Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annie

Annie

26-07-2017 om 18:37

Dubbele kast; hoe te maken? Ervaring?

Wij hebben een muur in de berging waar diverse apparatuur hangt (ivm energieneutraal huis). Direct daarnaast is ruimte voor opstelling van wasmachine en droger. De muur is ruim 3,5 meter breed.

Nu moeten we een schuifwand oid maken voor deze wand zodat apparatuur en wasmachine uit het zicht zijn. De installateur moet wel bij de apparatuur kunnen ivm onderhoud.

Nu heb ik mij bedacht dat als er toch een kastenwand moet komen, ik deze net zo goed bv 60 cm naar voren kan halen. Dan ontstaat er ruimte tussen de schuifwand en de apparatuur. Deze zou ik willen opvullen met verrijdbare kasten. Die kasten zou ik er dan uit kunnen schuiven of aan de kant kunnen schuiven op het moment dat de installateur hier bezig moet. Dat moet natuurlijk geen uur duren!

Qua opbergen denk ik bv aan strijkplank, stofzuiger, kast met schoenen, sporttassen, oud papier, flessen etc. Het liefst ook voorraad maar dat lijkt me ook teveel gedoe geven.

Heeft iemand ervaring? Een plaatje (pinterest snapt niet wat ik bedoel)?

Alvast bedankt.

Lente

Lente

26-07-2017 om 20:53

Ander idee

Ik zag laatst in een huis een tussenwand tussen twee slaapkamers die als kast werd gebruikt. Totaal was de kast 60 cm diep. De kast bestond uit vier delen, die bereikbaar waren vanuit een van de kamers. Beide kamers hadden twee delen waar ze met een schuifdeur bij konden.

Misschien kun jij iets maken dat de apparatuur vanuit de ene kamer bereikbaar is en de rest van de kast vanuit de andere kamer.

Annie

Annie

26-07-2017 om 22:24

Ik snap wat je bedoelt...

Maar deze vastekastconstructie is niet mogelijk. Aan de andere kant van de wand zit de wc en garderobe. Bovendien hangt de apparatuur al aan de muur. Het moet weggewerkt geworden en ik wil graag opbergruimte als extraatje.

specht

specht

26-07-2017 om 22:42

Boxen?

Waarom zet je achter de deuren niet een aantal grote verrijdbare boxen, waar je spullen in opruimt?
Die rij je zo weg als er iemand bij moet.

wielen onder een bestaande kast?

Je kan zelf een ontwerpje maken en timmeren van plaatmateriaal, maar het kon wel eens voordeliger zijn om een kant en klare kast dan wel bouwpakket te kopen bij de bouwmarkt (of bij Ikea oid) en daar stevige wielen onder te schroeven. Wielen in allerlei formaten zijn los te koop bij diezelfde bouwmarkt.

Het mag best een lelijke goedkope kast zijn van wit overtrokken spaanplaat oid, het komt toch achter die schuifwand dus je ziet er niks van.

Groeten,

Temet

Ik zou

Denk ik een open vakkenkast of zo kopen en daar stevige zwenkbare wielen onder zetten( die je ook vast kan zetten zo dat ze dan net zwenken)
Evt een aantal bakken erin voor je evt voorraad,die je er dan uit kan pakken. zodat de kast neit megazwaar is als je m moet rijden want dat lukt niet dan. Kijk je hoeft m niet vaak te verschuiven, toch?

Juline

Juline

28-07-2017 om 21:28

Inzetkast

Mijn schoonzus heeft extra opbergruimte in/aan de deur van de trapkast. Als je googelt op inzetkast, dan zie je wat ik bedoel. Misschien is dat een idee voor jullie?

Lente

Lente

29-07-2017 om 11:16

via veiling?

Zie bijvoorbeeld hier: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/28197/9408557

marinade

marinade

30-07-2017 om 10:04

Verrijdbare stelling

Ik googelde op verrijdbare stelling en naast mega-industriële en niet te betalen oplossingen wam ik ook deze kleine en betaalbare tegen:

http://www.logisticshop.nl/basic-verrijdbare-stelling.htm

Succes, lijkt me een goed en slim plan hoe je het wilt.

marinade

marinade

30-07-2017 om 10:09

De link doet raar

.... maar als je bij de website van de aanbieder basic verrijdbare stelling intypt dan zie je 'm.

Annie

Annie

30-07-2017 om 11:25

INZETKAST

Dat was de tric: googlen op inzetkast. THANX!

Juline

Juline

30-07-2017 om 15:42

Graag gedaan

...

Ik dacht dat u op zoek was naar ideeën om zo'n kast te maken. Ik heb er wel een paar, maar blijkbaar zocht u enkel iemand die u de weg wees naar Google.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.