Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yura

Yura

27-09-2013 om 13:40

Dunne donsjasjes

Mijn dochter moet een nieuwe winterjas. Gewoon een simpel kort donsjack wil ze geen poespas, geen riem erom en vooral geen bontkraag. Nu heb ik verschillende in het gewenste model gezien, maar dat zijn allemaal van die dunne, vaak zit er een zakje bij dat je hem heel klein kunt opvouwen. Het voelt heel licht en dun, meer een soort tussenjas. Maar toevallig zag ik op de folder van de hema iets staan van tot -5 graden ofzo. Nu weet ik niet tot welke temperatuur normaal gesproken een winterjas voldoet, dus het zegt me eigenlijk niet zoveel. Maar heeft iemand al ervaring met dit type jas? Komt ze daar de winter mee door?

geen ervaring maar

Als ze het nodig vinden om apart te vermelden dat-ie maar tot -5 een beetje warmhoudt ben ik geneigd te denken dat het niet zoveel kan wezen.

Het is de afgelopen winters ook nog wel eens kouder geweest dan -5, ook overdag. Als dochter 'sochtends vroeg door het donker op de fiets naar school moet of 's avonds laat uitgaat zou ik zo'n jack niet als enige winterjas willen hebben. Die dingen vallen volgens mij nog smal ook, dus een dikke wollen trui eronder zal ook niet gaan vrees ik.

Maar goed, misschien ben ik te zwartgallig.

Groeten,

Temet

Dochter heeft m van America today

Die is wel dun en kan van de winter onder een winterjas voor als t echt koud is,of met een bodywarmer eroverheen. Als echte winterjas is ie te koud.
Dan zou ik een iets dikkere pakken, wij hebben op zalando meerdere gezien die wat meer voering hadden.

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2013 om 18:42

Of....

Of je kiest voor meer laagjes, dus een vest eronder. Schijnt beter te werken dan een dikke laag. Ik doe dat ook liever dan als een soort michelin vrouwtje rond te lopen.

Suikertje

Suikertje

27-09-2013 om 20:06

Ik heb er een

Ik heb er een, maar ik heb er wel een van een goed merk. Mijn man zit in de buitensportbusiness dus wij konden er betaalbaar aan komen. Als je een goedkope koopt die misschien gedeeltelijk is gevuld met vulmiddel in plaats van echt dons, dan weet ik niet of het warm genoeg is.
Maar ik vind het ongelooflijk hoe zo'n dun jasje zoveel warmte kan geven.
Toen het van de winter heel erg koud was en ik 's avonds laat moest fietsen deed ik er een fleecetrui onder.

Yura

Yura

30-09-2013 om 09:22

Bedankt

Bedankt voor de gevarieerde reacties. Ik ga toch nog maar even op zoek naar een ouderwetse donsjas. Die wij op het oog hadden is van H&M dus niet van een duur outdoormerk. Ik heb zelf wel een skijack dat heel dun aan voelt, van Luhta. In de wintersportzaak verzekerden ze me dat hij warm genoeg is, je moet er dan een thermoshirt onder en een skipully, ook van dat dunne spul. En warempel ik heb het niet koud gehad. Maar ik moet zeggen die jas komt wel wat robuuster over dan wat ik nu bij de H&M zag.

ilsepilse

ilsepilse

30-09-2013 om 11:13

Northface

mijn zoon heeft er vorig jaar een van Northface gekocht, op marktplaats want nieuw zijn ze hartstikke duur, ze zijn heel dun maar heel warm,dus je zou ook even kunnen googelen .
Hij had soms alleen maar een tshirt of een lichte pull eronder maar had het de hele winter lekker warm.

Yura

Yura

30-09-2013 om 18:08

Merk

Ah, van de betere merken zijn ze dus duidelijk wel warm. Ik ga eens op zoek. Misschien ergens een leuke aanbieding.

Tante Tiny

Tante Tiny

30-09-2013 om 19:37

Goede ervaring met donsjack van Decathlon

Die zijn heel betaalbaar, wel dik en goed warm.

Marie

Marie

13-10-2013 om 18:24

Lidl

Zag net dat deze jassen volgende week bij de Lidl in de aanbieding zijn. Zien er wel goed uit.

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_41348.htm

Yura

Yura

14-10-2013 om 09:26

Wanneer

Vanaf wanneer zijn die er? Dat zie ik niet op de site. Dochter is inmiddels voorzien, is toch maar een traditionele donsjas geworden. Maar voor dit geld wil ik er misschien toch nog wel eentje halen, kan ik het eens uit proberen. Gaan eind november naar Rome, dan is het van dat weer van hele dag jas aan/jas uit, dan is zo'n dun jasje wel handig, kun je klein opvouwen.

Marie

Marie

14-10-2013 om 09:48

vanaf donderdag

de jassen zijn vanaf donderdag te koop

nikki

nikki

17-10-2013 om 16:48

dieronvriendelijk

ik vind die donsjassen er best leuk uitzien en ze zijn vast lekker warm, maar zou ze echter nooit kopen omdat dons op een heel dieronvriendelijke manier wordt verkregen. Snap ook niet dat hier nog geen verbod op is.

Nikki

Aan die van Lidl is geen beest te pas gekomen hoor, da's allemaal synthetisch. Heb er trouwens net eentje gekocht voor 'erbij' (herenmodel, de damesversie was er natuurlijk weer alleen in roze). Ze beloven warm te zijn tot - 10 bij 'twee uur in beweging'. Maar de echte test is natuurlijk hoe warm ze zijn als er een oostenwind staat. Daar heb ik mijn twijfels over. Voor de echte bescherming heb ik toch maar liever een degelijke jas.

Groeten,

Temet

Nikki

Nikki

18-10-2013 om 00:07

wel/geen dons

Maar zit er dan geen dons in?

Zo niet, excuses voor mijn vorige reactie.

Nikki

Nee, 100% polyester. Of polyamide, daar wil ik af wezen. Voor 2 tientjes kan je ook niets anders verwachten.

Echt dons isoleert veel beter, vziw, maar is ook veel duurder. Daar waagt de Duitse prijsvechter zich niet aan.

Groeten,

Temet

Anonymized User

Anonymized User

18-10-2013 om 13:34

Dank je

Dat is fijn om te lezen.

Groetjes,
Nikki

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.