Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-06-2014 om 23:49

Ehbo bij klassenfuif gezocht

Mijn dochter viert binnenkort haar verjaardag. We hebben daarvoor een zaaltje en een dj gehuurd. So far so good.

Maar nu... Ze wil als thema: Glow in the dark, en we hebben bij de Action alvast een stuk of wat van die busjes met van die lichtgevende breekstaafjes gekocht. Die willen we oom gebruiken om teams te maken. Voor de spelletjes. Maar we kunnen niet echt wat verzinnen. Ze weet alleen dat ze graag wil flesje draaien... Is het per se nodig om spelletjes te doen? Mij lijkt eigenlijk van wel. 4 uur alleen maar dansen is best lang. Maar welke spelletjes dan? Wie weet er nog wat leuke spelletjes, die bij voorkeur aansluiten bij het thema?

En wat heb ik nodig om 29 12-jarigen te voeden? Hoeveel fris? Ze wil graag popcorn serveren, en daarnaast nog wat zoutjes, chips, muffins etc. Ik heb echt geen idee van hoeveelheden. En weet iemand nog leuke, makkelijke hapjes die we kunnen serveren?

over de drank

Voor drank staat 1 consumptie pp per half uur. Dus reken dan maar uit. Er is hier op dit forum al eerder de tip gegeven om te zorgen dat je wat karaffen en een paar flessen aanmaaklimo achter de hand hebt.

Groeten,

Temet

Weet niet

of ze loomen nog leuk vinden, anders kun je voor de liefhebbers glow in the dark bandjes inslaan.
Misschien met glow in the dark verf wat doen, al denk ik niet dat de zaaleigenaar dat leuk gaat vinden. Maar misschien mag het wel als je een gedeeltje goed afplakt met zeil o.i.d.?

Een bowlingset verven met lichtgevende verf, en dan met lichtgevende tape banen uitzetten in het zaaltje.

t-shirts beschilderen met gitd-verf of stiften.

Leuk! Paar ideetjes

Natuurlijk kan en mag de limbo niet ontbreken! Daarvoor heb je alleen een bezem oid nodig, en twee kinderen die hem vasthouden.
Stoelendans is met een stel giebelende bijna-pubers ook altijd een succes, maar in een zaaltje misschien wat lastig te organiseren.
Spelletjes in teams vind ik wat lastiger. Je kunt een kruiwagenrace doen (ene kind houdt andere kind bij de enkels vast en die loopt op de handen). En natuurlijk een eierrace, maar dan wel met gekookte eieren of aardappels ivm de zooi . Met een lang touw in groepjes touwtjespringen. Kom je zo al wat verder?
Kwa eten en drinken zou ik het niet te ingewikkeld maken. Gewoon een flinke hoeveelheid chips (en popcorn dus), verder wat cola en misschien Sisi, aanmaaklimonade (is toch het makkelijkst en lekkerst en meest dorstlessend bij al dat dansen). Fris kun je ruim inkopen en terugbrengen wat overblijft (tenminste, bij AH hier wel). Plastic bekertjes (veel) en dito bakjes voor de chips. Ik doe meestal ook wel iets van dropjes en/of candybars.
Weet je of er in het betreffende zaaltje ook blacklight is? Dan kun je alle kinderen vragen (gedeeltelijk) in het wit te komen. Een wedstrijd mooiste/gekste/leukste outfit en/of beste/gekste danser is ook altijd leuk, compleet met jury natuurlijk.

Succes!

guera

guera

16-06-2014 om 11:33

wel spelletjes

Hier op school worden door kinderen wel spelletjes gedaan bij disco feestjes anders trekken ze het echt nog niet. Je hebt ook zo'n spel dat je moet schuifelen en dan met iets tussen je in en dat dat dan niet mag vallen of juist dan tussen de ruggen in moet zitten. Weet iemand wat ik bedoel ik weet het niet meer precies. Of ballonnen aan de voeten en kapot trappen?
Hier doen ze weleens een wedstrijd tofste outfit dus prijsuitreiking etc soort modeshow achtig iets ervan maken. Kun je met glow in the dark thema doen. Zoiets?
Veel plezier!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-06-2014 om 00:05

Dank dank dank

Daar zitten wel wat leuke ideeën bij. De teams vind ik ook maar zozo. Ook omdat het nogal wat werk is om dit in goede banen te leiden.

Meer ideeën zijn nog welkom, dus mochten jullie nog inspiratie hebben: schroom niet.... Enne, voor deze luie moeder vooral met minimale inzet en maximaal effect

mijk

mijk

17-06-2014 om 14:16

Lekker gek dansen en als de muziek stopt

Volstrekt stil blijven staan. De eerste die beweegt is. Tot er nog een over is...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.