Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

E bike van de hema

Zag dat de HEMA een E bike in de collectie heeft......tegen een aardig tarief.
Ben zoekende naar een "altijd windje mee fiets" om de weg naar werk en terug voortaan iets gezonder af te leggen dan met de auto.

Maar...waar doe ik nu verstandig aan. Dure merkfiets kopen (evt 2ehands) of toch voor een nieuwe merkloze variant??

Wie heeft er ervaring met de HEMA fiets??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sjalot

sjalot

06-05-2011 om 09:56

Test fietsersbond

Zelf geen ervaring maar ik zag net gisteren een uitgebreide test van elektrische fietsen in het blad van de Fietsersbond. De informatie staat ook online:
http://www.fietsersbond.nl/over-fiets/elektrische-fietsen/test-14-elektrische-fietsen-2011
Een fiets van de Hema staat er niet bij, maar de test kan je vast wel een idee geven van waar je op moet letten.

soepstengel

soepstengel

06-05-2011 om 12:54

Geen ervaring met hema

maar wel met e fiets. Zoon heeft sinds kort een batavus lento en die fietst op zich lekker maar gaat wel later aan op E-stand dan bv de sparta ion van mijn moeder. Die begint meteen met ondersteunen en die van zoon pas na een trap of 5( en dan is ie best zwaar trappen!)Ook na schakelen duurt het even voor ie ondersteunt. dus niet de ondersteunung schakeling maar de 1, 2 ,3 schakeling.
Moeder van vriendin heeft een goedkopere e fiets en die moet bv altijd het zadel eraf halen om te laden. Dit was voor ons geen optie.
Sparta heeft tegenwoordig ook goedkopere versies dan de ion, moet je maar eens kijken. Het voordeel van sparta/batavus vind ik dat alles geregistreerd wordt wat er aan de fiets gebeurt is, zit in een databank.
Ik kijk zelf nu ook rond want ik vind het erg fijn fietsen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.