Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ds-spellen uit amerika

Heeft iemand ervaring met het kopen van DS-spellen in Amerika voor een Nederlandse/ Europese DS?

Mijn man zit momenteel voor zijn werk in Amerika en wil voor mijn dochter als verjaardagscadeautje (afgelopen zaterdag jarig, maar man zat toen al 3 weken in Amerika) een ds-spelletje meenemen omdat ze daar (mogelijk, want nog niet gekeken) goedkoper zijn. Het zou dan gaan om een spelletje voor een 3DS, maar hoeft niet perse een 3DS-spel te zijn, het mag ook een gewoon DS-spelletje zijn.

Nu heb ik weleens gehoord van regiosloten op ds-en. Ik heb op wikipedia gekeken (http://nl.wikipedia.org/wiki/3DS) en daar staat bij de 3DS: Regioslot voor Nintendo 3DS, DSiWare, en Nintendo DSi-enhanced software tussen Japan, Amerika en Europa/Australië. Bij de DSi staat: Regioslot voor DSiWare en Nintendo DSi-enhanced software. En bij de DSlite en DS staat: Alle Nintendo DS hardware en software is regio-vrij.
Kan ik hier uit concluderen dat gewone DS-spellen zonder problemen in Amerika gekocht kunnen worden en op een Nederlandse (Europese) 3DS (of evt DSi) gespeeld kunnen worden? En hoe zit dat met 3DS-spellen? Het zou zo jammer zijn als de spellen niet 'passen', want terugbrengen gaat natuurlijk niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maki

Maki

04-02-2013 om 16:36

Nee

Volgens mijn zoon kan het niet. De 3DS en DSi hebben inderdaad een regioslot. Je kan -waarschijnlijk- wel DSi spellen uit de VS op een NL DS Lite spelen, dat weet hij niet helemaal zeker.

DS-spellen hebben geen regioslot, dus die kan je gewoon uit de VS meenemen (of zoals wij hadden: een DS uit de VS meenemen en daar NL spellen op spelen).

Rieneke

Rieneke

09-02-2013 om 20:05 Topicstarter

Update

Man heeft toch een spel gekocht. Samen met de (Amerikaanse) verkoper heeft hij bedacht dat het wel zou moeten kunnen/ passen, en heeft dus het risico genomen....
Net het spel uitgeprobeerd, en de conclusie: een Amerikaans DS-spel werkt op zowel een Europese 3DS als een Europese DSi. (Of dat ook geldt voor een Amerikaans 3DS-spel weet ik niet.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.