vic

Vic

27-01-2013 om 17:13

Net opgenomen

Verbruik over het afgelopen jaar was 96 kuub, voor een volwassene en twee kinderen. Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als het voorgaande jaar. Het gemiddelde gebruik is ca. 50 kuub per persoon per jaar, dus daar zitten wij onder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.