Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-02-2014 om 17:01

elektrische sigaret

Ik rook al heel lang. Een sigaret of 5 per dag. Ik zou wel eens elektrisch roken willen proberen, al is het maar omdat ik dan niet naar buiten hoef Maar zo'n starterskit is nogal een aanschaf.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Welke merk? Ik rook zware shag, kan je met zo'n e-sigaret dat een beetje evenaren? Ik kan me niet voorstellen dat ik aardbeiensmaak oid lekker ga vinden.

Lijkt leuker dan het is

Heb hier 2 systemen liggen
De één is goor, de andere lekt.
Geen succes hier.

Brianna F

Brianna F

22-02-2014 om 18:56

sowieso

zijn sigaretten goor

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-02-2014 om 19:02

Ja duh.

dat weet ik ook wel. Maar e-sigaretten zijn als het goed is iets minder goor.

Ely

Ely

22-02-2014 om 22:19

Daar zeg je wat

Als het goed is.... Zeg je zelf. Punt is dat ze het nog niet weten of dat echt zo is. Er zijn nog veel twijfels over die dingen. Kan het niet terugvinden zo gauw maar hoorde laatst op de radio dat de e sigaret misschien minder schadelijk is voor de roker maar schadelijker voor zijn omgeving. Ook zowat...

@Ely

Dat is propagandapraat van de takaksindustrie.

Ervaring

Sinds november ben ik aan de e-sigaret. Ik rookte vanaf mijn 17e en gebruikte 12 tot 15 sigaretten per dag. Ik wilde al heel lang stoppen en heb ook al heel wat pogingen gewaagd, maar een zwangerschap was de enige manier om mij (tijdelijk) van het roken af te houden.

Ik had eerst de variant die er uit zag als een echte sigaret, met cartridges. Volgens de info van de fabrikant was één cartridge gelijk aan twee pakjes. Maar ik deed nauwelijks een dag met een cartridge. Dat werd een beetje begrotelijk. Want ik wilde niet alleen van het roken af voor mijn gezondheid maar ook vanwege de kosten.

Nu heb ik een ding dat er uitziet als een crackpijp. Er zit een reservoir in dat je bij kan vullen met vloeistof uit een flesje. Dat werkt prima, en met een flesje van 6 euro doe ik een hele week. De e-sigaret zelf kostte 35 euro.

Het is met e-sigaretten eigenlijk net zoals met vegetarisch eten: je moet vooral niet proberen de echte smaak van roken/vlees te benaderen. De rooksmaakjes die de e-sigaretten na proberen te doen smaken toch echt anders. Ik ben al snel overgestapt op mentholsmaak. Echte sigaretten met menthol vond ik niks, maar dit gaat prima. Het leuke is dat je menthol gaat associëren met de bevrediging van roken. Toen ik nog sigaretten rookte moest ik 's ochtends als ik opstond eerst roken voordat ik wat anders kon doen, nu word ik al rustig van tandenpoetsen. Ik hoop over enige tijd met een tic tac af te kunnen. Ik zie deze manier van roken meer als een methadonbehandeling om zonder ontwenningsverschijnselen rookvrij te worden.

De vloeistoffen is er in allerlei nicotinegehaltes. Ik begon met 12 mg, toen 6 en nu mix ik 6 met 0. Ik merk dat ik al een stuk minder verslaafd ben. Ik ben het opgejaagde gevoel kwijt dat ik vaak had als het weer tijd voor een sigaret was en al helemaal als er geen gelegenheid tot roken was. Een e-sigaret kan je ook niet zo haastig roken (zoals die snelle sigaretjes buiten, puur voor de 'fix'), het werkt het beste als je er lekker even bij gaat zitten. En dat kan dus ook binnen. Er komt alleen wat waterdamp uit en daar ruik je niks van. Ging ik voorheen een keer of 15 per dag naar buiten om te roken, nu ga ik een keer of 5, 6 per dag zitten 'dampen'. Ongetwijfeld is er met het inhaleren van een verdampte olie-achtige vloeistof ook wel wat mis, maar ik kan me niet voorstellen dat het slechter is dan sigaretten roken. En ik ben niet van plan dit de rest van mijn leven te blijven doen. Gewone sigaretten vind ik inmiddels echt vies smaken, ik hoef ze niet meer. Dus vooralsnog ben ik heel blij met mijn crackpijp.

skik

@skik

Heb jij de "crackpijp" van Cmalo?
Die heb ik, maar die lekt regelmatig.

Ik heb deze

http://www.apollyon.nl/e-sigaretten/joyetech-e-sigaret/joyetech-e-roll-e-sigaret-pcc-zwart. Bevalt prima. Door de berichten dat e-sigaretten misschien nog slechter zouden zijn was ik er mee gestopt. Maar ik wil de draad weer oppakken. Het ging prima. Je moet niet beide doen. Gewone en elektrisch, dan went het nooit. Er zitten 2 sigaretten in het doosje, dus er zit er altijd èèn in de oplader. Je doet er lang mee voor hij leeg is, lekt niet. Ik moest alleen wennen aan het gewicht van de sigaret. Als je zware shag rookt kan je met een hoog nicotine gehalte beginnen en rustig afbouwen. Teer krijg je direct niet meer binnen.

Astrid

Astrid

23-02-2014 om 16:38

ik heb die van skik

Bevalt prima, zit op 11 mg en wil langzaam afbouwen naar lichter tot niks. Lekt niet, is snel opgeladen en ik vind de koffiesmaak eindelijk eentje die lekker genoeg is en scheelt kapitalen.

Ely

Ely

24-02-2014 om 22:11

Tjee Jasam

Jouw stelling was net zo weinig onderbouwd als de mijne . Alleen het advies vanuit mijn verhaal is gezonder; gewoon niet roken, ook niet de zogenaamd gezondere vervangers. Maar verder lezend snapte ik waar jouw ononderbouwde uitspraak vandaag kwam; je wilt erg graag dat het waar is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.