Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Effectief anti-muggenspul?

Wij gaan een weekje weg, slapen dan in een omgeving met veel sloten enzo. Dat vraagt natuurlijk om veel muggen en ik vrees dat horren teveel gevraagd zal zijn.
Wat is nu echt effectief anti-muggenspul? Voor als het toch misgaat, neem ik natuurlijk nestosyl mee, maar voorkomen is beter!

Wie biedt?

groetjes,
Jons


maren

maren

11-07-2013 om 20:12

Deet

Van het kruidvat. Ik zweer erbij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

11-07-2013 om 20:13

Ook deet

Ik gebruik altijd tropen muggenmelk, witte flacon, groene dop.

Geen deet

Deet is echt vergif, dus dat kun je beter niet gebruiken (en al liever helemaal niet voor langere tijd). Wat behoorlijk goed werkt (en ook nog fijner is voor je huid) is de bodylotion "skin so soft" van Avon. Wij gebruiken dat altijd voor onze zoon met muggenallergie (in combinatie met een reisklamboe voor 's nachts)

Tango

Tango

11-07-2013 om 22:00

Vergif?

Wat bedoel je precies, Jippox? Deet zal best giftig zijn, maar je krijgt het toch niet binnen? Het helpt in ieder geval erg goed en stinkt minder, vind ik, dan andere anti-muggenmiddelen met citronella e.d.
In zo'n bodylotion geloof ik eerlijk gezegd niet zo goed. Of is die echt gemaakt om ook muggen te verdrijven?

jons

jons

12-07-2013 om 00:03 Topicstarter

Morgen

ga ik maar eens bij de drogist navragen en inkopen doen. Deetspul wil ik wel even uitproberen op mijn eigen huid, dat zegt mij vaak al voldoende of de kinders er een beetje tegen zullen kunnen (2 met eczeem).

Bedankt voor de tips iig!
groetjes,
Jons

Tango

DEET wordt voor een deel ook opgenomen door de huid. Zo'n 20% van wat je opspuit of smeert komt in je lichaam terecht. Daar wordt het wel snel afgebroken, maar er zijn ook onderzoeken gedaan waaruit bleek dat het wel een effect kan hebben op je zenuwstelsel. Sowieso is DEET schadelijk voor de slijmvliezen.
Niet voor niets komt er ook een hele lijst waarschuwingen bij: je mag DEET niet gebruiken op een beschadigde of door de zon verbrande huid. Niet rechtsreeks op het gezicht, niet in huidplooien, niet op huid waar kleding overheen komt, bij kinderen niet in te hoge dosering, enz.enz.
Natuurlijk is de overweging anders wanneer je naar een plek gaat waar bijv. malaria heerst, of Dengue of gele koorts ofzo. DEET werkt goed, en als je ernstige ziektes wilt voorkomen is de afweging snel gemaakt. Maar als je in een land bent waar die ziektes niet heersen en het je alleen gaat om het ongemak van muggenbulten te voorkomen zou mijn afweging anders zijn.
Dat je niet 'gelooft' in een bodylotion, tja. Je kunt het ook gewoon eens proberen. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee: mijn zoon (met toch al een gevoelige huid, dus niet geschikt voor DEET) wordt nauwelijks nog gestoken en we hoeven geen gif te gebruiken. Win-win, toch?

Jippox

Is die Avon in Nederland te koop eigenlijk?

Ik heb berichten gelezen van stoere Britse mariniers die dat spul gebruiken om in Schotland de 'midges' van zich af te houden (die beestjes kunnen je inderdaad tot waanzin drijven), dus dat lijkt mij ook wel wat, maar ik zie in Nederland nooit Avon in de schappen staan.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

12-07-2013 om 10:49

Tango

Die bodylotion, niet speciaal anti-mug, werkt heel goed!

Fiorucci

Fiorucci

12-07-2013 om 10:50

Temet

www.avon.nu

Off en off plus van johnson

Was/is het enige waar tegen de muggen in Finland en Estland niet opgewassen waren. Er bestaat ook een kindervariant overigens. Ik droeg altijd langen mouwen en broeken in de avond.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aargh

Lieve hemel, 12 euro voor een kwart litertje! of 9,50 als je de spray neemt.

Voor dat geld krab ik wel . De kinderen worden momenteel ingesmeerd met Zwitsal met citronella. Dat hebben we in Indonesië leren kennen en sindsdien is het een verzoeknummer als er iemand die kant op gaat (we hebben net weer een bestelling geplaatst, maar opa&oma zijn pas over een paar weken weer terug). Gelukkig hebben de kinderen geen extreem gevoelige huid en hebben we geen hekel aan citronella. Het spul smeert veel prettiger dan de citronellasticks die ik hier wel eens gekocht heb.

Indonesische antimuggenproducten - ook die met Deet, want die verkopen ze daar ook - zijn iha trouwens veel prettiger in het gebruik dan de Nederlandse, geen idee waarom.

Die Avon bestel ik wel als we een keer naar de Schotse hooglanden gaan ofzo

Groeten,

Temet

caton

caton

12-07-2013 om 15:56

Aanbieding

bij de Action in de aanbieding: Autan met deet (ook geschikt voor in de tropen )nu voor 1,95 of 2,95.

Tango

Tango

12-07-2013 om 19:10

Duur

Als die Avon inderdaad zo duur is dan ga ik het dus niet proberen. Ik houd het voorlopig maar bij mijn klamboe's en zoon krijgt volgende week bij zijn scoutingkamp wel een spuitflesje Deet mee. Ik zal hem nog even nadrukkelijk zeggen dat hij er voorzichtig mee om moet gaan: klein beetje spuiten op zijn armen en op zijn kussen. Voor die 2 nachtjes zal dat toch wel kunnen?!

jons

jons

12-07-2013 om 19:24 Topicstarter

Gekocht

en het is toch maar geworden: DA-eigen merk ... ook met Deet, ben benieuwd, ik vond de andere opties idd wat aan de prijs en dat gaat bij ons niet echt.
Hopelijk werkt dit ook goed!

groetjes,
Jons

Jons

Deet is deet, en dan hangt het volgens mij vooral van het percentage af. Hoe meer, hoe sterker uiteraard.

groeten,

Temet (alias Miss Huismerk)

Fiorucci

Fiorucci

13-07-2013 om 09:50

Avon

Voor dochter die hevig allergisch is voor muggebeten heb ik 12 euro er wel voor over, zeker als het wat minder heftig spul is, de hele zomer Deet smeren vind ik ook niet zo fijn.

Keuze

Ieder zijn keuze. Ik zou zelf nooit kiezen voor het gebruik van een stof als DEET als het alleen maar gaat om wat ongemak door muggenbulten. En als je bijvoorbeeld door een allergie zoveel last krijgt dat het verder gaat dan wat ongemak, dan is er een prima onschadelijk alternatief. Wel duurder ja, maar wat mij betreft mag 'beter voor de gezondheid' best wat kosten.
DEET zie ik meer als een 'noodzakelijk kwaad' voor als je naar een gebied reist waar malaria of een andere gevaarlijke door muggen overgebrachte ziekte heerst. In Nederland is het (vooralsnog) echt niet nodig om DEET te gebruiken. ('vooralsnog' omdat de verwachting is dat bepaalde ziekten ook deze kant op zullen komen. Een heel interessant boek over deze materie is "Mug" van Bart Knols)

Fiorucci

Fiorucci

13-07-2013 om 11:06

Jippox

Voor sommigen is het meer dan 'wat ongemak'...mijn dochter krijgt enorme schijven en ontstekingen door muggenbeten.

Anne

Anne

13-07-2013 om 11:23

Vreemd

We gaan dus zeggen dat je meer geld over moet hebben voor je kind?

Wat een onzin. Iemand wil gewoon op vakantie zonder muggen en gebruikt daar een week of twee Deet voor voor een paar euro. Gewoon vrij verkrijgbaar. Wie heeft het over een half jaar lang Deet smeren?

Off van johnson

Heb ik zojuist gekregen van mijn schoonouders die onlangs een rondreis door Scandinavië hebben gemaakt en nog wat over hadden. De tekst is compleet in het Fins dus voor mij onbegrijpelijk, maar goed om te lezen dat het werkt Sini!

Fio

Zoon hier ook, daarom ben ik juist zo blij met een onschadelijk alternatief.

Anne

Dat zeg ik niet, ik zeg dat iedereen daar zijn eigen keuze in moet maken en dat ik persoonlijk niet zo kiezen voor vergif tenzij de kwaal erger is dan het middel EN er geen alternatief is. In Nederland is de kwaal (muggenbult) niet erger dan het middel (behalve dan bij een allergie) en er is dus wèl een alternatief. Voor mij is het onbegrijpelijk om dan toch voor DEET te kiezen. Maar nogmaals: dat moet iedereen helemaal zelf weten, ik draag hier alleen maar een alternatief aan.

Effectief heeft z'n prijs...

Het is echt kiezen, ofwel gif op je huid, ofwel heel sterk ruiken, ofwel gebeten worden...

Off is effectief omdat het (flesje dat ik hier bekijk) 15% DEET bevat.

Skin so soft bevat geen DEET, maar lees dit eens:

SKIN SO SOFT Bug Guard Plus IR3535® Expedition™ SPF 30 Pump Spray

Description: Repels mosquitoes that may transmit West Nile Virus for 8 hours. Provides effective protection against gnats, no-seeums, sand flies and biting midges. DEET-free, dermatologist-tested, hypoallergenic. 4 fl. oz.

DEET-Free, dermatologist-tested, hypoallergenic...Can't be all that bad right? WRONG!
Rated 7 in terms of Toxicity by Skin Deep

Here are the ingredients:

Insect Repellent Active Ingredient:
beta-alanine
n-acetyl-N-butyl-,
ethyl ester/carboxylic acid
20.0%

Active Sunscreen Ingredients:
Octocrylene 10%
Octinoxate 7.5%
Oxybenzone 6%
Octisalate 5%

Other Ingredients:

SD ALCOHOL 40-B
WATER
HEXYLENE GLYCOL
POLYURETHANE COPOLYMER
FRAGRANCE
ALOE BARBADENSIS EXTRACT
TOCOPHERYL ACETATE

While the synergistic effects of these mixtures of chemicals are unknown and likely much more toxic than the individual ingredients. The ingredients in these products are known or suspected to cause many illnesses including cancers, immunological toxicity, endocrine disruption, skin, eyes and lung irritation, allergies, cellular level changes to the body, neurotoxicity, developmental and organ system toxicity and there are also concerns of persist bio-accumulation and contamination.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2013 om 01:46

Deet is ook goed tegen teken

En het lijkt me zinnig om die naarlingen serieus te nemen Mijn dochter moet ze altijd bij bosjes van zich afplukken als ze op kamp is met scouting. Maar ja, die gebruikt dan ook geen Deet. Ze houdt de bijtplekken altijd wel in de gaten.
Ik zal mijn jongste toch eens die Skin so soft van Avon adviseren. Als dat echt werkt is het een prima alternatief voor Deet of citronella-producten natuurlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2013 om 01:58

Skin-so-soft

http://www.byblonde.nl/apotheek/skin-so-soft - Prijs: € 7,50

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2013 om 02:03

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2013 om 02:12

Wat het zo duur maakt

zijn de bezorgkosten zie ik. Je kunt het ook ophalen, maar daar zie ik geen adres voor. Dus loont het misschien de moeite om een Avon-consulente te zoeken. Mijn hemel... dat heb ik in het grijze verleden ook nog gedaan!

ilsepilse

ilsepilse

18-07-2013 om 15:18

Care plus deet en of natural

deze adviseren wij ook aan klanten die naar de tropen gaan, heel goede reacties, deet 50 voor malariagebieden en deet 40% voor bv indonesie, er is een kindervariant en voor zwangere vrouwen en deze heet natural (omdat kinderen hun handen in hun mond stoppen)...
ook aan de prijs 50cc is 11euo voor 50 % en de natural ook 11 euro.
bij alle drogisten of Bever sportzaken te verkrijgen.
Autan werkt niet hoor ik..

ilsepilse

ilsepilse

18-07-2013 om 15:19

En helaas

heb geen aandelen

nathalie

nathalie

18-07-2013 om 19:26

Consumentengids

In het nieuwste nummer staat een artikel over antimuggenmiddelen. Je kunt het in de bieb vast wel lezen.
Er staat dat deet goed werkt maar ook dat dat giftig is en geabsorbeerd wordt door de huid. Sinds kort is er Citriodiol oftewel PMD (paramenthanediol) dat even goed werkt maar minder geabsorbeerd wordt. Ook houdt het door de geur muggen iets op afstand en werkt dus verder dan precies alleen de plek waar je smeert. Advies is om liever PMD te gebruiken.
Bijvoorbeeld Picksan muggenstop of Careplus Bio anti-insect natural.
N, ook geen aandelen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.