Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

27-11-2011 om 10:20

Een week met mijn voet omhoog! iemand tips?

Toen ik vrijdag even heen en weer rende om om 11.30 uur nog even schoenen te vullen heb ik het laatste treetje van de trap gemist. Ik lande vol op mijn grote teen en die is daarbij gebroken.

Ben gisteren dus door een blijmoedige gipsmeester van mijn tenen tot mijn knieholte in het gips gezet en hier zit ik dus nu.. Een week met de voet omhoog. Iemand nog praktische tips... We zijn druk aan het bedenken hoe we de kinderen en de hond organiseren maar ik heb zo het gevoel dat ik allerlei kleine dingetjes niet overzie.

Dus iemand ervaring of tips?
Wat ga ik doen deze week?
Welke spullen moet ik inde buurt houden?
Zou douchen met zon douchehoes gaan?

Mijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

27-11-2011 om 10:47

Poeh

Oh balen zeg, sterkte!! Nou ik hoop dat je een laptop hebt, goeie boeken, nog wat leuke series op dvd....telefoon in de buurt, thermoskan koffie...ik denk nog even verder.

Hmm wat ik zo bedenken kan

Kan je nog wel zelfstandig lopen (bijv naar de wc)?
Ik zou iets met zakken aandoen zodat je altijd een telefoon bij je hebt voor het geval je valt en iemand nodig hebt. Doe 'm niet in je kontzak want daar val je meestal op. Check of alle nummers die je nodig hebt wel in je telefoon staan (huisarts etc). Gelijk een mooie gelegenheid om alle telefoons (vast, mobiel) te syncen. Verder zou ik lijstjes maken met dingen die je met een been in het gips wel kan en wil doen (bijv fotos inplakken) en wat je daarbij nodig hebt (zodat als iedereen naar school en werk is en je eindelijk zit, niet tot de ontdekking komt dat je iets van zolder nodig hebt). En ik zou ook een laptop met internet in de buurt willen. Verder kan je de nieuwe indeling (wie wanneer wat doet) geprint en opgehangen hebt. Boodschappen zou ik met de Albert doen (online dus). Gelijk een mooie kans om diverse boodschappenlijstjes te maken. En verder altijd wat te drinken.

Ik hoop ook dat er of iemand steeds aanwezig is of iemand op afroep beschikbaar is. Overigens wel bijzonder dat ze het gipsen want meestal doen ze dat niet bij tenen, want dat heeft vaak geen zin. Niet dat je dan wel wat kan doen overigens. Hoe lang zit je ermee?

Succes, ik hoop dat je je niet verveeld na een paar dagen. Misschien kunnen we je hier nog voorzien van wat opdrachten als internetspeurwerk (sinterklaaskadootjes ed) !

En, klinkt gek wellicht, maar op gezette tijden drinken.. en dan gelijk redelijk wat. Want als naar de wc gaan bij jou ook zo'n gedoe is (hier kleine wc en met zo'n been hulp nodig) en je moet om de haverklap.. dat is heel vervelend. Uit verveling ga je vaak hier en daar wat doen, bijv wat drinken. Met als gevolg dat je om de halverklap voor een klein plasje moet.. Niets zo erg als je dan hulp nodig hebt maar die is er niet.

Vera*

Vera*

27-11-2011 om 11:26

Buurvrouw

Toen de buurvrouw met haar been omhoog zat ben ik om ongeveer half elf daar voor thee gaan zorgen. Indien nodig deed ik direct iets extra's voor haar (ophalen of wegleggen).

Guinevere

Guinevere

27-11-2011 om 12:38

Eh, geen ervaring, maar waar ik aan denk:
- Thermosfles met drinken bij de hand, pak koekjes ook.
- Tissues
- Eindelijk ga je dat boek lezen dat er al lang ligt
- Chatten
- Haal een DVD-box van je lievelingsserie (ik bedoel láát dat halen)
- Een ouder van school neemt gelijk jouw kinderen mee
- Eet de hele week pizza, chinees en stoommaaltijden
Voor de rest: sterkte.

Rafelkap

Rafelkap

27-11-2011 om 13:27

Douchehoes

Geen ervaring, maar even googelen en hier is een oplossing voor het douchen http://www.xtrahulp.nl/index.php?item=douchehoes&action=article&group_id=16&aid=3212&lang=NL&gclid=CLrvu6Xn1qwCFYJH3god_3zRrw (een soort beschermhoes).
Maar als je maar een weekje in het gips zit zou ik bij de kraan poedelen
Als je je heel nuttig wilt voelen kan je bv backups maken, online fotoboeken samenstellen, sinterklaasgedichten schrijven en veel bellen.
Wat een pech zeg! Sterkte!

mijk

mijk

27-11-2011 om 15:33

Dank!

Zitten heel veel goede tips tussen.. Ik moet sowieso vier weken in het gips maar hopelijk vanaf volgend week iets waar ik mee mag lopen!

Ik was ook wel verbaas dat het verschil tussen een gewone teen en je grote teen zo groot is, maar je grote teen schijnt dus echt cruciaal te zijn voor hoe je loopt. Chirurg voorspelde levenslange loopmoeilijkheden als dit niet netjes aan elkaar groeit... Volgens mij hebben ze daarom ook zo exeptioneel gegipst. Als ze me gespalkt hadden en ik had wat kunnen hobbelen had ik dat ongetwijfeld gedaan in deze periode met de kinderen..

Ik weet wel dat die week omvliegt maar eigenlijk heb ik ook wel zoiets van waneer zit je nu een week op je kont nou moet ik ook iets nuttigs doen.

Mijk

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2011 om 15:52

Au!

Geen tips, maar wel veel sterkte

oregano

oregano

27-11-2011 om 16:20

Even niksen

Dat valt vast niet mee! Balen dat het net nu in deze periode is maar aan de andere kant is even gedwongen niksen ook wel lekker, tenminste als je je eraan kunt overgeven...
Ik heb geen nieuwe tips,wel veel sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

27-11-2011 om 19:20

Update

Ook heel nuttig: weer een update op je blog. Of werken, daar heb jij toch geen benen voor nodig ?

Ik mail je gauw weer!

groetjes!

mijk

mijk

27-11-2011 om 20:33

Je hebt helemaal gelijk rafelkap!

het gaat gebeuren!

Sterkte

ook geen andere tips meer dan hier al genoemd zijn, maar wel wil ik je sterkte en beterschap wensen !

krin

krin

27-11-2011 om 20:45

Rugzak en bureaustoel

Hou een rugzak bij de hand om spullen in te stoppen als je met krukken loopt. En als je een gladde vloer hebt in de kamer, is een bureaustoel op wieltjes ook handig om je mee te verplaatsen. Als je lenig bent, kun je aan het aanrecht werken door je gipsbeen op het aanrecht te leggen, dat vond ik voor (relatief) langere periodes prettiger dan dat zware been te laten bungelen.
Sterkte

Ja, die burostoel

dat is een handige, of je laat iemand een rolstoel (en krukken voor straks) halen bij de http://www.hcnon.nl/
(of thuiszorg)
Sterkte, deze week gaat ook voorbij (PS krijg je wel antistolling???-sorry, stokpaardje)

mijk

mijk

28-11-2011 om 14:39

So far so good!

Geen zorgen Mien ik spuit antistollingsmeuk. Doe het helemaal zelf vind ik voor een naaldfoob als ik eigenlijk heel stoer!

Ik zit hier nu de tweede dag en het gaat best redelijk. Heb wel krukken maar het is wel de bedoeling dat het been omhoog is dus ik gebruik ze voor naar de wc en de keuken maar meer niet.

Mijn eettafel is helaas te laag om met mijn been omhaag aan te zitten echt werken wil om de een of andere reden niet zo goed met de laptop op schoot maar ik heb de sinterklaascadeautjes vrijwel op orde (lang leven online bestellen en nu maar hopen of de bezorgers het even binnen willen zetten voor me

rugzak vond ik niet handig maar met stevig nijntje tasje om mijn nek heb ik toch een hele thermoskanthee naar mijn stoel vervoerd. en mijn middagboterham! Trots

Heb de volgende afgspraak kunnen verzetten van maandagmorgen naar vrijdagmorgen en dan wordt het loopgips!!!!!! (heb even gechecked of het medisch gezine ook mocht!)

Heb zojuist online boeken bij de bieb geleend en die kan manlief straks even halen...

Ik had een cadeautje in de stad besteld dat ik af zou halen en die sturen het me even op met een factuur!

Mijk Die heel dankbaar is voor alle tips!

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2011 om 19:24

Hoe kom je bij de deur?

Maar hoe kom je nou bij de deur om die open te doen voor alle pakjes? Want dan moet je toch weer lopen, of kan dat wel? Ik krijg al visioenen van een intercom waar je doorheen tettert dat de postbode de sleutel onder de deurmat pakt en de pakjes in de gang legt. Of een toeter. Of dat je als de bel gaat belt met een mobieltje dat je op de deur bevestigd.

Hopelijk komen er deze weken weinig johova's of energieleveranciers aan de deur.

Volhouden zo!

mijk

mijk

28-11-2011 om 19:34

Ik heb krukken en ik kom er op vooruit...

Zolang die man maar even blijft staan! Maar ik kan dus niets dragen ofzo en lang lopen gaat echt niet. de wc of de voordeur voelt al als een hele prestatie!

Mijk

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2011 om 19:37

Aha

Briefje op de deur: even geduld, er wordt heus open gedaan maar ben momenteel niet zo snel. Of zoiets

mijk

mijk

02-12-2011 om 11:03

Loopgips

maar ik moet er nog een weekje rustig aan mee doen... GRRRRR!!! maar echt 0 info gehad het was druk en ik werd zo de deur weer uitgeduwd. Ik weet niet eens of ik dus inderdaad nog een week aan de antistolling moet..

Straks maar even bellen.. Het moet nog 3 weken blijven zitten. We gaan over 2 weken een lang weekend naar Londen.......

Ik heb er de ziekte in. Heb nu wel een mooi doucheding dus ga zo eens even schoon worden...

Mijk

Fraxi

Zolang je gips hebt moet je, volgens mij blijven spuiten.... Ja de info op zulke traumapoli's is vaak ver te zoeken, ik heb eens 2,5 uur zitten wachten om vervolgens hardlopend meegenomen te worden en binnen 3 minuten wilde de arts me alweer de deur uit met de woorden: 'komt u over 2 weken maar weer terug' Nou dat heb ik geweigerd, maar ik had geen gips, alleen een erg pijnlijk gebroken schouder die in een sling slingerde î… manlief had vrij moeten nemen....

Gevraagd wat t doel van een volgend consult zou zijn en/ of ik niet gewoon kon bellen als er iets misging... Na wat geprut accoord...

Je moet zelf tevoren eigenlijk een lijstje maken met je vragen, anders sta je in no time weer frisgegipst buiten de deurîŽ

Sterkte, over 2 wk kun je vast aardig uit de voeten met je gipsen pootje!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.