Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een vraag over kookprogramma's

Wij kijken nog wel eens kookprogramma's. En nu viel me laatst ineens iets op. Er wordt nog wel eens wat in een oven geschoven, en die ovens zijn allemaal blinkend schoon! Smetteloze rvs rekjes in al even smetteloze rvs ovens. Alsof het apparaat zo uit de showroom komt. Hoe doen die lui dat? Zetten ze gewoon die hele oven nooit aan en wordt het werkelijke bak- en braadwerk achter de schermen gedaan? Het lijkt me toch niet dat ze voor elke uitzending een nieuwe oven inbouwen

En kijk, ik weet wel dat ik mijn oven vaker zou mogen schoonmaken, maar zelfs al boen ik als een bezetene, die rekjes krijg je nooit meer helemaal zoals ze ooit waren, met al die ellendige hoekjes en richeltjes waar vuil en vettigheid in gaat zitten.

Hoe zit dat eigenlijk in de horeca en instellingskeukens? Worden die ovens daar wel gewoon viezig van binnen, of blijven die wel degelijk spic en span. En indien dat laatste: hoe dan?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

mijn oven is op zich wel schoon, maar dat komt omdat ik zo'n pyrolyse ding heb. Maar die bakplaten zijn echt helemaal ingebrand, geen idee hoe dat kan want er ligt altijd bakpapier op. Waarschijnlijk zou je die platen na ieder gebruik helemaal schoon moeten maken maar dat doen wij niet.

Ik denk eigenlijk dat ze die ovens bij die kookprogramma's helemaal niet echt gebruiken. Ze zetten het er voor de vorm in, maar het echte werk gebeurt in een hele smerige oven achter de schermen.

Kerstster

Kerstster

23-12-2011 om 10:53

Temet

het is wel TV he…dan moet e.a. er wel aantrekkelijk uitzien voor de kijkers en zeker bij iets als een kookprogramma kun je niet aankomen met een oven die smerig is van binnen waar vervolgens iets in gebakken wordt. Dat oogt niet, dat is vies en dat willen de kijkers niet; het gaat natuurlijk wel om de kijkcijfers.

amk

amk

23-12-2011 om 11:23

Ander regime

daar gaat het met iets grovere middelen dan je thuis hebt. (lees aggresiever) en dan wordt er meer na gespoeld met schoon water.

En dan blijven ze wel blinkend.

Vic

Vic

23-12-2011 om 11:52

Elke keer

Ik denk dat het ook scheelt als je na ieder gebruik alles helemaal schoon poetst.

ilsepilse

ilsepilse

23-12-2011 om 12:13

Manlief

heeft onlangs mijn oven goed schoongemaakt, met DAsty !!

Temet

Temet

23-12-2011 om 12:19 Topicstarter

Amk

Maar krijgen ze dan echt ook al die spatjes en plekjes uit alle hoeken & gaten?

En wat gebruiken die lui dan? En vindt de arbeidsinspectie dat dan wel zomaar goed? Of moeten mensen die in instellingskeukens werken (want daar heb jij denk ik ervaring mee) speciale certificaten halen voor het werken met superschoonmaakmiddelen?

Groeten,

Temet

amk

amk

23-12-2011 om 13:48

Ander ontwerp

ze zijn natuurlijk ook ontworpen op die schoonmaak processen. Vaak wordt er met stoom en schoonmaakmiddel gewerkt en wordt het apparaat onder stoom gezet. Dat weekt al lekker los en dan het schoonmaakmiddel er bij.

En idd moeten de genen die schoonmaken idd een training volgen. Maar stel je daar ook niet te veel bij voor.
Je moet weten dat het gevaarlijk is, dat je met handschoenen moet werken en wat je moet doen als je het in je ogen krijgt.

Let maar eens op trouwens op gewoon afwasmiddel staat al dat je moet werken met handschoenen. Niet dat iemand dat doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.