Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een volwassene en 2 jongere kinderen in een kano, gaat dat goed?

Ik overweeg bij het nabijgelegen watersportcentrum eens een keer een kano (Canadees) te huren om met mijn 2 bloedjes een klein stukje over de Sloterplas te kanoën. Maar is dat eigenlijk wel te doen met 2 kinderen van 9 en 6? Die van 9 heeft amper spieren, die van 6 is op zich steviger maar wel klein. En ik heb wel eerder in een Canadees gekanood maar altijd met een andere volwassene erbij. Als het er uiteindelijk op neerkomt dat ik in mijn eentje moet peddelen weet ik niet of ik dat ding recht vooruit krijg. Straks draai ik eindeloos rondjes vlak voor het watersportcentrum, tot algehele hilariteit van de omstanders...

Iemand hier ervaring? En moet ik in dat geval nou achter- of voorin?

Groeten,

Temet

Juno

Juno

13-06-2015 om 22:37

Kan prima

Jij moet achter voor het sturen en het overzicht. Als je eenmaal een beetje vaart hebt gaat het wel en je kinderen kunnen op de knieën zitten om zo wat meer kracht uit te oefenen. Ze hoeven noet heel sterk te zijn, als ze maar de juiste slag hebben. Ik ben ooit met twee van mijn kinderen in een Canadees geweest maar ze waren toen wel wat jonger en dus lichter dan jouw kinderen. Dat was een halve dagtocht, in Frankrijk. Achteraf gezien een beetje te ambitieus .

creabea

creabea

13-06-2015 om 22:41

ja hoor

Dat gaat prima hoor, tenzij je van die kinderen hebt die het roeigerei in het water laten vallen Zelfs in je eentje peddelen lukt waarschijnlijk wel.

Temet

Temet

13-06-2015 om 22:54 Topicstarter

Ah, bedankt.

Creabea, aan dat scenario had ik ook al gedacht . Misschien de peddel maar met een touwtje aan de pols vastmaken.

Achterin, gelukkig. Leek mij ook het handigste maar ik had op de een of andere manier onthouden dat de zwaarste voorin zou moeten zitten, vandaar de vraag.

Een halve dagtocht lijkt mij ook wat veel, maar je kan zo'n bootje ook per uur huren. Lijkt me een mooi begin, als het een doorslaand succes wordt kan het later altijd nog een keer.

Groeten,

Temet

Thomas

Thomas

14-06-2015 om 09:37

Ze halen je wel weer op

Mocht het je lukken om bij het watersportcentrum weg te komen en je komt midden op de Sloterplas vast te liggen doordat je spieren het opgeven, dan komen ze je echt wel halen hoor.
De wind is er wel verraderlijk vanwege de flatgebouwen aan de overkant. Tis echt leuk daar.

Pieter

Pieter

14-06-2015 om 15:58

Beter

Probeer het anders eerst eens in het Amsterdamse bos, daar kun je een rondje varen en zit je niet zo midden op een plas dus meer beschutting.

Temet

Temet

14-06-2015 om 23:14 Topicstarter

Thomas

Ik was beslist niet van plan het midden van de Sloterplas op te zoeken eigenlijk, mijn idee was om op niet al te grote afstand van de oever te peddelen. Maar ik wil graag geloven dat ze je desnoods ophalen, zo goedkoop zijn die kano's vast ook weer niet
Nou ja, maar eens kijken of mijn kinderen er voor te porren zijn (althans, de oudste, de jongste is in voor elk nieuwigheidje) en dan een mooie zomerdag afwachten.

Groeten,

Temet

Bellefleur

Bellefleur

15-06-2015 om 09:41

Canadees

Vraag aan het watersportcentrum hoe je in je eentje kunt roeien in een canadees. Er is een trucje voor: roeien, en dan de peddel ietsje draaien, zodat je recht blijft. Man en ik hebben vroeger zo wel eens een lange tocht gemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.