Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

blom

blom

03-12-2011 om 00:03

Een huis kopen, hoe gaat dat?

Eigen huis (zo goed als) verkocht, en nu zijn we op zoek naar een ander huis. Maar hoe gaat zoiets? Zelf zijn we, omdat de noodzaak tot verhuizen voor ons best groot was, flink gezakt in de prijs. Huizen hier zijn flink prijzig, maar hoe weet je nu of je een (veel) lager bod kunt doen? Of helemaal niet gaan kijken naar huizen die qua vraagprijs te hoog zijn? En hoe gaat het als je een bod hebt gedaan dat wordt afgewezen, hoe weet je dan of je op moet houden of dat je in de buurt zit van een redelijk bod?
Of toch maar een aankoopmakelaar? Of voegt dat weinig toe?
Nuja, voor ons allemaal nieuw en erg spannend, wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Makelaar

Hangt van de makelaar af. Misschien kun je beter eens in je buurt om je heen informeren.
Nogal lang geleden had ik een huis gezien en contact gelegd met de makelaar voor de verkopers maar omdat het mijn eerste huis was en ik niet al te zeker was heb ik na de rondleiding een eigen makelaar in de arm genomen en gevraagd om voor mij te bieden en iemand zou hebben die iets meer wist dan ik. Die stuurde me op pad met een soort integrerend vriendje dus daar ben ik maar snel van afgestapt.
Maar mijn laatste ervaring was juist weer heel goed. Iemand die alle zaken voor mij zo voorbereidde dat ik er in een mum van tijd doorgeloodst was voor een hele behoorlijke prijs. En iemand die op mijn werk kwam om het contract door te nemen zodat het me een minimum aan tijd kostte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.