Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

07-09-2011 om 20:25

Een plant uit de vensterbank?

Ik had zoiets raars. Ik heb van die 'opgeplakte' brede vensterbanken. Bij een van die vensterbanken zit een klein kiertje waar hij niet helemaal aansluit tegen het raamkozijn. Daar groeide van de week een (stukje) plant door. Toen ik het nader inspecteerde bleek dat er een tak klimop, wat buiten op de schutting groeit, naar binnen was gegroeid in een van de 'spleten' die onder het raam tussen de voegen zitten (in het huis dus). Ik heb de klimop natuurlijk gelijk van het huis afgetrokken. Dat had al eerder gemoeten, maar het was niet echt tuinierweer ;-( Denken jullie dat het verder nog kwaad kan? En is het wel de bedoeling dat je een verbinding hebt van buiten naar binnen door die gleuven in de gevel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ehh

als hij via de ontluchting (die open gaten die de spouw moeten ontluchten) naar binnen komt dan moet je die takken eruit trekken. Dat er vervolgens weer een gat zit bij je vensterbank is wel lullig, dat gaat straks tochten, dus die zou ik dichtsmeren met iets.

verder kan het geen kwaad. Ik heb hier een plant (klimmende winde nogal ambitieuse klimmer is dat) die bij thuis komst door het ventilatorroostertje van het raam was gegroeid, zag er wel feestelijk uit met bloemetjes binnen. Toch maar eruit getrokken.

Vic

Vic

07-09-2011 om 22:48

Manda

Maar hoe zou dat dan komen? Is het normaal dat er vanuit de spouw ook een verbinding is met 'binnen'? Ik wordt helemaal iebel van die klimop, maar als ik hem er helemaal uit trek zit ik met een trellisschutting en uitzicht op de buren.

Nee

in ele spouw kan een klimop klimnmen maar als jij een gat hebt in de binnenmuur dan klimt dat ding er door heen.

ik zou dus die klimop zover mogelijk van die muur afhouden en straks de boel gaan vol spuiten met schuim oid daar bij dat gat.

Merel

Merel

07-09-2011 om 23:23

Knippen

Ik heb er eentje achter en die hou ik gewoon bij. Iedere maand afknippen wat te dicht bij de muur komt (of een andere plek waar je 'm niet moet) het is een klusje van niets, alleen je moet er wel op blijven letten.
Wij hebben een klimop die graag onder de dakpannen van de buurman wil kruipen, iedere keer knip ik 'm een meter onder die pannen af en zo eens in het kwartaal denk ik, misschien wel langer zelfs, dan knip ik 'm weer af. Het scheelt wel dat ik er tijdens het tv kijken zo op kijk als ik schuin langs de tv uit het raam kijk, dus het valt me al snel op als ie te hoog komt. (en ik wil geen schadeclaim van de buurman natuurlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.