Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eindhoven airport; met ov of auto (en zo ja, waar parkeren?)

As. donderdag vlieg ik vanaf Eindhoven Airport naar Alicante. Kado voor mijn moeder van mij & mijn zussen. Zus heeft eea geboekt en geregeld, en ivm kosten vliegen we met Ryanair vanaf Eindhoven. Ik woon zelf in de buurt van Schiphol - maar goed.

Nog nooit vanaf Eindhoven gevlogen dus totaal onbekend daar. Heb wat zitten puzzelen maar OV is tikje omslachtig vanuit ons 'dorp' 2 x bus, dan trein vanaf Schiphol en dan in Eindhoven geloof ik nog een keer een bus (trein komt niet bij vliegveld??). Bijkomend nadeel; bij Ryanair betaal je kennelijk per stuk bagage extra. Zus heeft dus 1 koffer geboekt en meldt ruimhartig wel wat ruimte voor mijn spulletjes over te houden. Uh... maar die moet ik dan dus wel eerst zelf naar Eindhoven meenemen, en die tas waarin dat zit moet ook weer in die koffer. En ik had net bij de Bijenkorf zo'n leuk vliegtuigkoffertje gekocht, haha. Maar goed, dat lossen we wel op. Supertuttig is wel dat ik zelden met OV ga, en nu al zenuwachtig wordt van waar moet ik dan de trein pakken op Schiphol en hoe gaat 't met overstappen... Retour OV komt op bijna 40 euro.

Auto is stuk makkelijker, sneller en veel handiger ivm gesjouw bagage. Parkeertarief voor 5 dagen is echter best pittig (44 euro).
Weet iemand wellicht een alternatief voor het parkeren bij het vliegveld? Met OV moet je ook nog een halte met een bus, dus langs die busroute (bus nr 140 geloof ik) zou een goede optie zijn. Of is dat een route waar geen parkeermogelijkheden zijn?

Kortom, schiet nu een tikje in de stresss hiervan, en knowledge is power dus ik hoop op ervaringsdeskundigen die vaker vanaf Eindhoven hebben gevlogen.

alvsst bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

07-05-2011 om 17:04

Hier

Ik vlieg vaker vanaf Eindhoven, maar ja, ik parkeer de auto wel daar. Dat vliegtuigkoffertje van jou zou ik mee nemen als handbagage (55 cm x 40 cm x 20) en de vloeistoffen, schaartjes e.d. bij je zus in de koffer die het ruim in gaat.Zo doen wij het altijd. Er gaat maar 1 koffer het ruim in, de rest als handbagage.

Hmm mare

Wat ik mezelf altijd voorhoud in dit soort gevallen is dat je door de hond of de kat gebeten wordt. Goedkoop is duurkoop. Nonsens Lotje betalen mot je.

Dus gewoon de vervoersmodaliteit kiezen die jou het beste uitkomt. OV is wel een stuk goedkoper want bij dat parkeergeld voor E'hoven zit nog geen benzine voor de reis. Maar wat let je om ergens in de buurt van E bij een station te gaan staan waar je gratis kan parkeren (misschien Beukenlaan, ik roep maar wat) en het laatste stuk met trein en bus te doen. Of de auto ergens in de buurt van Schiphol bij een station te zetten, Nieuw Vennep of Abcoude.

Ieder voordeel hep zijn nadeel. Niet te lang talmen, je vliegt goedkoop dus je aanreis is wat lastiger. Neem je verlies.

Mare

Mare

08-05-2011 om 21:47 Topicstarter

Lezer, bedankt!

Wat een wereldtip! Helemaal top, die 400 m lopen is prima te doen, en dan is het maar 5 euro per dag, dus 25 ipv 44! Ga meteen reserveren, dank dus!

En rodebeuk, ja haha, elluk voordeel hep zuh nadeel en zo meer. Moet eerlijk zeggen; alles bij elkaar optellend vraag ik me wel serieus af of Ryanair wel zo goedkoop is. Maar goed, het is zo geboekt door m'n zus en ik ben allang opgelucht dat ik nu een prettige aanreiswijze heb gevonden

Ik heb vandaag m'n zus alvast wat spullen gegeven (bad/strandhanddoek). Zij houdt ruimte over voor mijn handbagage en toilettas, ik neem m'n vliegtuigkoffertje mee.
Komt helemaal goed, dank voor het meedenken!

Kari1

Kari1

09-05-2011 om 08:06

Handbagage

Check goed of je net gekochte vliegtuigkoffertje binnen de maten van Ryanair valt: 55x40x20 (en max. 10 kg). Die maten zijn inclusief handvatten, wieltjes, scharnieren etc. Je handtas moet ook in dat koffertje, je mag echt maar 1 stuk meenemen.
Met een beetje geluk wordt er niet zo streng opgelet, maar met een beetje pech moet je bijbetalen als je koffertje toevallig in totaal 56 cm lang is.
Kari

ishtar

ishtar

09-05-2011 om 08:52

Vaker met ryanair gevlogen?

Nog een aantal zaken waar je bij Ryanair op moet letten: de geboekte naam moet precies zo zijn als in je paspoort, omboeken is duur, en als de naam niet klopt (bijv roepnaam ipv doopnaam) mag je niet mee.
Ga je met meerdere personen? Ryanair kent geen stoeltoewijzing. Je loopt dus risico niet bij elkaar te zitten. Is 'op te lossen' door 'priority' te boeken (ik meen 5 euro pp per vlucht) Dan mag je 'als eerste' het vliegtuig in.
Enne, Ryanair is echt wel behoorlijk goedkoper (maar daar lever je comfort en 'soepelheid' (zoals namen, een extra kilootje in de koffer) voor in)

Mare

Mare

09-05-2011 om 16:06 Topicstarter

Handbagage en kosten

Het was me met de hand op het hart verzekerd door de verkopen in de Bijenkorf dat juist dit (Samsonite) koffertje werd aanbevolen voor Ryanair omdat het voldoet aan hun afmetingen. Maar net toch maar even gaan nameten; en ja hoor, exact! Inclusief handvat, wieltjes etc. Pfoeh..
Mijn handtas is niet zo groot en gaat in handbagage zus. Mijn toilettas gaat in haar tas die het ruim ingaat.

@ Ryanair, hoorde idd vandaag van collega ook dat gedoe over in de rij staan en dan maar hopen dat je nog naast elkaar kunt zitten. Vind ik ook al helemaal niks eerlijk gezegd. Ik ben niet zo van de rijen, en ben dol op vaste plaatsen (vliegen, popconcerten etc.) haha.
Zus bevestigt dat maar vindt het zonde van het geld om dat priority te boeken. Ik heb het er wel voor over, maar ja, in m'n eentje heeft dat niet zo veel zin denk ik.

Qua kosten; ik betwijfel het. Althans Ryanair is op zich wel lager geprijsd dan de KLM maar voor mij was KLM met vertrek Schiphol ws. op hetzelfde uitgekomen. Ik woon in Amstelveen, dus vlakbij. Geen (hoge) OV kosten of parkeerkosten dus. Ticket totaal is 137,- pp (incl dus 1 stuk ruimbagage), tel daar vervoer en parkeerkosten bij op en ik zit op bijna 180. In maart vloog ik met oudste dochter naar Barcelona, met KLM, vanaf Schiphol en dat was nog geen 170 euro pp. Met 2 x 20 kg ruimbagage, handbagage, eten & drinken, vantevoren online ingecheckt dus prima plekken aan 't raam niet bij vleugel etc.

Zus is(was!) grote fan van Ryanair maar vertelde gisteren dat zij hun zomervakantie daar ook geboekt hebben. Van Wezel (DU) naar Rhodos en daarvandaan naar Sicilie. Alles, hotels etc al geboekt. Krijgen ze eerst bericht dat hun vlucht naar Rhodos ipv 8 uur 's morgens pas laat in de middag vertrekt. En daarna het bericht dat de vlucht van Rhodos naar Sicilie (ivm de problemen in Libie) is gecancelled. Ze mogen 1 vlucht omboeken. Na veel zoekwerk vliegen ze nu naar Sardinie (dat is dus omgeboekt dus gratis) maar die avond vliegen ze van Sardinie alsnog naar Sicilie (hele dag kwijt) en die extra vlucht is voor eigen rekening...
Dat zou met een lijnvlucht (van bv KLM) niet zo snel gebeuren denk ik.

Vooralsnog nog geen fan van Ryanair dus. Maar ik ben erg van het gemak dient de mens, en als dat een tientje of 2 extra kost, soit

Mare

ishtar

ishtar

09-05-2011 om 18:11

Mare

wij vliegen ook met ryanair in de zomervakantie (en niet voor het eerst)Misschien dat het afhankelijk is van hoe lang je van te voren boekt, maar onze vlucht nu met Ryanair (ook vanaf Weeze omdat de vlucht die we oorspronkelijk hadden geboekt vanaf Eindhoven naar zo'n onmogelijk tijdstip was verplaatst dat het niet te doen was, ja, da's balen! Maar in tegenstelling tot je zus zijn de extra kosten van onze nieuwe vlucht (die dus duurder is) voor rekening van Ryanair) is maximaal de helft van wat we met KLM kwijt zouden zijn. En we hebben behoorlijk 'geshopt' voor vliegprijzen.
Waarom vliegt je zus niet rechtstreeks naar Sicilie? Die vlucht hebben wij 3 jaar geleden ook rechtstreeks gehad. Op Trapani.

Air berlin

Wij zijn air berlin fan. Goedkoop. Prima service. Zowel bij het boeken als aan boord. Gratis bagage en gratis stoelreservering als je met kinderen reist.

Vertrek vanaf dusseldorf. Tenminste meestal. Soms ook vertrek vanaf amsterdam.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kari1

Kari1

09-05-2011 om 19:47

Klm ook

dat cancellen en overboeken gebeurt ook bij KLM. Vrienden hadden een rechtstreekse vlucht geboekt naar Miami met vertrek midden op de dag (ze moeten uit Zeeland komen). Helaas bleef het toestel te leeg vond KLM, dus is die vlucht gecancelled en zijn ze overgezet naar een vlucht naar een andere Amerikaanse stad, met daar een paar uur overstaptijd naar een lokale vlucht. Al met al dus een langduriger en vermoeiender reis. En de A'damse vertektijd is ook heel wat minder prettig geworden, waardoor ze nog moeten gaan nadenken hoe ze daar op tijd kunnen komen. Helaas niet voorbehouden aan ryanair dus.
Kari

ishtar

ishtar

09-05-2011 om 20:42

Sahara

Ik kijk net op de site van Air Berlin (altijd in voor goedkope vliegmaatschappijen )maar moet, met kinderen, 10 euro per persoon per enkele vlucht betalen voor stoeltoewijzing. Dat is het dubbele van Ryanair. De gratis bagage is weg te strepen tegen de hogere vluchtprijs (dezelfde vlucht in dezelfde periode)
Wel iets (voor ons) om de volgende keer mee te nemen in het zoeken.

Mare

Mare

18-05-2011 om 22:42 Topicstarter

Weer terug en

.. de parkeertip van Park&Fly was super! Ik had die van 5 euro per dag gereserveerd en kreeg een gratis upgrade naar 10 euro omdat ze aan 't werk waren op het terrein van 5 euro. Loopafstand is peanuts, was prima te doen.

Ryanair zelf vond ik echt niks. File heen en terug naar Eindhoven, er stond al een lange rij toen we (anderhalf uur vantevoren) aankwamen. Allemaal om toch wel een goed plekje te hebben. Enorm gehannes met mensen die toch iets te veel of te grote handbagage hadden en ter plekke op hun knien door hun tassen moesten om maar een aantal vesten en jasjes over elkaar heen aan te trekken...
Op Alicante zelf moesten we lang in een vol in de zon staand trappenhuis wachten op een bus die ons naar een vliegtuig ad andere kant vh vliegveld moest brengen omdat Ryanair in een juridisch gevecht is over gebruik vd slurf of zoiets.

Allerbelangrijkste was echter; we zijn veilig heen en weer gegaan en de vakantie was geweldig.
Volgende keer vlieg ik lekker weer vanaf Schiphol, dat wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.