Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

16-12-2011 om 09:42

Een nuttige tip voor de doorfietsers

Deze zomer raakte mijn regenbroek lek. Heel vervelend. Uit nood heb ik toen mijn motorregenbroek gepakt. Tot mijn stomme verbazing is die veel prettiger dan mijn fietsregenbroek. Soepel en toch sterk. Zeker nu het kouder wordt, is deze broek ook warmer.
Als handschoenen met slecht weer, gebruik ik mijn skihandschoenen. Die zijn tenminste echt waterdicht en warm.

Dus als je een goed regenpak zoekt: ga dan eens naar een motorzaak. De regenkleding daar is echt een slag beter. Ze verkopen daar trouwens ook speciale overlaarzen. Dat zijn is dus regenkleding voor je schoenen. Als het echt koud wordt, kun je bij de motorzaak ook helmmutsen kopen. Dat zijn van die bankovervalmutsjes. Lekker warm.

Nee, charmant is het niet, maar je bent gelukkig toch onherkenbaar

Tihama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kweenie

Ik begrijp dat je een speciale regenbroek bedoelt, en niet een deel van een motorpak? Want dat laatste lijkt me niet echt klein opvouwbaar.

Ik weet niet, maar ik heb geen slechte ervaringen met mijn eigen regenpak. Dat is dan wel een wat duurdere, een ademende, maar dat zit dan toch echt veel prettiger dan zo'n goedkope van plastic of met zo'n rubber laagje. En iedere fietsenzaak, alsmede de ANWB, verkoopt regenoverschoenen voor fietsers. Het gebruik daarvan kan ik niet genoeg aanprijzen. Die dingen zijn werkelijk geweldig, een tijdje terug was hier een fenomenale hoosbui waar ik 20 minuten in gefietst (bijna gevaren) heb, maar mijn voeten bleven droog.

Dus als je toch motorkleren hebt - prima, maar volgens mij kom je met goede fietsspullen ook een heel eind.

Je posting inspireert me trouwens wel tot een vraag maar daar open ik een eigen draadje over.

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

16-12-2011 om 10:45

Goedkope tip tegen natte schoenen

Om je voeten doe je een plastic tasje en die zet je 'vast' om je enkel met een breed postelastiek. Daar overheen heb je dan al je regenbroek.

Goedkoop maar wel link

Vera, als snelle en goedkope oplossing in geval van nood is er veel voor te zeggen, maar het is wel een tikje link. Ik heb ooit goedkope plastic overschoenen van Blokker gehad (1 euro per paar ofzo), feitelijk ook een soort plastic zak. Die dingen zijn spekglad en ik ben die ene ochtend dat ik ze droeg (hoosbui) twee keer bij het opstappen op mijn fiets van mijn pedaal gegleden. Wat vervelend is als je net met je volle gewicht erop steunt om die fiets op gang te brengen.

Die overschoenen waar ik het over heb laten de schoenzool grotendeels vrij waardoor je grip houdt.

Maar goed, die zijn wel 15 - 20 euro. Voor wie een hoogstenkele keer door de regen moet het geld vermoedelijk niet waard. Maar ik zweer er dus bij.

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

16-12-2011 om 11:52

Ik bedoel een aparte regenbroek. Als het zo koud wordt dat ik mijn motorbroek op de fiets aan moet gaan trekken: dan denk ik dat alarmfase 1 al afgekondigd is door de ANWB

Ik had een best duur regenpak en toch heeft op een zeker moment mijn liner losgelaten. Dat gebeurde dus tijdens een oneindige regenbui toen ik ruim 15 km moest fietsen. Ik kreeg wel een deja-vu van mijn middelbare schooltijd toen.

Tihama

Wandelregenbroek

Deze zomer hadden we NL vrienden op bezoek die bij een fikse regenbui rijdens een wandeling merkten dat hun (dure)fietsregenbroek het niet droog hielden. Onze wandelregenoverbroeken ( Berghaus) dus wel, ze hebben ze meteen hier gekocht :o) Dus ook een tip ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.