Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Truusje

Truusje

13-01-2012 om 11:44

Een huis 'waar wat mee is'

Tot mijn verbazing staat mijn (ons) vorige huis, dat ik medio 2010 heb verkocht, alweer te koop. Wij hadden het in 2008 gekocht van mensen die er maar 4 jaar hadden gewoond en gingen scheiden. Vervolgens hebben wij er ook maar een kleine 2 jaar gewoond en gingen toen uit elkaar. En nu dus weer! Tenminste, ik acht de kans vrij groot dat de huidige eigenaars ook niet helemaal vrijwillig gaan verkopen.
Ik vind het maar bijzonder. Je zou haast denken dat er iets met het huis aan de hand is. Ben trouwens heel benieuwd hoe lang het te koop zal staan (bij ons bijna een jaar), en wat het oplevert. Wij hebben er fors op ingeleverd (ca. 1,5 ton) en met de vraagprijs nu hebben die mensen ook hun kosten er niet uit. En ik betwijfel of ze in de buurt van de vraagprijs gaan komen qua verkoopprijs.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Roze wolk

Truus, dat ligt niet aan het huis, maar aan de doelgroep. Stellen in vergelijkbare levensfase (leeftijd, carriere, relatieduur). Dat alles op een roze wolk van geluk en samenzijn.
Precies die groep waarbinnen scheiden ook vaak voorkomt.
"Wij hebben er fors op ingeleverd (ca. 1,5 ton) en met de vraagprijs nu hebben die mensen ook hun kosten er niet uit. "
Zo dan! Een waar droomhuis voor de doelgroep. Een luchtkasteel!
Groet,
Miriam Lavell

Truusje

Truusje

13-01-2012 om 12:19

Inderdaad

Een mooi voorbeeld van de luchtbel in de huizenmarkt. Maar dan nog blijft het cru en wel een beetje vreemd. Niet iedereen in die levensfase gaat scheiden natuurlijk. De mensen aan wie wij verkocht hadden leken een heel leuk probleemloos stel. Rechter en advocaat dus dat paste ook zo goed bij elkaar. Schijn bedriegt.

Dat waren jullie ook

Truus, jullie waren ook een leuk en probleemloos stel. Daarvan waren jullie zelf zelfs overtuigd en je straalde het vast in alles uit. Anders had je dat huis niet gekocht.
Groet,
Miriam Lavell

Trouwens

Het is ook nog mogelijk dat de rechter een andere baan heeft gekregen in een ander deel van het land.
Moeten verkopen is niet altijd het gevolg van iets negatiefs.
Groet,
Miriam Lavell

Zonnebloempje

Zonnebloempje

13-01-2012 om 13:23

Maar truusje

Wat moet er dan aan de hand zijn? Ligt het aan de muren, de vloer of bedoel je iets spiritueels? Of een vloek?????

Ik sluit me helemaal aan bij de posting van M Lavell. Ik kan me er helemaal in vinden.

Truusje

Truusje

13-01-2012 om 15:03

Aardstralen

Het zal wel zoiets zijn Overigens heeft 'de buurman' van twee huizen verderop zijn huis uit de verkoop gehaald. Dat huis stond sinds begin 2008 te koop. Voor veel te veel natuurlijk, anders was hij het wel kwijtgeraakt.

Nou

Bij ons vorige huis hadden we buren die nogal wat voor lawaaioverlast zorgden in de buurt. Ze hebben hun huis verkocht. Weer hetzelfde, waarna het na een paar jaar weer verkocht is. Weer aan mensen die het leuk vinden om zowel binnen als in de tuin feestjes te geven met veel muziek. Dus op een of ander manier trekt het huis lawaaierige mensen aan .

Meike

Meike

13-01-2012 om 18:33

Toeval

Ons vorige huis was ook een soort doorgangshuis. Het betreft 10 soortgelijke huizen waarvan er 8 al jaaaaren door dezelfde mensen bewoond worden. Ons huis echter niet. 2 bewoners voor ons zaten er mensen die voor werk naar het buitenland vertrokken. De bewoners voor ons konden zich een groter huis veroorloven en verkochten het dus aan ons. Wij idem dito en verkochten het aan de huidige bewoners. En die hebben het nu te koop staan vanwege baan in andere regio. Echt toeval, behalve dat we allemaal eind 20, begin30 waren toen we het kochten en dan kan er nog wel eens wat veranderen in je leven zoals Miriam al aangaf.

ontwerpende mug

ontwerpende mug

13-01-2012 om 19:28

Hmm truusje

het blijft een heel mooi huis, zo herkenbaar ook voor mij, die kleur blauw in de gang in combi met het glas in lood, zo zonde dat je er niet meer woont.

Truusje

Truusje

13-01-2012 om 19:37

Lief mugje

Ja, het blijft een prachtig huis. Maar door dit gedoe lijkt het net of er iets mis mee is. Zag je dat in de slaapkamer nog 'jouw' behang op de muur zit?

mugje

mugje

13-01-2012 om 19:48

Ach truusje

het heeft niet aan jou gelegen (zo van een afstand gezien denk ik) en ook echt niet aan het huis. Ja het behang zag ik, mooi huis ! Ach het doet bij mij ook wat, ik zie jullie nog zo op de vloer zitten samen iets opmeten, die ene keer toen ik foto's en metingen kwam doen.

Mijn xyz heeft ook zoiets met haar vorige huis, gezin voor haar gescheiden, gezin daarvoor zelfmoord (aan de trap die zo leuk in de woonkamer stond....), zij zelf ook een vreselijk pijnlijk eind van haar lange -gelukkige- huwelijk, flink geld verloren, zo rottig allemaal en dat in 1 huis binnen een jaar of 6 ofzo.

Ik ben ergens ook wel bijgelovig, toen we dit huis op het oog hadden hoorde ik van de bewoonster dat er veel baby's waren geboren/in opgegroeid en ik zat toen midden in de medische malle molen, ik kon geen beter bericht horen. Ik denk alleen niet dat ik hier ook 40 jaar blijf wonen zoals de vorige mensen, maar ach, dat weet ik ook natuurlijk niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.