Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

assepoesje

assepoesje

29-04-2014 om 21:37

electrische barbecue

hoi mama's en papa's

mij lijkt 't enorm handig (én lekker
om 'n electrische bbq mee te nemen naar de camping in Frankrijk.
Maar, al zoekende lijkt 't er op dat die dingen over 't algemeen te zwaar zijn qua watt. De tafelbbq met 't minste verbruik (of hoe heet dat ?) was 1000 watt.

Wie heeft er ook zo iets / welk merk ?
Hoe bevalt ie ?

assepoesje

assepoesje

29-04-2014 om 21:39

correctie ..

nee, wacht: 1300 watt !!

Tante Tiny

Tante Tiny

29-04-2014 om 21:42

Gas bbq

Een elektrische bbq lijkt me helemaal niet handig. Ik denk dat het vermogen dat zo'n ding vraagt ook te hoog is voor veel campings. Verder ben je verbonden met een snoer, niet handig.
Wij kochten ooit in het buitenland een hele goedkope (met laag vermogen). Die werd niet eens warm genoeg en konden we gelijk weggooien.

Wat wel handig is op campings waar je geen houtskool bbq mag gebruiken (of niet wil) is een gas-bbq. Meestal heb je toch al een gasfles bij je (of een reserve). Er zijn hele compacte bbq's om daarop aan te sluiten.

assepoesje

assepoesje

29-04-2014 om 21:48

droom wordt geen werkelijkheid ?

hoi tante Tiny,

was ik eigenlijk zelf ook al 'n beetje bang voor: dat ie dan dus ook niet warm genoeg wordt (dan is zelfs 'n paar tientjes nog teveel betaald). Ik ga eens zoeken naar die compacte gas bbq

assepoesje

assepoesje

29-04-2014 om 21:50

en inderdaad ... dat snoer ..

ook niet bij stilgestaan !

Vera*

Vera*

29-04-2014 om 22:58

Cadac outdoor chef

Wíj hebben twee blauwe gasflessen , met elk een pit, om op te koken. Een van de twee pitten hoort bij de outdoor chef. Je zet dan iets op de pit. Vervolgens kun je of het bbq rooster of de grillplaat er op leggen.

Jessica O

Jessica O

30-04-2014 om 08:26

thuis

Hebben we er 1 van tefal. Werkt super, smaakt goed. Alleen mee naar een camping lijkt me niet handig.
Wij nemen dan wel eens van die wegwerp gevallen mee. Niks schoon te maken

germ

germ

30-04-2014 om 09:14

deze

https://m.bol.com/nl/p/princess-table-chef-master-xl-bakplaat-102203/9000000011158039/?Referrer=ADVNLGSA0020289000000011158039

Wij hebben dit, bedoel je dat als elektrische barbecue?
Ik vind het net wel een fijn ding. Op veel campings mag je tegenwoordig niet meer op kolen stoken dus wij hebben die plaat al een paar jaar bij. Wij zitten in een stacaravan. Snoer is nooit een probleem geweest maar ach...wat is een probleem

Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2014 om 09:21

Gas

Wij hebben een skottelbraai. Ideaal ding, want er zit een grote wok bij, maar ook (oa) een platte plaat voor bv pannenkoeken, een grillplaat en een bbq-rooster. Daarnaast nemen we nog een klein gaspitje mee als extra pit, om bv rijst te kunnen koken, en we hebben alles wat we nodig hebben voor de hele vakantie. Thuis barbecuen we niet vaak, maar als we het doen komt de skottelbraai tevoorschijn. We gebruiken daarvoor overigens niet de het rooster maar de grill-plaat.

tablechef

Daat dacht ik ook aan germ, die nemen wij ook mee op vakantie. Ideaal ding! Maar als het aantal watt een probleem is op de camping gaat dit niet werken. Deze heeft er meer dan 2000.

Dit is overigens iets anders dan een elektrische bbq, dat is meer zoiets: http://barbecue.jouwweb.nl/bbq-elektrische-barbecue

germ

germ

30-04-2014 om 12:20

geluk?

Hmm...hebben wij nu al die jaren geluk gehad of komt het dat we in een stacaravan zitten. Ik heb zelfs nog nooit gekeken naar het aantal watt. Gaan al zeker 15 jaar naar campings in Frankrijk.

Oké Gonnie, is inderdaad iets anders. Wel hetzelfde resultaat denk ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.