Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dorien

Dorien

06-03-2016 om 17:23

Elektrische deken

En nu wil ik er een! Ik heb er al vaker aan gedacht want ik heb het vaak zo koud in bed, een dikkere pyjama of dekbed lijkt niet echt te helpen want dan moet je toch nog zelf de warmte maken en het lijkt wel of mijn lijf dat niet zo goed doet. En dat ben ik zat.
Maar welke? Er is een enorm aanbod, van 20 tot 100 euro. Is duurder beter? Heeft iemand er een die goed bevalt?
Ik wil niet te klein, en met extra voetenwarmte lijkt me heerlijk.

Angela67

Angela67

06-03-2016 om 17:39

alleen ervaring met klein electrisch 'dekentje'

Ik begrijp dat je zoekt naar een deken, maar misschien heb je toch iets aan mijn ervaring. Ik heb een electrisch 'kussen' (plat; 40x30 cm) dat dus ook handig is bij bijvoorbeeld rugpijn etc.
Afgelopen jaren gebruikte ik het bij mijn voeteneinde als ik het koud had, dat hielp best goed.
Toen kreeg ik pijn aan mijn rug en bond het kussentje met een sjaal om m'n rug (of zorgde ervoor dat de elastiek van m'n pyamabroek het op z'n plek hield), dat hielp goed bij de verkrampte spieren.
En toen bleek opeens dat als ik dat kussentje in m'n rug had, ik in no time geen koude voeten meer had! Dus nu ik geen rugpijn meer heb, gebruik ik het kussentje toch eventjes in m'n rug (10 minuten maximaal) en dat is vele malen effectiever dan hoe ik het vroeger gebruikte. Het voordeel is dus voor mij dat ik geen grote deken hoef te hebben om hetzelfde resultaat te bereiken (hele lijf warm) én het kleine kussentje is bij rugklachten handiger dan een grote deken.
gr Angela

Ik heb er een...

Ongebruikt in een doos. Ivm lieve vriend die me warm houdt . Wil je hen? 70 cm x 150. Van je schouder tot je voeten.

Deze laatst gekocht

Ik heb deze een paar weken geleden gekocht en ik ben erg tevreden: http://www.blokker.nl/nl/blknl/wonen-en-vrije-tijd/slaapkamer/elektrische-deken-1/tomado-elektrische-deken-tm-5550?dfw_tracker=10589-1351389&gclid=CjwKEAiAx--2BRDO6q2T84_a52YSJABWAbfrUS7pmPgyY4odPjdrKG8XlxXeLIogGM7gOOrvrwaW7hoC2Tvw_wcB

Is groter dan je nodig hebt, aparte voetenwarmte en heeft een tijdklok. Echt een prima ding en zeker voor deze prijs.

Vogel

Vogel

06-03-2016 om 19:46

Doen!

Ik word uitgelachen als ik 'm eind september, beginnoktober weer installeer, maar ik wil nooit meer zonder! Half uurtje voor ik naar bed ga zet ik 'm aan op de hoogste stand, en als ik er in lig nog een half uurtje op de laagste.
Ik heb de mijne al heel lang, weet niet meer wat ik betaald heb maar vermoedelijk gekozen voor het middensegment.
Die van mij kan in de was, best handig. En hij is van schouders tot voeten. Geen extra voetenwarmte, maar dat mis ik ook niet.

Lijkt me ook heerlijk.

En dan de deken én het kussentje. De deken voor extreme kou 's winters en kussentje voor tussendoor en op de bank. De deken kost maar 25 euro en het kussentje staat er ook bij, 13 euro.
Zijn flink afgeprijsd

hsk-mama

hsk-mama

10-03-2016 om 10:40

Eenpersoons deken voor tweepersoonsbed

ligt er hier. Lekker in het midden, zodat de zijkanten van het bed nog wat frisser zijn en het in het midden lekker warm is. En een schakelklok erachter, zodat ie vanzelf elke avond aanslaat en afslaat. Over een week of drie gaat hij er weer uit voor de komende maanden, maar nu vind ik het nog heeeerlijk. Wij hebben een goedkope van de Blokker met drie standen. Geen apart voetengedeelte.

Koukleum

Koukleum

10-03-2016 om 15:22

Heb je ooit gewoon

extra warme natuurlijke (dus geen kunststof) sokken geprobeerd? Vaak zijn je voeten koud als je in bed stapt en dat ondervang je ermee.

Dorien

Dorien

11-03-2016 om 16:28

Sorry was even weg

Maar iedereen bedankt voor de recties! Minna die van jou ziet er goed uit en helemaal niet duur, daar ga ik naar kijken. Dorry, lief aangeboden maar ik ga zelf wel zoeken hoor.
Koukleum, het punt is nu juist dat sokken (en dekens en pyjama's) alleen maar isoleren en dan moet je zelf de warmte maken. Om een of andere reden lukt dat niet, hoeveel lagen ook ik blijf koud, zeker mijn voeten maar de rest ook. Het gekke is dat ik met warme voeten het bed in kan stappen en dan zijn ze tien minuten later ijskoud, sokken of niet.

In bad

Ik ga vaak voor het slapen in bad. Dan ben ik helemaal lekker warm van binnen. Vind ik persoonlijk fijner dan warmte van 'buitenaf'. Voor de andere dagen zet ik wel even deken aan, soms alleen voor mijn voeten. Ik heb deze en kan deze prima instellen naar behoefte: https://knibble.nl/elektrische-deken/inventum/hn1312v. Hij gaat al een tijd mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.