Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Teuntje

Teuntje

05-04-2017 om 16:06

Elektrische eeltverwijderaar

Werkt dat? Ik heb last van eelt op mijn hielen en als ik dat niet regelmatig bijhoud dan komen er pijnlijke kloven in. Nu doe ik dat met een eeltrasp onder de douche maar ik vind het een vervelend en tijdrovend werkje.
Tegenwoordig bestaan daar gemotoriseerde devices voor, b.v. van Scholl. Maar die zijn aaridig aan de prijs dus voordat ik een miskoop doe hoor ik graag ervaringen. Ze zijn er ook van kruidvat eigen merk, een stuk goedkoper. Werken die ook of is goedkoop dan duurkoop? Wie gebruikt ze en wil er iets over vertellen?

geen ervaring, maar...

Geen ervaring, maar tegen hielkloven heb ik goede ervaringen met de Scholl creme (K+ oid). Nu 2 voor de prijs van 1 bij Etos, maar dit product is bij dat soort acties altijd als eerste op, waarschijnlijk omdat het goed werkt maar niet echt goedkoop is tegen ruim 8 euro per tube.

Hoe dan ook: bij kloven een tijdje 2 maal per dag smeren tot ze over zijn, en daarna dagelijks (of, als je gemakzuchtig bent zoals ik, enkele malen per week) smeren. Je hielen blijven toonbaar en je hoeft niet aan de slag met enge rasp-achtige apparaten.

Eigen merk-creme van Kruidvat heb ik ook eens geprobeerd, maar dat was geen succes.

Ik zou dus eerst eens die creme proberen - gewoon een tijdje smeren en zien hoe dat bevalt - en als dat onvoldoende helpt kan je altijd nog zo'n martelwerktuig aanschaffen

Groeten,

Temet

Veronica

Veronica

05-04-2017 om 17:04

werkt goed

Ik heb er een van Scholl gekocht toen hij erg in de aanbieding was en ik vind het erg prettig. Advies is om eerst te douchen, of nog omslachtiger, zo'n voetenbad, en daarna martelen zoals Temet het noemt, maar ik doe het gewoon voor het douchen. Daarna creme erop, gewoon Nivea en dan sokken aan. Zijdezachte hielen heb ik. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geen last heb van heel veel eelt of kloven.

ouders

hebben er een van School en erg tevreden,.Wij hebben er een van het Kruitvat en meer t idee dat ie lawaai maakt dan wat doet.

Teuntje

Teuntje

05-04-2017 om 22:53

Mooi

Twee positieve ervaringen, daar wil ik het wel voor doen denk ik. Temet, smeren doe ik ook al uitgebreid, elke dag,. Dan blijft het allemaal net wat zachter en valt er nog te raspen. Zonder zalf heb ik geen hielen maar hoeven.

In de aanbieding.

Van Scholl, electrische wet&dry. Normaal 60 euro, nu 20 euro, bij het Kruidvat.
En idd, bij de Etos is alles van Scholl 1+1 gratis.

Werkt super, mijn nieuwe aankoop!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-04-2017 om 01:10

Eeltknobbel

Ik heb een eeltknobbel aan mijn voet, waarvoor ik lang met likdoornpleisters moet lopen om die te kunnen verwijderen. Maar als dat weer gebeurd is zou ik het fijn vinden als ik het zoveel mogelijk kan voorkomen dat er weer zo'n knobbel ontstaat. Zou die crème daar ook bij werken?

Teuntje

Teuntje

06-04-2017 om 08:06

Zalf

Mijn ervaring is dat zalf met een aardig percentage ureum of salicylzuur het eelt weeker maakt waardoor het minder snel aangroeit en/of je het er makkelijker afkrijgt. Dus ja ik denk wel dat dagelijks smeren het ontstaan van eeltknobbels op zijn minst kan vertragen.
Echt wil40? Ik ga vandaag bij het kruidvat langs!

Etos

Alles van Scholl is 1+1 gratis maar met uitzondering van die vijl, meen ik.

Groeten,

Temet

o wacht

Jou enthousiasme, Teun, geldt natuurlijk die Kruidvataanbieding. Veel succes dan. Helaas is mijn ervaring met KV dat er vaak aanbiedingen wel in de folder staan, maar niet in het schap ...Maar laten we hopen dat ze hun aanbieding nu ook daadwerkelijk aanbieden.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

06-04-2017 om 12:08

Kruidvat

Ik heb een elektrische eeltverwijderaar van Kruidvat, kost een fractie van die van Scholl, een tientje of zo. Ik zou zeggen: probeer eerst die van Kruidvat, die van Scholl vind ik wel heel erg duur.
Is inderdaad best lawaaierig, maar voor die paar minuten? Een elektrische tandenborstel maakt ook lawaai maar werkt goed en dat geldt ook voor de eeltverwijderaar van de Kruidvat.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-04-2017 om 13:26

Veilig?

Kun je niet te hard raspen zodat je ook je normale huid weg schaaft?

Vogel

Vogel

06-04-2017 om 21:19

Ja maar

dat voel je dan vanzelf lijkt me.
En bovendien werkt zo'n rasp het best op iets hards. Eelt dus, en niet op gewone zachte huid. (Ik rasp dus, heb geen ervaring met zo'n elektrisch ding.)

Hadden ze hem nog Teuntje?

Is het nog gelukt Teuntje?

Teuntje

Teuntje

07-04-2017 om 08:10

Nog niet

Was laat thuis gisteravond en vandaag waarschijnlijk ook weer. Ik hoop toch vanavond even te kunnen kijken.
En die veiligheid, mijn ervaring met raspen is wat Vogel zegt, die pakt niet op gewoon vel. Het leek mij eerst ook eng hoor, ik heb er een met hele scherpe rondjes maar het blijkt dat alleen het eelt eraf raspt en gewoon vel gaat hij gewoon overheen. Je kunt dus ook prima de kantjes raspen. Ik hoop dat die elektrische dat ook zo doet, daar zullen ze wel overhebben nagedacht.

Schanulleke

Schanulleke

07-04-2017 om 08:52

tegenvallen

Ik vond de scholl tegenvallen, die ligt ongebruikt in de kast. En ik ben weer overgegaan op de ouderwetse manier, met een voetvijl/rasp na een voetenbadje. Dat gaat een stuk sneller.

Teuntje

Teuntje

09-04-2017 om 11:07

Update

Helaas was er geen aanbieding. Voor het rek bij kruidvat staan aarzelen, en toch maar voor het eigen merk van KV gegaan want die Scholl is wel erg prijzig dus eerst maar eens de budget variant proberen.
Ik moet zeggen, het werkt wel. Het eelt komt er heel makkelijk af met veel minder moeite dan dat handmatige gerasp. Het wordt ook gladder. En wat ik had gehoopt, net als bij de rasp heeft het normale vel er niks van dat kun je zonder problemen raken, gebeurt niets en voel je niet.
Nu nog uit gaan proberen hoe vaak het optimale resultaat geeft. Elke dag lijkt me wat te veel.

En toch....

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=q&q=scholl

De kruidvat aanbieding staat links en de Etos aanbieding rechts.
Misschien was de Kruidvat aanbieding op, ik heb hem Dinsdag gelijk gehaald toen ik de folder kreeg.
Maar als eigen merk ook prima is dan ben je ook veel goedkoper uit voor de navullrollers.
Ja, mooie gladde voeten krijg je ervan.

Charis

Charis

10-04-2017 om 10:29

Tip

Bij DA is vanaf vandaag de Hansaplast Anti-eelt-crème in de aanbieding: 2 voor de prijs van 1. Kost normaal iets van 8 euro, dus nu voor 4 als je er twee koopt.

Ik gebruik deze zelf altijd, hij ruikt prettig en werkt heel goed. Zit 20% urea in.

Teuntje

Teuntje

10-04-2017 om 19:16

Wil en charis

Fijn dat het jou is gelukt wil, bij de kruidvat hier in het dorp wisten ze nergens van, aanbieding? Nee hoor mevrouw.
Charis, ja dat is fijne creme! Helaas is er hier geen da-drogist in de buurt.

zebra

zebra

10-04-2017 om 19:58

ook hier geen da

drogist, alleen etos en kruidvat. Ik ga wel elke 6 weken naar de pedicure maar het is wel zo fijn als ik het tussendoor ook wat bij kan houden want ik heb echt veel eelt en dat ziet er niet uit bij open schoenen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.