Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nancy

Nancy

08-05-2015 om 11:28

Eikenbomen

Vorig jaar zijn we in ons nieuwe huis gaan wonen. Voor ons huis staan 2 grote eikenbomen. We zijn erg lang bezig geweest om de tuin te renoveren en kwamen duizenden eikels en eikenboompjes in wording tegen. In de herfst vielen er echter totaal geen eikels uit de bomen. Nu zitten er weer bladeren aan de bomen. Ik heb gezocht op internet maar mij werd het niet helemaal duidelijk. Er werd gesproken over een mastjaar waarin veel eikels vallen en het jaar daarop dan niet. Kan het ook zijn dat er meerdere jaren geen eikels vallen? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-05-2015 om 13:07

Geen flauw idee.

Ik dacht dat het een draadje zou zijn van iemand die ergens heel boos om was. (Moest het even kwijt.)

Evanlyn

Evanlyn

08-05-2015 om 13:14

Brunette, ik ook

Het leek me niet helemaal te passen bij de algemene sfeer op OO, maar ik was wel benieuwd wie er zó kwaad was en waarom.

On topic: over appels heb ik dit ook gehoord, en er was ook iets wat je daartegen kon doen, maar wat? Hopelijk komt er nog advies van iemand met een grote tuin.

Nancy

Nancy

08-05-2015 om 13:52

dom van mij !

Hallo Brunette en Evalyn,

Toen ik net keek of er al gereageerd was op mijn vraag had ik het pas door......hoe dom en niet bij nagedacht toen ik het schreef. Ik hoop dat de redactie mijn titel even aan wil passen. Het is echt namelijk een serieuze vraag. Excuses voor het misverstand !

Nancy

Nancy

08-05-2015 om 13:56

berichtje aan forumbeheer gestuurd

om de naam van het topic te wijzigen in verband met misverstanden

Buiten het seizoen

't Komt ook omdat de vraag buiten het seizoen wordt gesteld. De eikels die er nu zijn, eeeh, nouja, wel duidelijk denk ik.
Mastjaren komen maar eens in de 9 a 10 jaar voor, maar meestal zie ik in de herfst altijd wel wat eikeltjes in de eikenbomen hangen. Dus helemaal niets lijkt me wel weinig.

Zouden seringen trouwens ook mastjaren kennen? Van alle 16 jaar die ik nu in mijn huis woon, begonnen nu opeens overal in de tuin kleine seringen te ontkiemen, overal!

Nancy

Nancy

08-05-2015 om 20:31

MoederMop

Dank je voor je berichtje. We wonen hier dus pas net een klein jaar. De vraag komt nu omdat ik nog steeds druk in de tuin bezig ben en steeds maar oude eikels vind en kleine eikenboompjes in wording. Er is echt geen een eikel afgelopen herfst aan de boom geweest, ook geen kleintjes of slechts enkele, dat vond ik echt raar. Ik ben een beetje bang dat er nu dus heel veel gaan komen. Net als de tuin eindelijk wat opgeschoond is. Ik begreep namelijk ook dat eikenblad niet vergaat, maar of dat waar is ? Hopelijk krijg ik nog wat meer reacties......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.