Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eigen merk gereedschap

Ik blij jullie nog even lastig vallen met vragen over mijn nieuwe leven. Ik ga een boormachine kopen en ik heb geen geld voor een Makita, Metabo of Bosch. Dus ik dacht aan eigen merk praxis, karwij og Gamma. Welke bevalt het beste???
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

31-03-2011 om 10:56

Nou

Komt misschien een beetje lullig over in het kader van je nieuwe leven, maar als het kan wacht dan even tot rond vaderdag, dan zijn dat soort dingen vaak in de aanbieding. Wij hebben nu een makita en die hebben we ook rond vaderdag gekocht met allemaal extra's voor niet al te veel geld. Een goedkopere hebben we ook gehad, daarvan was de accu aldoor leeg, hadden we weinig plezier van. Als je kan kiezen neem er dan eentje die twee accu's heeft, want dan heb je altijd een volle klaar liggen.

Vera*

Vera*

31-03-2011 om 10:56

Hmm

Ik heb er geen verstand van, gebruik zo'n ding nooit zelf. Wat ik wel weet is dat de type boormachine afhankelijk is van het soort muren in je huis. Als je betonnen muren hebt dan kom je niet ver met een licht apparaat maar als je oude stenen muren hebt vraagt het al veel minder van je boormachine.

Vera

Geen eigen merk

gewoon een flink dure kopen, uit ervaring weet ik dat je daar veeel langer mee doet.

Rafelkap

Rafelkap

31-03-2011 om 11:17

Huren of lenen

Ga inderdaad voor een goede en leen er nu een van iemand. Of huren? Ik weet niet hoe vaak je dat apparaat nodig hebt maar anders is huren (bv bij gamma?) ook een optie. Kan je voor een euro of 15 per dag even voort.
Als je trouwens huurt kan je meteen kijken hoe ie bevalt.

muizemeis

muizemeis

31-03-2011 om 12:29 Topicstarter

Dure gaat niet lukken

Ik heb met ex afgesproken dat hij bepaald gereedschap kan meenemen, en dat ik dan een andere boormachine koop van de gezamelijke rekening. Het wordt geen accu boormachine, die heb ik al(wel nog Makita). Ik wil een "echte " boormachine om gaten in de muur te boren. Ik weet dat je in een betonnen muur veel moeilijker gaten boort dan in overige muren.Dan heltpt in sommige gevallen zelf een klopboormachine niet en heb je een bouwhamer nodig(weet niet meer precies hoe zo'n ding heet) Ik ga morgen wel even kijken bij de bouwmarkten.
Thanks Muizemeis

Over beton

Muizemeis, je hebt helemaal gelijk, in harde betonnen muren heb je een boorhamer nodig, dat redt je niet met een gewone klopboor.

Ik heb een gewone boor/klopboor (een Bosch, verjaarscadeau), maar voor onze nieuwbouwmuren huur ik in voorkomende gevallen een boorhamer. Ik heb uitgerekend dat dat waarschijnlijk op termijn voordeliger is, want zo vaak boor ik nou ook weer niet in het beton. Ik heb toen overigens mijn broer ingeschakeld
Tussenmuren zijn in zo'n geval vaak van gasbetonblokken en dat kan elke boormachine moeiteloos aan.

Weet niet of eigen merkmachines van de verschillende bouwmarkten elkaar veel ontlopen. En inderdaad: vaderdag is de tijd voor dat werk. Dus je zou ook nu kunnen huren en dan in juni alsnog iets kunnen kopen.

OOk een mooi cadeautje-voor het nieuwe huis trouwens: geld voor gereedschap.

Succes ermee

Temet

amk

amk

31-03-2011 om 14:10

Nu snap ik het niet

hij neemt de goede spullen mee en jij mag dat vervangen door kwalitatief minder materiaal? Lijkt me nogal krom.
Jij hebt net zo goed het recht om van die gezamelijke rekening een goede boor te kopen als hij om die oude goede mee te nemen. Dat je niet het duurste van het duurste koopt, logisch, maar wel goed materiaal.

"Ik heb met ex afgesproken dat hij bepaald gereedschap kan meenemen, en dat ik dan een andere boormachine koop van de gezamelijke rekening."

Nee single lady

Een boorhamer heb je niet met accu. Dat kan gewoon niet.

Of ik zit helemaal fout.

Woon je in een nieuwbouw huis van beton?

muizemeis

muizemeis

31-03-2011 om 22:34 Topicstarter

Amk

Ik ga af en toe een gaatje boren in de muur, en hij gaat het hele huis verbouwen. We hebben geen heel groot budget meer over, dus het is een beetje uitkiezen waar ik geld aan ga besteden. Dan kies ik eerder voor een wat goedkopere boormachine en nog wat andere dingen.
Muizemeis
ps ik heb wel de makita schroefboormachine en de makita decoupeerzaag, ik zorg wel voro mijzelf in dit opzicht

muizemeis

muizemeis

31-03-2011 om 22:36 Topicstarter

K.ersje

Dat is lief van je aangeboden, ga morgen eerst even kijken bij de bouwmarkten.
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

31-03-2011 om 22:36 Topicstarter

K.ersje

Dat is lief van je aangeboden, ga morgen eerst even kijken bij de bouwmarkten.
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

31-03-2011 om 22:38 Topicstarter

Rodebeuk

nee een boorhamer heb je niet op accu voor zover ik weet.
Ik ga ook niet voor een boorhamer hoor, als ik dat nodig heb dan huur ik het wel.
Ik ga in een huurwoning uit de jaren 80 wonen en de buitenmuren en de muren met de buren zijn van beton, maar de tussen muren zijn of van hout of van gasbeton. Beiden zijn niet zo'n probleem om in te boren. In de betonnen muren hoef ik denk ik niet te boren
Muizemeis

amk

amk

31-03-2011 om 23:38

Dan is het goed

ik ben wel van de eerlijke verdeling.
Ik ben wel van de machinerie, ik houd dan ook van verbouwen.
Ik denk dat ik 4 boren in verschillende soorten en maten in de kast heb liggen.

Vic

Vic

01-04-2011 om 09:32

Lenen

Boormachines en elektrische zagen e.d. zijn gereedschappen die je meestal maar incidenteel, en kort, nodig hebt. Bij uitstek iets wat je prima kunt lenen dus. Mijn vader heeft die van mij wel eens geleend, en andersom leen ik zijn elektrische heggenschaar. Als ik een handige ex zou hebben, zou ik niet alleen de boor lenen, maar ook gelijk vragen of hij even die gaatjes kan boren.

muizemeis

muizemeis

01-04-2011 om 16:16 Topicstarter

K.ersje

Als het nodig is weet ik je te vinden
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

01-04-2011 om 16:16 Topicstarter

Amk

Ik heb nu al meer boren liggen Ik hou ook van gereedschap, en ik ben ook wel van zelf doen
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

01-04-2011 om 16:18 Topicstarter

Pelle

Ik ga niet verbouwen, ex gaat verbouwen. Dus hij heeft dat wel nodig en ik niet. Ik heb weliswaar buitnemuren maar ben niet van plan daarin te gaan boren, en als ik dat wel zou moeten doen, dan huur ik wel een boorhamer.
Muizemeis

muizemeis

muizemeis

01-04-2011 om 16:20 Topicstarter

Vic

Ik denk dat ex niet van plan is straks nog een gaatje bij mij in de muur te boren. En omdat onze verhouding iets onder spannig staat, en omdat hij in het oude huis(waar ik nu nog woon, en hij straks) gaat verbouwen om de gezinnen te kunnen samenvoegen. Ik ga ervan uit dat hij dan geen tijd en zin heeft.
Bovendien, ik kan het zelf en doe het dan ook liever zelf.
Ik was vandaag bij de praxis en die hadden 20% korting op het electrische gereedschap, dus ik heb een leuke Bosch aangeschaft. Kan ik vast genoeg gaatjes mee boren
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.