Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sas

Sas

19-11-2017 om 17:25

Elektrische handdoek radiator voor de badkamer

Volgende maand ga ik verhuizen naar een appartement. De badkamer is inpandig en heeft geen verwarming. Gezien het behoorlijke stoken van de onderburen hoeft dat geen probleem te zijn.
Maar ik wil graag een goede plek om de handdoeken te drogen te hangen en zo nodig heel kort bij te verwarmen. Ik zie dat er elektrische handdoekradiatoren bestaan. De prijzen lopen enorm uiteen en ik kan geen neutrale vergelijking vinden op internet.
Wie heeft ervaring? Is zo'n handdoekradiator inderdaad een goed idee of zijn er betere opties om handdoeken te drogen? (een droogrek in de woonkamer of slaapkamer zie ik niet zitten). Wie helpt mij verder?

Ik kies voor elektrisch omdat de verwarming via de VVE loopt (blokverwarming). Er is verder geen gasaansluiting in het appartement.

Kaori

Kaori

19-11-2017 om 18:08

haakje

ik hang de handdoeken gewoon aan een haakje en dan drogen ze prima in onze badkamerkast (95*140cm)
Ik heb de radiator eruit gehaald om wat ruimte te winnen. Douche is ook inpandig.

rode krullenbol

rode krullenbol

20-11-2017 om 21:38

Denk groot

Het was niemand minder dan Machiavelli (1469-1527) die stelde: “Het verlangen om bezit te verwerven is zonder twijfel heel natuurlijk en normaal.” Gewoon maar doen dus, die aanschaf? Was het maar zo eenvoudig.

Het is o.a. de Duitse filosoof A. Schopenhauer (1788-1860) die hier wat roet in het eten komt strooien. Nogal overtuigd van zijn eigen gelijk kwam hij met de volgende stelling: “Zolang het resultaat van een hachelijke zaak nog ongewis is mag er geen sprake zijn van twijfel, maar alleen van onwrikbaarheid.” Oftewel: bij twijfel niet doen. Een leidraad die men wijselijk in acht neemt in de wereld van het recht en in medische kring, teneinde (voorzichtigheidshalve) geen nodeloze schade aan te richten.

Toch is de richtlijn niet van algemeen nut. Met recht stelde de Franse filantroop en politicus Eugène Marbeau (1825-1910): “Twijfel is de beide kanten der dingen zien.” Al zou ik zeggen, dat er in dit geval nog wel meer kanten aan de zaak zitten.

In de eerste plaats natuurlijk het comfort. Lekkere frisse, droge, warme handdoeken! Ik zou zeggen: wie wil dat nu niet? Wim Hof (de nog wél levende IJsman) en een aantal van zijn volgelingen heel misschien? Aangezien het een betrekkelijk prijzig apparaat betreft, zowel in aanschaf als verbruik, is er daarnaast het kostenaspect. Hoeveel euro’s zijn gerieflijke handdoeken waard? Aan het comfort zit bovendien een aanvullende prijs: de extra belasting van het milieu.

Toegegeven; een gunstige prijs/kwaliteit verhouding, ook als het gaat om duurzaamheid van het product, kan wellicht verschil maken voor het ecokaartje. Maar dat brengt me om nóg een punt: de elektrische handdoekradiator komt in vele vormen. Hoe uit het immense aanbod de juiste keuze te maken? Sta daar maar eens aan! Ik ben blij, dat ik er mijn handen niet aan hoef te branden, maar hoop natuurlijk van harte dat iemand anders jou een ideaal model kan adviseren, Sas.

Jouw houding ten aanzien van de Vereniging van Eigenaren zou ik omkeren. Je behandelt deze nu misschien te veel als een struikelblok/onneembare vesting en te weinig als een platform voor innovatie. Met een goede voorbereiding en de juiste argumenten zou je – indien jij dat wenst – je buren een goed begrip kunnen bijbrengen van een gemeenschappelijk eigenbelang: toepassing van de nieuwste technische snufjes als het gaat om energie. Denk aan zonnepanelen op/aan het gebouw en/of warmtewinning uit de aarde. Zou dat niet een mooie binnenkomer zijn?

Rode krullenbol

Alison

Alison

21-11-2017 om 02:32

Radiator

Naast de bloemrijke taal van Rode Krullenbol steekt mijn reactie magertjes af maar ik wil toch proberen mijn steentje bij te dragen.
Mijn fysiotherapeute heeft haar praktijk op een grote zolder. Zij verwarmt die ruimte met een elektrische radiator. Nog niet eens zo'n grote maar die hele ruimte is warm.
Dus check goed hoeveel warmte er van af komt want teveel is ook onzinnig.
Je zou ook kunnen overwegen om een lange stang op te hangen en daar de handdoeken over te drogen hangen. Simpel en goedkoop maar niet om op te warmen.
Die stang zou je ook kunnen proberen. Als het niet bevalt kun je altijd nog zo'n radiator kopen. Daar zou ik wel voor naar een zaak gaan waar ze verschillende modellen hebben.Waarschijnlijk krijg je daar ook goed advies.
Succes met de verhuizing

Sas

Sas

21-11-2017 om 13:09

Ja, misschien eerst uitproberen

Maar dan niet met een stang. Dan moet ik daarvoor gaten in de muur maken. Dat vind ik jammer van de tegels.
Ik geloof dat er wel wat haakjes hangen. Of anders iets aan de deur hangen. Dat zou ik eerst kunnen uitproberen.

Nog iemand ervaring met een elektrische radiator die speciaal voor handdoeken bedoeld is?

Triva

Triva

21-11-2017 om 15:59

sas

Je komt een eind met plakdingen, die zijn heel sterk tegenwoordig.

Lusithania

Lusithania

21-11-2017 om 16:18

Hier

Bij de Praxis alles voor de badkamer gehaald. Je kunt het schroeven, en dus boren, of er een plaksetje bijkopen. Bij ons is alles aan de muur geplakt, en het is nog te verwijderen ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.