Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

01-11-2012 om 17:11

Eastpak wordt binnenin nat

Dochter heeft een Eastpak tas die ze in een klein kratje achterop haar fiets zet. Het kratje is eigenlijk bedoeld voor een voordrager en heeft heel veel gaatjes .
Toch is dat kratje volgens mij de oorzaak dat de inhoud van de tas nat wordt. Mijn vraag is tweeledig. Wat kan ik doen om de (paar maanden jonge) Eastpak tas waterdichter te maken en/of hoe kan ik zorgen dat het in het kratje toch minder nat wordt??????
Ze heeft ook al eens een stortbui gehad die plotseling begon en dan ben je al te laat met een vuilniszak.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

01-11-2012 om 19:18

Spray en tas

Ik zou de tas behandelen met zo'n watervaste doorzichtige spray (kan je in de schoenwinkel kopen) en de boeken en schriften altijd in een plastic tas in de rugzak doen. Omdat tegen een enorme hoos geen spray tegenop gewassen is.

Kan je het krat 'bekleden' met plastic zakken en tape? Ze kan desnoods haar tas in (wel waterdichte) fietstassen doen.

Niet tas in zak, maar zak in tas.

Rafelkap heeft gelijk, tegen een echte plensbui is geen rugzak bestand. Maar liever dan de boeken in een plastic tas in de rugzak te doen kan je een supermarkttas meenemen waarin je dan de hele rugzak stopt (of beter: die je over de rugzak heen trekt, dus de opening naar beneden). Zo blijft ook de rugzak zelf droog. Dit omdat je dochter dat ding toch in een kratje zet.

Voor mensen die de rugzak daadwerkelijk op de rug dragen zijn er regenhoezen te koop (geen idee hoe goed dat werkt, ik gebruik dus een AH-tas, want rugzak gaat in het kinderzitje).

Groeten,

Temet

Claudia B

Claudia B

02-11-2012 om 16:31

Regenhoes inderdaad

hier een speciale regenhoes voor over de rugzak. Deze wordt trouwens niet op de rug gedragen maar gewoon achter op de fiets en dan de regenhoes er overheen, werkt perfect moet ik zeggen! Tas en boeken blijven droog. Maar wellicht komt bij jou het vocht vanuit de krat en dus van onderaf?

Vera*

Vera*

03-11-2012 om 11:23

Claudia b

Dat het vocht dat binnendringt van onderaf komt daar dacht ik ook al aan. Ik had een grote (blauwe) vuilniszak die over het kratje past maar toen bemerkte ik ook de nattigheid die nog in het kratje zat, ondanks alle gaatjes. Nu maar wat anders verzinnen voor als het kratje al nat is.

Arawen

Arawen

03-11-2012 om 17:27

Nieuw type

Oudste heeft jaren met een Eastpack gefietst, door weer en wind. Nooit een centje (of druppel) pijn. Dus toen de jongste dit jaar naar de brugklas ging, voor hem ook een Eastpack gekocht. En die kwam dus ook thuis met de opmerking dat zijn schriften nat waren geworden.. hij draagt 'm overigens gewoon op z'n rug.
Ik heb de tas nu ingespoten en zoon geïnstrueerd te letten op de flapjes die over de ritsen getrokken dienen te worden. Daar was ie nogal laks in namelijk. Sindsdien gaat het beter.
Maar ik blijf er bij dat de 'oude' generatie Eastpacks wat dat betreft beter was dan de huidige.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.