Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zomerkoning

Zomerkoning

11-07-2013 om 19:17

Eenpanshap voor kamp

Oudste zoon gaat op kamp en moet zelf 1 pan meenemen, 1 gasje en eten dat niet in de koelkast hoeft. Hij zei zelf al| blik erwtensoep. Wie heeft er nog een idee?

Links

Links

11-07-2013 om 19:45

Samen doen

Als anderen ook 1 pan en gasje meemoeten nemen, kan je natuurlijk ook meerpansgerechten maken. Afspreken wie koekenpan en kookpan meeneemt. Kan je groenten uit blik/pot, pasta en rijst, aardappelss van bonduelle, hamburgers en rookworst uit vacuümverpakking, gehaktballetjes en knakworst uit blik, tomatensaus uit pot of zo. Zelfs in 1 pan kan je dan een eind komen. Pasta afgieten in vergiet en later weer toevoegen aan prutje.

Tips

Aardappelpuree uit een pak met melk uit kleine drinkpakjes van 200 ml.
Een blik bruine bonen met een paar uien die ze kunnen bakken, ze zijn goed houdbaar buiten de koelkast. blikje tomatenpuree erbij. Rookworst erin inderdaad, of corned beef uit blik, of zo'n droge cervelaatachtige worst.
Dit is ook een leuke site om ideeën op te doen: http://rugzakrecepten.blogspot.nl/

Annet

Annet

11-07-2013 om 20:27

Allerlei blikken

Bijvoorbeeld blik knakworsten of gehaktballen in saus.
Of vacuüm pak braadworst voor op de BBQ, kleine worstjes zijn nog makkelijker.
Zakje geraspte kaas blijft lang goed.
Er zijn ook blikken met gehaktballen of ander vlees, zie aldi of lidl.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

11-07-2013 om 20:53

Makkie

Er is maar een echte kampeerhap (culi's en foodies NU wegklikken): macaroni smac kaas tomatenpuree. En dan natuurlijk van die hele goedkope snelkookmacaroni, tomatenpuree van 7 cent etc.

Variant op mea

Macaroni met zalm en kaas... Cherrytomaatjes erdoor of los erbij. Mjammie!!

Tortilla's

Als ze de pasta zat zijn kunnen ze ook tortilla's maken met vulling van bonen/maïs/geraspte kaas en bv droge worst als chorizo.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

P

P

11-07-2013 om 21:34

Vreemd

Vreemd inderdaad dat ze dit niet communiceren zodat een x aantal mensen iets vlezerigs nemen, een aantal mensen de koolhydraten en een groep de groente!

judiths mama

judiths mama

11-07-2013 om 21:51

Nasi

Heb ik ook wel eens in een blik gezien.

Fiorucci

Fiorucci

11-07-2013 om 22:52

Op kamp is de schijf van vijf niet echt belangrijk

P

P

12-07-2013 om 11:02

Nee dat snap ik fio

Maar als je niets afspreekt komt toch iedereen met een pot sperziebonen?

Blik ravioli

zou dochter zeggen. Inderdaad nasi is er ook in blik, die is wel zout.( man was er jaren gek op, ik griezel dr van)

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2013 om 13:54

Sla

Zonder pan te maken Maar daarnaast zijn gebakken aardappeltjes natuurlijk lekker of een gekookt eitje.
Chili: gehakt rullen als hij gehakt kan halen en anders blikjes corned beef meenemen, uitje glazig bakken en een blik bruine bonen of witte bonen in tomatensaus toevoegen. Als hij zo'n typisch vakantiekruidenpotje met meerdere specerijen meeneemt (meestal wel te koop bij Xenos), kan hij het verder nog op smaak brengen met paprikapoeder.
Omelet met tomaatjes. Als hij een te diepe pan meeneemt om een ei in te bakken, kan hij er ook roerei van maken.
Als hij roerei gemaakt heeft kan hij dat op brood doen, hij kan ook het roerei op zijn bord bewaren en in dezelfde pan een beetje rijst koken. Rijst afgieten, roerei erbij, een blik doperwten, of zo'n mexicaans mixje van erwt, paprika en maïs en klaar.
Soep uit blik/zak met brood erbij.
Pannenkoeken uit zo'n kant en klaar fles.
Ik begrijp dat het lastig is om eieren te vervoeren naar zo'n kamp, maar misschien is er in de buurt een winkel. Van de kampen van mijn dochter weet ik dat er altijd boodschappen gedaan worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2013 om 13:55

Bij dit soort kampen kan ook de afspraak zijn dat je zelfredzaam moet zijn en dus niet afhankelijk van anderen bent. Dan maakt het niet uit of iedereen sperziebonen meeheeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2013 om 13:58

Zomerkoning

Met mijn gebakken aardappels schiet ik er natuurlijk ook naast als hij niet naar een winkel kan. Dan is puree inderdaad dé oplossing. En anders brood, toast of crackers.

Hoe lang

Hoe lang duurt dat kamp? En is het echt de bedoeling om dat met blikvoer te doen? Als je 2 nachten op kamp gaat en je bewaart groenten en vacuum verpakt vlees of diepvriesvis in een krant, in een isolatietas, blijft het goed en kun je gewoon koken.
Een eenpasgerecht is bijvoorbeeld wortels en aardappelen samen koken tot ze gaar zijn. Afgieten en op een bord doen en dan in de pan een paar vissticks voor erbij bakken. Spekjes of ander verpakt vlees met ui en champignon, peper en zou bakken. Gesneden kool erbij doen. Rijst erbij doen en de pan met water vullen tot het water een vingerkootje boven de rijst uitsteekt. Koken en als het kookt in de slaapzak zetten voor 1 a 2 uur. Omroeren en eten.
Je kunt ook nog voor die paar dagen alvast koken en per maaltijd meegeven in tupperware. En wat los fruit meegeven. Bananen is al goed en voedzaam.

Vic

Vic

12-07-2013 om 14:49

Nasi

Ik heb wel eens met beperkte kookgelegenheid voor 16 man nasi gemaakt. De rijst kook je als eerste want die moet toch een kwartiertje staan. Daarna vleesreepjes, groente en een of meer (afhankelijk van hoeveelheid) kuipjes boemboe. Je mist dan het gebakken eitje (maar die is snel genoeg gebakken als de nasi klaar is), maar kunt het geheel wel opleuken met schaaltjes komkommer, gebakken uitjes en kroepoek.

Vic

Vic

12-07-2013 om 14:50

Ravioli (o.t.)

Wordt hierboven genoemd, maar heb ik nog nooit uit blik gegeten. Ik kan me wel een televisieserie van héél lang geleden herinneren waar kinderen weken ravioli aten toen hun ouders op vakantie waren. Wie heeft die nog meer gezien?

P

P

12-07-2013 om 15:32

Precies kaaskopje

Dat kan maar dan is jouw 'winkeladvies' met eieren en sla wel heel ver weg van de bedoeling. Overigens verkopen buitensportwinkels wel weer plastic gevallen waarmee je veilig een ei kan meenemen

Ik vraag me gewoon af wat de bedoeling is, moet één kind er van kunnen eten of gaan ze samen delen. In het eerste geval zou ik het blik nasi aanraden, in het tweede zou er overleg -moeten- zijn.

Jessica O

Jessica O

12-07-2013 om 15:33

Vic

Was dat een duitse serie? Hier kan ik me nml nog een uitspraak vsn herinneren. Ich will kein wurst, ich will ravioli.

Ook nog even ontopic, noodles. Of neus even bij de xenos, ook altijd makkelijke dingen te vinden.

Vic (ot)

Jaha! Die serie heette ook Ravioli. Die ouders gingen op vakantie en lieten 3 kinderen thuis achter met geld voor eten, waarna die kinderen een voorraad spotgoedkope blikravioli kochten om de rest van het geld aan speelgoed uit te geven. Die jongste kocht een paar zwemvliezen, en aan het eind van de serie komen die ouders weer terug, hebben voor iedereen wat meegebracht, waaronder zwemvliezen voor de jongste!

Nog altijd kan ik geen ravioli zien of ik moet aan die serie denken, hoewel ik me verder nauwelijks verhaallijnen kan herinneren.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

12-07-2013 om 16:44

Ja, ravioli (ot)

Die kinderen waren na een paar dagen de ravioli zo zat dat ze van alles verzonnen om aan ander eten te komen...

Vic

Vic

12-07-2013 om 16:53

Duits

Was het ook niet op de Duitse tv? Ik kan me ook nog een serie herinneren over een meisje dat haar eerste schooldag had en een enorme puntzak snoep meenam (en kleimannetjes). En de Muis natuurlijk. Die laatste heb ik wel eens gezocht op Youtube maar mijn kinderen vonden er niet veel aan ;-(

Vic, die ravioli (ot)

Die staan bij ons onderin bij de jumbo maar...moet je ook niet willen eten uit blik ik vind t een zompig iets zonder smaak, maar dochter vindt t wel lekker en haalt t af en toe.

Merel

Merel

12-07-2013 om 20:05

Vic-ravioli

Jaa Vic, die ken ik ook. En het leek me zo lekker die ravioli (ik had een moeder die alleen maar aardappelen-groente-vlees maakte)
Ravioli was al té exotisch voor haar. (pas jaren later heeft ze geleerd macaroni te maken en daar bleef het dan ook bij)

Margriet*

Margriet*

12-07-2013 om 20:06

Ravioli ot


http://www.youtube.com/watch?v=2T8ZlB3vM_M

Nu nog een recept: Ravioli, tomatenblokjes en gehakballetjes uit blik (of knakworstjes in stukjes), met komkommer best ok!

Fiorucci

Fiorucci

13-07-2013 om 09:51

Ik denk niet dat sperziebonen erg populair zijn..

P

P

13-07-2013 om 17:23

Fio

Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoelde he?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.