Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Duplo of lego opbergramp

Een enorme hoeveelheid Duplo hebben wij hier (4 grote verhuisdozen vol: dit gaat van nicht op neef de familie rond). Daar wordt (of werd tot voor kort) heel veel mee gespeeld. Dat wordt tzt vast vervangen door een grote berg Lego. Hoewel minder want ik berg een deel op in de kelder. En dan geven we de Duplo aan neefjes en nichtjes door. Nu heb ik van alles in huis gehad omdat het zo handig was om de Duplo in op te bergen. Allerlei soorten dozen in kleuren en maten, een piramide vormige Lego-zak. Redelijk handig, dat is waar, maar onze hoeveelheid past er niet in.
Er moet toch wel iets zijn? Dus op zoek.. en ik kwam uit op brede, stapelbare bakken, zonder deksel met een groot gat in de breedte. Van die magazijnbakken dus. Maar wel doorzichtig: dat je kan zien wat je pakt. Niet helemaal een goed voorbeeld wat betreft de verhouding maar zoiets als dit dus: http://tinyurl.com/bnf7zem

Ik heb bij Ikea, Blokker, Xenos, Overtoom, Hema, ed gekeken maar daar hebben ze ze niet in die verhoudingen of ze zijn gekleurd. Op het internet, in het buitenland, zijn ze wel te vinden maar het verschepen en de organisatie ervan lijkt erg last. Ze moeten toch wel in dit kikkerlandje te vinden zijn? Anders net over de grens. Wie weet waar je zoiets kan vinden. Desnoods een groothandel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

18-06-2012 om 10:10

Ikea

Wij doen dit gewoon in gekleurde bakken van ikea met daarop een foto van een legoblokje. Dat is net zo duidelijk als in een doorzichtig bak.
Klein lego in meerdere lage bakken, dat zoekt fijner, verder zijn er twee hogere maten met deksel en stapelbaar (en betaalbaar)

Philou

Philou

18-06-2012 om 15:34 Topicstarter

Piramide

@P Ja die piramidezak is ideaal als je niet teveel blokjes hebt. Maar wij zouden aan twee groten niet genoeg hebben. Het enige nadeel van z'n piramidezak is het stallen ervan. Maar verder: geweldig ding.

@Rafelkap: Wij hebben ook die gekleurde bakken van ikea gehad en alleen voor de lego (dus dat was altijd duidelijk). Maar ik vond het handig om 4 dozen op elkaar te stapen, of per 2. En daar kan je niet door kijken wanneer je iets pakt. Overigens ruimt het lekker snel op met een (veger en) blik.
Bovendien lijkt het mij ook ideaal voor de berg auto's.

Ik ga even verder zoeken .

+ Brunette +

+ Brunette +

18-06-2012 om 19:16

Moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik heb halftransparante gekleurde bakken van de Ikea en kan de inhoud goed genoeg zien. Op de website zie ik ze niet staan maar wel bijvoorbeeld dit:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50169548/

De Action, ben je daar al geweest? En in speelgoedwinkels?

Annet

Annet

18-06-2012 om 19:33

Deze misschien (ikea)

Ik heb deze als sorteerbakken bij de wasmachine staan. De grote maat is precies één trommel vol.
Maar er kan natuurlijk ook lego in (zou ik wel de kleinere versie pakken).

Philou

Philou

18-06-2012 om 19:53 Topicstarter

Bakken van ikea

@Brunette

Daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar ik vind dat je te hoog moet grijpen voor als je op de grond speelt. En voor iets dat het niet is, vind ik ze heel erg duur.

De Action en diverse speelgoedwinkels geweest. Ik moet echt iets van een winkel voor magazijnbenodigdheden toe.

jessica 5

jessica 5

19-06-2012 om 00:37

Ladenkastje

Hier hebben ze een laden kastje (IKEA) waar al hun LEGO (ongesorteerd )in gaat. Deze laden kunnen ze eruit halen en op de grond zetten.

marinade

marinade

19-06-2012 om 15:48

Opbergzak

Net nav dit draadje de opbergzak besteld! Vooral om het dagelijkse opruimmoment te stroomlijnen. Zoon gooit altijd een tonnetje Lego om, zodat hij lekker kan zoeken, maar opruimen is dan wel een gedoe (op een dik vloerkleed). De overige Lego zit in transparante bakken van Ikea, voorzien van een inzetstuk (zoals bij gereedschapskisten). Betaalbaar, stapelbaar en handig.

Philou

Philou

20-06-2012 om 15:05 Topicstarter

Een wereld op zich

@Marinade: ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Voor de onze hebben we al een nieuwe opbergbestemming gevonden.

Ondertussen geleerd dat het soort bak eerder grijpbak dan magazijnbak genoemd wordt. En ik heb er een gevonden, een beetje kleinere maar ach. Mocht iemand anders nog interesse hebben, zet ik de link hier wel neer.

Ik heb deze

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90076364/

Ik weet niet of dit is wat je zoekt maar ik vind het ideaal. Ze zijn stapelbaar. Je kunt ze gebruiken door gewoon het klepje omhoog te doen.

Ik heb er vanalles is. Popppen, keukenspulletjes, verkleedkleren, lego, duplo, plamobil. En steeds verwissel ik de inhoud met spullen van zolder. De bakken blijven beneden staan maar de inhoud verandert steeds. Ze hebben 2 verschillende hoogtes. Een van 37 liter en een van 60 liter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.