Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anneloes

anneloes

13-12-2011 om 21:55

Elektrische tandenborstel

Als een van de laatste Nederlanders (als ik zo om me heen kijk) heb ik zo'n ding aangeschaft. De tandarts dacht namelijk aan mijn gebit te zien dat ik wat te hard poets en vond dat ik elektrisch moest gaan, met een poetssensor ter vermijding van teveel druk.
Nooit te beroerd een deskundig advies op te volgen, dus kom ik thuis met dat ding, uhhh, hebben wij geen stopcontact in de badkamer. Helemaal niet bij nagedacht. Volgens mijn man is dat heel gewoon en mogen stopcontacten in badkamers ook niet zomaar vandaar dat ze ervanuit de bouw niet zijn. Dus mijn vraag: waar hebben jullie dat ding? Slaapkamer? Keuken? Stopcontact in de badkamer laten aanleggen?
Volgende punt is dat ik dus volgens mij helemaal niet te hard poets. Als ik die sensor in werking wil laten komen moet ik zoveel druk zetten als ik met de hand never nooit doe. En, ik vind het ronduit rot poetsen. Net of het minder schoon wordt, lastig om alles te raken ook, je hebt er minder gevoel op. Ik heb de neiging om met de hand na te poetsen. Went dat? Anders ga ik gebruik maken van de na 30 dagen niet tevreden geld terug service!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leony

Leony

13-12-2011 om 22:07

Nou

Allebei mijn kinderen kregen van de orthodontiste te horen dat ze liever zag dat ze met een gewone borstel hun gebit onderhielden. Ze kregen instructie - en bij elke controle werden er aanwijzingen gegeven. Haar argument was dat mensen luie (slordige) poetsers worden van een elektrische tandenborstel.
Zelf poets ik ook nog met een ouderwetse borstel, dus je bent niet de enige. Dat gezoem aan mijn hoofd vind ik gewoon niet prettig.
Groetjes, Leony

Jet Burg

Jet Burg

13-12-2011 om 22:20

Ik ben juist beter gaan poetsen

En mijn tanden zijn nog nooit zo wit geweest. Ik poets met een timer, en ben toch wel een minuut of 3 zoet. Ik kijk in de spiegel mee en doe iedere tand en kies zo'n 5 seconde, meestal wat langer.
Het opladen doe ik in de slaapkamer, maar niet iedere dag hoor, alleen als ik merk dat hij leeg begint te raken. Dan gaat hij wat slomer draaien.

tonny

tonny

13-12-2011 om 22:20

Werkeloos in de kast

heb er op gegeven moment eentje gekocht, maar ik vind het gewoon helemaal niks. Dat gezoem, dat ielige borsteltje, brr. Ik wil gewoon poetsen. Zelf. Weg dat ding.

sinas

sinas

13-12-2011 om 22:33

Het went

echt, maar je moet wel even doorbijten

Frequentie

Ik had een oude oral-B en ben op een zeker moment overgestapt op een oral-B Sonic (ook alweer jaren geleden). Er was een enorm verschil tussen beide borstels. Met de nieuwe werden mijn tanden superglad, witter en echt schoner. De ene of de andere borstel kan dus ook nogal uitmaken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Dat wennen verschilt per persoon

Ik poets af en toe electrisch maar meestal gewoon. Ik vind dat gezoem/getril ook niks en met de hand krijg ik mijn gebit ook heel goed schoon. Heb een tijdje een sonische tandenborstel geprobeerd maar dat vond ik nog minder fijn (de herrie).

Opladen hier gewoon in de badkamer, maar pas als ie leeg is.

Puck

Puck

13-12-2011 om 23:43

Ik vond 't vreselijk

op aanraden van mijn vorige tandarts ben ik ook elektrisch gaan poetsen en ik heb t altijd waardeloos gevonden. Dat getril vond ik ook vreselijk en ook ik had het idee dat ik moeilijk overal bij kon. Mijn nieuwe tandarts was niet zo pro elektrisch en vindt dat je ook prima handmatig kunt poetsen. Voor mij dus geen elektrisch meer

Sonicare

Ik poets al meer dan twintig jaar electrisch en ik wil niet anders meer. Ik heb nu sinds vorig jaar de Sonicare en die vind ik helemaal geweldig. Het was ff wennen (hij voelde wat kriebelig bij mijn gevoelige gebit), maar wauw wat een gladde tanden. Enne, in onze badkamer kan je gewoon je stekker in het stopcontact steken hoor. Ik laad hem overigens op in de slaapkamer, want er is hier in huis altijd wel een scheerapparaat dat aan het "infuus" ligt ( ik heb drie scherende mannen namelijk
G

Hanne.

Hanne.

14-12-2011 om 10:32

Gang

Ik poets sinds een jaar electrisch. Een sonicare met tijdsindicator.

In het begin poetste in inderdaad veel beter. Netjes alle kwadranten poetsen en de volle 2 minuten doen. Vaak had ik er zelfs te kort aan.

Nu ik gewend ben haal ik de 2 minuten niet altijd meer. Of sta ik wat meer gedachtenloos te poetsen.

Opladen doe ik op de gang of in de slaapkamer. Maar da's maar 1x per 3 weken.

Hier

Hier staat de oplader in de woonkamer. Een verdieping lager dan de badkamer, dus niet erg handig, maar in de slaapkamer kon dat ding niet want dan kon onze grijpgrage peuter erbij.
Wij hebben trouwens een oplader met twee tandenborstels, dus als de ene leeg is pakken we de andere van de lader en gaat de eerste er op.

groeten,

Temet

anneloes

anneloes

15-12-2011 om 14:39

Okeej

Dat opladen kan dus ergens anders. Ik zet hem nu telkens netjes meteen terug in de oplader in de keuken en poets bij de gootsteen. Maar,3 weken ermee doen? Hier staat op de doos dat je 1 week 2 x 2 min kan poetsen met een opgeladen borstel. Het is een Oral B 1000, hij roteert en hij pulseert (zegt-ie). Is zo'n sonicare echt veel beter?
Maroo, om en om vind ik ook nog wel een idee, daar ga ik voorlopig maar voor.

Monique D*

Monique D*

18-12-2011 om 13:35

Vraagje over borstel van electrische tandenborstel

Gewone tandenborstels moeten om de twee maanden worden vervangen. Maar hoe zit het met het borsteltje van een electrische tandenborstel? Kan dat ook vervangen worden? En waar is dat verkrijgbaar?
Onze tandarts heeft ook mij geadviseerd een electrische tandenborstel aan te schaffen. Maar uit jullie verhalen maak ik op dat die borstel niet overal bij kan (spleetjes tussen de tanden, etc.).

Fiorucci

Fiorucci

18-12-2011 om 16:27

Monique

Ik vervang de borsteltjes indien nodig, als de haartjes wat gaan wijken. Ze zijn overal te koop, bij sommige supermarkten, drogisten, noem maar op. De borstel kan net zo goed of niet goed bij bepaalde plekken als een gewone tandenborstel.

Cicade

Cicade

18-12-2011 om 20:50

Elektrisch poetsen is superhandig...

en het werkt net zo goed of beter als een gewone tandenborstel. Mijn tandarts adviseert elektrisch poetsen, hij vindt (net als ik) dat je je tanden en tandvlees juist beter schoon kunt houden met een (goede) elektrische borstel.
Enige nadeel vind ik de prijs van de borsteltjes, die zijn geloof ik toch wel wat duurder dan gewone tandenborstels.

Puck

Puck

19-12-2011 om 08:13

Cicade

"Mijn tandarts adviseert elektrisch poetsen, hij vindt (net als ik) dat je je tanden en tandvlees juist beter schoon kunt houden met een (goede) elektrische borstel. "
Tja, en daar zijn de meningen dus al verdeeld over. Mijn tandarts vindt dat je zowel handmatig als elektrisch even goed kunt poetsen. En wat versta je onder een "goede" elektrische borstel?
En elektrische borsteltjes wat duurder??? Megaveel duurder zul je bedoelen. Een gewone handtandenborstel van het huismerk is iets van een euro, 2 oral-tandenborsteltjes zijn iets van 9 euro. Ik zag trouwens dat o.a. Kruidvat ook borsteltjes van eigen merk heeft, dat maakt het dan weer wat goedkoper, maar nog steeds een stuk duurder dan een handtandenborstel.

Cicade

Cicade

19-12-2011 om 15:14

Puck

Uiteraard zijn de meningen verdeeld over wat het beste is. Daarom zei ik ook dat het de mening van mijn tandarts is en bovenal vind ik het véél fijner poetsen en daardoor poets ik misschien sowieso al beter.
Een goede borstel versta ik onder dat ie veel toeren maakt en minstens een paar jaar meegaat. En dan kom je al gauw bij de duurdere merken en types terecht.

Enne die borsteltjes hoeven echt niet zo duur hoor, gewoon in de aanbieding wat meer tegelijk, maar juist dan is het natuurlijk een grotere uitgave
En gewone tandenborstel heb je volgens mij ook in verschillende prijsklassen, van heel goedkoop tot misschien wel duurder dan de elektrische borsteltjes, daar zal ook wel kwaliteitsverschil in zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.