Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dure grap zeg die ov shit kaart

Ooit, in 2007 voor het hele gezin OV shitkaarten besteld. Dachten toen nog dat het handig zou zijn.
Uiteindelijk gebruiken we noodgedwongen dat ding pas sinds een jaar.
En ja hoor, brief van de OV shit club dat het ding bijna verlopen is en dat we voor 7,50 een nieuwe moeten aanschaffen.
Dus huppetee alweer 30 euro ophoesten voor een snert product dat we uiteindelijk pas een jaar hebben gebruikt.
Ben ik nou onredelijk als ik dit geldklopperij vind?

Alternatief is de fiets natuurlijk, auto wil ik niet hebben, maar op een dag als vandaag is fietsen ook niet echt een alternatief.

En zijn er nog ergens gratis OVshitkaarten te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja en het rotte

Je bent volgens mij ook nog al het geld kwijt wat er op staat toch??? Wat een geldklopperij inderdaad. Zo worden ze slapend rijk daar.......

Sigrid70

Sigrid70

03-01-2012 om 23:11

Saldo

Het saldo wat nog op je oude kaart staat, wordt teruggestort nadat de kaart verlopen is (dus na de datum die er op staat). Heb ook net vernieuwd....

Sigrid

Dat valt dan nog weer mee....... ik kon dat niet achterhalen toen ik de kaarten aanschafte. Het leek me ook al te gek voor woorden.

Verlopen?

Maar waarom 'verloopt' die ov kaart dan zo snel? Een bankpas met chip gaat toch veel langer mee? En als het om de foto gaat: met mijn paspoort mag ik ook 5 jaar doen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2012 om 10:01

Triple

Dirksmama schreef dat ze ze al had vanaf 2007, dat intussen al 5 jaar.. Dat ze ze bijna niet gebruikt, daar kan de OV shit club natuurlijk ook niets aan doen. Vervelend is het wel, die dingen.
Je moet ook niet vergeten apart aan te geven dat je er ook met de trein mee wilt reizen, kwam ik achter.
google eens op "gratis ov chip kaart", in sommige steden is een actie.

Emmawee

Emmawee

05-01-2012 om 10:50

Alternatief

Alternatief is de fiets natuurlijk, auto wil ik niet hebben, maar op een dag als vandaag is fietsen ook niet echt een alternatief.

Ha Dirksmama, ik wil ook geen auto hebben en kan dat ook helemaal niet betalen... maar misschien is Wheels4all of Mywheels (of Greenwheels) iets voor jou? Ik ben er i.e.g. erg blij mee!
Groeten! Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2012 om 12:36

Ns ov

Ik betaal voor mijn ov-kortingskaart gewoon voor een nieuw jaar. Ik kan me niet herinneren dat ik voor een verlopen kaart heb moeten betalen. Het tarief is wel voor het eerst sinds jaren met 5 euro verhoogd, maar dat vind ik na al die jaren niet zo vreemd. Ik mag ook nog steeds gebruik maken van de oude kortingsvoorwaarden, dus gewoon 40 procent op alle reizen na 9 uur 's ochtends en dat voor maar 60 euro per jaar.
Maar wie moeten mensen met een poepkaart betalen voor vervuiling?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2012 om 12:37

Laatste zin

moest beginnen met 'maar wie weet...'

dirksmama

dirksmama

05-01-2012 om 13:23 Topicstarter

Maw 2 problemen

Om bij de dichtstbijzijnde Greenwheelsauto te komen moet ik eerst 45 minuten fietsen of ongeveer dezelfde tijd in het OV reizen (3 overstaps ongeveer).
Daarnaast: ik heb al jaren geen auto in Nederland gereden en ik vind het verkeer in Nederland druk en eng. Te snel, te agressief, te onoverzichtelijk.
Van een fiets kan ik afspringen of -stappen als het me te gevaarlijk wordt. Kan niet met een auto. Ik durf het niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.