Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Droomhuis

Over een jaar of 2, 3 zullen onze respectievelijke kinderen wel het huis uit zijn en mijn vriend en ik willen dan gaan samenwonen. Er wonen dan geen kinderen meer bij ons, wel zijn grote hond. We hopen wel tzt op kleinkinderen. Plan is om dan iets te kopen of heel misschien iets te bouwen. Budget zal ruim 3 ton zijn en het wordt in ieder geval een appartement of een bungalow met 2 slaapkamers. Vriend is al iets ouder en we willen in dat huis blijven tot het eind. Het moet dus bejaardenproof zijn
Dit duurt natuurlijk nog lang allemaal maar ik vind het heel leuk om wat te dromen en misschien hebben jullie nog leuke ideeën.
Op mijn lijstje tot nu toe
alles gelijkvloers, geen drempels, brede deurposten, overal vloerverwarming
In de hal
een toilet, garderobekast voor de jassen, tassen, paraplu's en kleinere sportspullen, een stoel of bankje om de schoenen aan en uit te trekken. We zijn allebei gewend om die in de gang uit te trekken.
In de badkamer
tweepersoons inloopdouche en extra voor mij een ligbad, thermosstaatkranen
geen dubbele wastafel want je loopt elkaar toch maar in de weg maar wel veel kastruimte, aparte toiletruimte
In de keuken
een hoge koelkast met ernaast een hoge vriezer, een wijnkoelkast, dubbele spoelbak, heet waterkraan, veel aanrecht, geen bovenkastjes, een inductieplaat want gas/open vuur is riskant heb ik bij mijn ouders gezien, een grote oven want ik bak graag,
In de woonkamer
alle lampen op afstandsbediening, de rolluiken ook, een open haard op gas, een lekkere stoel met een goede daglichtleeslamp waar ik kan lezen en handwerken met een kastje er naast voor de lees- en naaispullen
In de slaapkamer
in ieder geval mijn waterbed want daar ben ik erg aan gehecht, een kastenwand want mijn vriend heeft heel erg veel kleren, een tv want dat wil hij graag
In de bijkeuken
wasmachine, droger, wasrekje, sorteerbakken voor vuile was en plek voor de strijkplank
Tweede slaapkamer
hier moet een logeerbed, een naaiburo en opbergruimte voor hobbyspullen, koffers etc komen. Eigenlijk zonde van de ruimte dat bed, misschien een opklapbed? Is dat handig en kleinkinderproof?
Buitenruimte
Helemaal verhard zodat het zo onderhoudsvriendelijk is. Wat bakken voor tomaatjes en sla enzo. Lekker zitje met een parasol of overkapping.
Berging voor fietsen met stroom voor zijn elektrische fiets en plek voor de golfspullen.

Renée

Renée

03-02-2016 om 18:45

Dan zoek je vast niet in .....

Amserdam!
Wat jij beschrijft loopt hier tegen het miljoen.
En bijkeukens doen wij niet aan in de grote stad.

Juno

Juno

03-02-2016 om 19:36

Ooghoogte

Vaatwassser en oven op ooghoogte. Hge wc, uittrekbare kraan in keuken.

Egel

Egel

03-02-2016 om 20:00

Niet in de Randstad

Ik woon in de omgeving van Utrecht en hoewel 3 ton veel lijkt: dit klinkt te luxe voor dat bedrag.

Maar in Brabant, Limburg is dat wel mogelijk, misschien Groningen/Friesland ook maar dat weet ik niet.

Enige wat mij niet zo verstandig lijkt is gebrek aan extra bedden. Er wordt kennelijk maar op 1 logeerbed gerekend, en dat zou je dan ook liever als opklapbed hebben - in een kamer die ook naaikamer moet worden. Terwijl jullie ieder kinderen hebben en (t.z.t.) partners. Misschien gaan zij wel wat verder wonen en is het heel fijn dat er een stel kan komen logeren met hun kind. Zelf zou ik als oma liefst 3 extra bedden hebben. Minimaal. Als dat kan natuurlijk.
Ook zou het niet handig zijn als er 2 of 3 (klein)kinderen tegelijk komen logeren. Twee zusjes/broertjes (als hun ouders een weekend weggaan) of nichtje/neefje.
Voor de rest klinkt het heerlijk, vooral als het in een fijne omgeving ligt. Het hoeft ook niet in één keer al perfect te zijn natuurlijk. Heb je al op Funda rondgesnuffeld?

Maaike

Maaike

03-02-2016 om 20:53

hard van stapel

Loop je niet wat op de zaken vooruit? Als je kinderen pas over 2-3 jaar het huis uit gaan, zal het vast ook nog wel jaren duren voordat zij toe zijn aan kinderen. Of je nou 1, 2 of 3 logeerbedden kiest.. dan komt later wel. Een bed is zo gekocht. Wel zou ik zorgen dat je ruimte hebt, dus liefst 3 slaapkamers.

Bijkeukens heb je niet in de stad. Bungalows voor 3 ton ook niet, als je al een bungalow kunt vinden. Maar als je in het oosten woont lijkt me het een prima plan.

Marie

Marie

03-02-2016 om 21:22

Boven - zolder?

Je wil dus alles beneden met een plat dak? Als er wel een kap op kan, kun je ook boven een gastenverblijf maken met een slaapkamer en kleine badkamer wc/douche/wastafel.
Dat is pas echt ideaal met loge's.

tjee

Dat klinkt wel wat bejaarderig allemaal. Je kinderen zijn het huis nog niet uit en je wilt al in die fase stappen?
Ik zou het ook niet zo gedetailleerd gaan verzinnen. Hoe preciezer je het voor ogen hebt, hoe onmogelijker het wordt om ooit te vinden wat je zoekt.

Ga straks gewoon op zoek naar een leuk huis dat aan de basisvoorwaarden voldoet (prijs/gelijkvloers/regio/enz) en kies het dan vooral uit op de sfeer. Al die details kun je dan in de loop van de tijd wel (of niet) realiseren.

Zo weinig slaapkamers??

Lijkt me helemaal niks!! Ik zou minstens een kamer willen voor loges en een tweede voor al die dingen die je nu in slaapkamer twee hebt gepland. In de praktijk wordt slaapkamer twee anders een allegaartje en geen gezellige logeerkamer.

Wat bejaardenproof betreft: wel dichtbij winkels en andere voorzieningen gaan wonen dan he. Anders heb je niks aan deze move.

SilSil

SilSil

03-02-2016 om 23:55 Topicstarter

Amsterdam

Nee, echt niet in Amsterdam Wij zoeken in de ruime omgeving van een middelgrote stad. In de stad zijn de woningen best duur al heb ik op Funda al heel wat aardigs zien langskomen maar als we zouden kiezen voor iets verder weg is het budget vrij royaal.
Als je geen bijkeuken hebt, waar laat je dan je wasmachine en droger?
Tot nu toe wonen alle kinderen die al op zichzelf wonen op maximaal 15 autominuten. Ik verwacht niet dat er eentje verder gaat wonen maar inderdaad, dat kun je nooit weten. De keuze voor 2 slaapkamers is omdat de meeste appartementen hier met 2 slaapkamers worden aangeboden en omdat de ervaring leert dat hoe meer ruimte je hebt, hoe meer zooi je bewaart. Ook verwacht ik geen hordes kleinkinderen en als er al eens de noodzaak is dat er meer dan 1 kleinkind zou moeten logeren, dan denk ik dat het logischer is als wij naar de kinderen toe gaan. Voor de duidelijkheid, er zijn nu geen kleinkinderen en pas een kind met een vaste relatie en vage plannen in die richting. Drie slaapkamers en de mogelijkheid voor een aantal bedden is inderdaad handig maar als het er op neer komt dat die kamers of het grootste deel van de tijd leegstaan of volgestouwd worden vind ik dat zonde. Dan steek ik mijn geld liever in een ruimere woonkamer oid. Aan de andere kant is het idee van één hobbykamer en één nette logeerkamer ook een hele goede. Daar ga ik nog over denken.
Vaatwasser en oven op ooghoogte is handig. Die gaat op het lijstje. Hoge wc en uittrekbare kraan in keuken heb ik nu ook en dat is handig dus die gaan ook erbij
Het klinkt inderdaad wat bejaarderig maar tegen de tijd dat dit gaat gebeuren is mijn vriend al even over de 60 en hij is niet heel gezond. Ik ben nu pas 46 maar ik zou daar graag willen blijven wonen tot het eind van mijn dagen. Daarom denk ik nu aan de bejaardendingen Boven/dichtbij winkels had ik ook al bedacht en die gaat ook op het wensenlijstje.
Ik ben nog niet echt aan het plannen maar het is deel van de voorpret om samen Funda af te struinen en het te hebben over wat we allebei belangrijk vinden in ons gezamenlijke huis. Het allerbelangrijkst in een huis vind ik het licht, de sfeer en ruimte. En de locatie uiteraard. Dat is de basis. Maar daarna gaan we dat invullen en dat is iets waar je bijtijds over moet nadenken. Mijn ruime ervaring met huizen is dat je altijd wel iets vergeet of dat iets toch niet handig blijkt te zijn. Dat zou ik graag willen voorkomen. En nu zijn we nog fit genoeg om problemen op te lossen maar als vooral mijn vriend nog wat ouder is dan wil ik eigenlijk zoveel mogelijk op alles voorbereid zijn.
Ik zie dat bij familie. Een bejaardenwoning, gedacht aan brede deurkozijnen en geen drempels maar wel een hele smalle doorgang in de keuken die elke keer voor problemen zorgt. Niet genoeg over nagedacht toen het gebouwd werd. Zonde.

mirreke

mirreke

04-02-2016 om 01:08

Mens, je bent nu 46!

Grote kans dat je 90 wordt! Je kunt nu toch helemaal niet overzien hoe het leven gaat lopen? En wil jij dan 45 jaar dezelfde keuken?

En ook zestig, al dan niet met gebreken, is niet oud. Hemeltjelief, ik ben 53, mijn partner is net 56 geworden, no way dat ik me oud voel of al richting bejaard...

We moeten blijven werken tot on 70e, minimaal waarschijnlijk.

Best leuk om af en toe op Funda rond te neuzen, maar om nu al je hele leven tot je dood dichtgetimmerd te willen zien, qua huis/omgeving, enzovoorts? Wie weet willen jullie wel naar Portugal als je man 70 is. Of krijg jij een superbaan aangeboden als je 50 bent. Dan moet je dus nog 20!!! jaar werken. En dan ga jij alvast in een bejaardenwoning zitten waar je voor de rest van je leven niet meer uit wilt?

Ik zou gewoon een leuk huis zoeken waar jullie gaan samenwonen. Wil je gelijkvloers, dan zoek je dat. En je maakt een lijstje van wat jullie beiden er graag in willen. Maar doordenken tot je dood, dat lijkt mij ernstig verstikkend.

SilSil

SilSil

05-02-2016 om 10:32 Topicstarter

Mirreke

Ik heb zitten na te denken over jouw reactie maar ik ben het er niet mee eens. Ik heb het idee dat jij denkt dat we ons opsluiten in ons bejaardenflatje en alleen nog maar gaan zitten handwerken en tv kijken Verre van dat, we hebben een heel actief leven, gaan vaak weg met de caravan en hebben inderdaad nog heel wat werkzame jaren voor de boeg. Voor ons is dat de reden juist om ons leven te versimpelen. In plaats van een bewerkelijk groot huis, wat nodig was om al die kinderen een plek te geven, willen we nu een overzichtelijk, kleiner appartement met veel comfort. Dat maakt het leven nu al een stuk makkelijker maar zeker als we ouder zijn. Uiteraard weet je niet wat de toekomst brengt. De relatie kan uitgaan, je kunt morgen onder een auto lopen maar je kunt ook 90 worden en al die tijd heel fijn in je appartement blijven wonen. En dan is het handig dat je in goede tijden nagedacht hebt over wat je huis nodig heeft om te blijven passen.
En zeker doe je geen 40 jaar met je keuken maar dat is het punt ook niet. Die keuken moet nu zo zijn zoals ik/vriend hem wil. Wat echt belangrijk is in een huis zijn de dingen die niet makkelijk kunt aanpassen, het oppervlak, het licht, dingen als geen drempels, brede posten, ruimte.En daarvan vind ik dat ik daar nu wel op moet letten. Voor het geval ik daar wel 90 word

Jamie

Jamie

05-02-2016 om 12:40

het huis uit?

Vind je het vooral niet erg dwingend dat je het nu hebt over 'over 2/3 jaar zijn mijn kinderen het huis uit'? Mijn broer woonde ook al een poos samen, relatie ging uit en kwam toen nog weer een poosje in huis wonen. Als mijn kinderen nu nog thuis zouden wonen en over 2/3 jaar denken aan vertrekken wil ik dus echt niet een half jaar later mezelf in een appartementje begraven met maar 1 slaapkamer extra. Ik zou echt een leuk eengezinshuis zoeken zodra jullie weten dat jullie echt samen willen wonen en daar zolang mogelijk in wonen. Als hij (of jij) dan echt hulpbehoeftig wordt kun je toch alsnog een appartementje uitzoeken? Is toch zo gebeurd als het geld er is? Tot die tijd werkt een traplift ook heel behoorlijk hoor.

Ik moet er echt niet aan denken om over 3 jaar zo te gaan denken over een huis. Ik heb een heerlijk eengezinshuis met grote zolder en als mijn kinderen het huis uit gaan hebben we wel plannen maar zet ik een tweepersoonsbed in de grootste kamer, mogelijk tot twee slaapplaatsen op zolder en gaan we de rest lekker gebruiken voor onszelf. Noway dat ik dan op een appartementje ga zitten met maar 1 slaapkamer extra alleen omdat ik bang ben dat ik teveel zooi ga sparen. Daar is nu juist die zolder voor waar onder het schuine dak plek zat is. Ik vermoed dat je goedkoper uit bent met een eengezinshuis omdat dat niet zoveel grond kost ivm een bungalow.

Oja: nooit BOVEN of NAAST een winkelcentrum gaan zitten als je 's ochtends niet last wil hebben van de aanvoer en tot 's avonds geen last wil hebben van de snackbar/cafebezoekers.

Jamie

Jamie

05-02-2016 om 12:41

oja

Ik bedoel dus: niet wachten tot die kinderen eindelijk het huis uit zijn maar zodra jullie willen samenwonen: doe dat nu, eventueel dus met kinderen maar ga hun slaapkamers neutraal behangen bijv

SilSil

SilSil

05-02-2016 om 21:34 Topicstarter

Redenatie

Volgens jouw redenatie zou ik dan nooit kleiner kunnen gaan wonen want er zou wel eens een kind terug kunnen komen Dacht het niet, ik ben al 25 jaar moeder en ik ben wel een beetje klaar met zorgen.
Als de nog thuiswonende kinderen op hun plek zitten vind ik het goed geweest. En die termijn van 2, 3 jaar is niet strak natuurlijk. Het mag ook 4, 5 jaar zijn maar in de nabije toekomst worden ze geacht op hun eigen pootjes te gaan staan. Daarvoor heb ik ze ook al die tijd opgevoed.
Ik zal ze altijd helpen en ondersteunen en ze mogen altijd van de hobby/opberg/logeerkamer gebruik maken maar ik wil nu voornamelijk rust en tijd voor mezelf en mijn vriend.
Als ik een eengezinswoning zou willen, zou ik niet gaan verhuizen want die hebben we al 2x. Ik heb een groot huurhuis met 4 slaapkamers en mijn vriend een koophuis met 3 slaapkamers. Dat hebben we al en daar willen we nou juist vanaf.
Het hele idee is kleiner, minder onderhoud, simpeler en in de buurt van winkels zodat ik niet voor alles de auto in hoef.

Jamie

Jamie

05-02-2016 om 21:59

ok

Maar voor je vijftigste in een huisje met maar één extra ruimte waar dan ook nog een logeerbed in moet?

Willen jullie niet gewoon nú gaan samenwonen ipv nu apart wonen en dromen over de tijd dat eindelijk het laatste kind het huis uit is, zodat je die er echt uit kijkt?

Appartement

Appartement

05-02-2016 om 22:12

Heerlijk, kleiner.

Geen overbodige slaapkamers die gevuld worden met onnodig meubilair, geen zolder waar je hoogstens je was ophangt. Werken en thuiskomen in een huisje waar het klein is en opgeruimd en waar alles precies genoeg is voor 2/3 persone en misschien sporadisch voor een logé.
En zeker zou ik niet meewegen of er misschien weer een kind komt thuiswonen.

En waarom zou je begraven zitten in een gezellig appartement in of dicht bij het centrum? Er moet gewoon gewerkt worden en je trekt toch niet in een seniorencomplex? Plannen maken voor de toekomst, doen wij ook, we zijn zelfs al een stap verder dan jullie

Je zoekt idd wel erg in details, wij hebben dat iets minder gedaan. Maar de basis die je beschrijft, brede hoge deuren, klein en makkelijk te onderhouden, ligging en licht, winkels in de buurt, yep, ik kan het je aanbevelen

SilSil

SilSil

05-02-2016 om 22:13 Topicstarter

Samenwonen

Samenwonen kan niet vanwege niet te combineren kinderen en huisdieren voornamelijk. Mijn hond kan niet met andere honden overweg en is gehandicapt en hij heeft een levendige, jonge hond. Dat kan niet samen. Maar mijn hond wordt 13 en ik hoop dat ze het nog heel lang maakt. Tot die tijd wacht ik wel. En de drie nog thuiswonende kinderen samenvoegen is ook geen goed idee. Dat zijn heel verschillende types. Leuk voor een avondje maar niet permanent in een huis. En voor nu ligt mijn prioriteit bij mijn kinderen en hond. Die moeten eerst allemaal op orde zijn en dan kan ik gaan samenwonen.
Vriend en ik zijn ook pas ruim een jaar samen dus we hebben ook nog alle tijd. De titel was niet voor niets DROOM huis

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2016 om 00:00

Ik droom een beetje mee

Ik kijk af en toe op woningruil.nl. Je kunt sneller een ander huis krijgen door ruilen, dan door op op je beurt te wachten. Ik zou nu best naar een grote flat willen. Met een lift. Grote huiskamer, dichte keuken en groot balkon.

In ons huidige huis hadden wij overigens wel een bijkeuken. Eerder zei iemand dat je die niet in stadswoningen ziet. Bij ons klopt dat dan weer wel, wij hebben de bijkeuken bij de keuken getrokken. Daardoor hebben we een groter keukenblok.

SilSil

SilSil

06-02-2016 om 00:09 Topicstarter

Keuken

Daar ben ik ook nog een beetje over aan het dubben. Stel dat ik kan kiezen, wil ik dan een open of een dichte keuken. Ik heb het allebei gehad en het heeft allebei z'n voors en tegens. Nadat ik kinderen had wilde ik altijd een open keuken zodat ik de kinderen in de gaten kon houden. Een dichte keuken scheelt in rommel zien. Maar ja, we zijn dan met z'n tweeën en zoveel rommel heb je dan niet meer. En een open keuken werkt heel ruimtelijk. Ach ja, ik ga nog eens een rondje Funda doen. Dat vind ik leuk
Ik hoef geen woning te ruilen want we willen kopen dan. Het idee is dat hij zijn huis verkoopt, bij mij intrekt, dan een andere woning zoeken en die klaar is, verhuizen en hier de huur opzeggen.

Appartement

Appartement

06-02-2016 om 00:26

SilSil

Zoals ik al schreef, ik denk dat je iets te veel in details denkt. Of je hebt een open keuken, idd ruimtelijk en je mist die bijkeuken of je hebt de bijkeuken maar geen ruim balkon. Bij ieder huis zit iets mis en zit iets tegen.
Ook bij nieuwbouw, zelfs als je het laat tekenen.

SilSil

SilSil

06-02-2016 om 00:44 Topicstarter

Perfect

Perfect is het nooit. Ik heb in genoeg huizen gewoond om dat te weten. Maar het is leuk om er over te denken. En dit zijn dan nog alleen maar mijn hersenspinsels. Die van mijn wederhelft moeten er nog bij Maar zoals ik al schreef, het is voorlopig nog een DROOMhuis. Als het zo ver is, zie ik wel wat de realiteit wordt.
Stel dat ik een appartement vind op een geweldige locatie maar zonder iets anders wat hoog op mijn lijstje staat dan wordt het toch een afweging wat belangrijker is. Het enige waar ik absoluut geen concessies aan ga doen, is licht en ruimte. Ik woon nu in een vrij donker huis en dat hindert me zo vaak. Overdag moet ik gewoon het licht aan doen omdat het anders te donker is. En ik moet ruimte om me heen hebben. Vriend vind dat soort dingen gelukkig ook belangrijk. Met de meeste dingen die op mijn lijstje staan is hij het helemaal eens, dat is fijn.

bejaardenflat ole ole

Leuk om te lezen. Mijn kinderen gaan nog lang niet het huis uit maar ik fantaseer soms ook weleens wat ik en mijn partner dan zouden gaan doen hoor. In een kleiner appartement gaan wonen midden in de stad lijkt ons beide wel erg leuk. Ik zou inderdaad maar 1 extra slaapkamer willen hebben maar wel eentje die groot genoeg is voor een tweepersoonsbed. Mijn nog jonge moeder/oma heeft ook een ruime slaapkamer voor haar kleinkinderen en mijn kinderen slapen regelmatig met zijn tweeen dan in het tweepersoonsbed. Vinden ze heerlijk!

Triva

Triva

17-02-2016 om 13:31

Minerva

Ben ik nu zo apart dat ik later niet in een appartement wil met maar twee slaapkamers waarbij dus beide slaapkamers vol staan met bedden? Ik geloof niet dat ik altijd maar in 1 kamer wil zijn met mijn man. We hebben een meer dan prima relatie maar ik wil mij ook wel eens terugtrekken of eens een hobby doen in een andere kamer ipv op de eettafel. Met een eengezinshuis is dat veel makkelijker te realiseren dan met een appartement en daarom zou ik altijd drie slaapkamers willen hebben of een duidelijk aparte hoek in de woonkamer weg van keuken, bank en eettafel.

Noet

Noet

17-02-2016 om 14:11

mijn droom

zodra dochter het huis uit is (en hopelijk de bouwwetgeving wat is aangepast)

http://www.tumbleweedhouses.com/

Niet zelfvoorzienend, gewoon aangesloten op de voorzieningen, maar wel deze afmetingen.

neteret mut

neteret mut

17-02-2016 om 14:14

met triva eens

graag een eigen ruimte voor elk van ons.
Fantaseren over hoe iets in te richten/ verbouwen doe ik wel (hoe ons huidige huis om te bouwen als iedereen het huis uit is bv.) Maar werkelijk niet zo gedetailleerd als de topicstarter. Voor nu ben ik blij met logeergelegenheid, zoon + partner en baby zijn net een weekje geweest zodat ze niet in de verflucht zouden zitten. Daarna schoonvader en zwager een paar dagen.
En verder : geen idee wanneer de kinderen het huis zullen verlaten. Die van 24 is net aan een studie begonnen en de anderen zijn ook nog lang niet klaar. Zou ik vroeger anders ingeschat hebben, dus afgeleerd om te "plannen"

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2016 om 15:16

Eigen ruimte

Wij zijn juist van het in een ruimte blijven . De computer staat om die reden ook in de huiskamer. Zolang onze dochters nog bij ons slapen, zijn 3 slaapkamers noodzakelijk, maar als ze definitief de deur uit zijn vind ik 1 extra kamer meer dan genoeg. Ook als je je als man/vrouw wilt terugtrekken, dan kan dat toch best in de eigen slaapkamer en in de 'logeer'-kamer? Uiteraard heeft iedereen zo zijn voorkeuren. Niks mis mee als je een groter huis dan voor 2 personen wilt aanhouden. Nu ik erover nadenk, zou een extra kamer waar je de was kunt vouwen, strijken en eventueel zelfs op kunt bergen, ook best handig zijn. Hmmm.

Jaina

Jaina

20-02-2016 om 15:26

Triva

Nee, je bent zeker niet de enige. Niets fijner dan een 'room of my own'
Nu we minder thuiswonende kinderen hebben heb ik weer een kamer voor mijzelf gepakt. Heerlijk. Nu werk ik ook veel vanuit huis. Maar zelfs zonder dat excuus vind ik het heel fijn om een eigen plekje te hebben.

Voorlopig blijven we in dit huis wonen maar mochten we lichamelijk minder stabiel worden en iets centraler willen gaan wonen en maar met z'n tweeen zijn dan wil ik eigenlijk het liefst 4 slaapkamers, een voor ons samen, een kamer voor man, een kamer voor mij en een logeerkamer. Wat dan weer lastig is want veel appartementen zijn natuurlijk niet zo groot. Misschien dan een bungalow. Dan hebben we ook nog een tuintje er bij. Maar die zijn hier in de omgeving erg duur. Je hebt wel grote appartementen maar ook die zijn prijzig.

Nou ja, voorlopig blijven we hier gewoon wonen en in de toekomst moeten we maar zien.

liever een bungalow dan een appartement

als het over dromen voor semi-senioren gaat. Het blijft heerlijk om zomaar naar buiten te kunnen stappen, en niet eerst zo'n hele gang door en allerlei tussendeuren voor je eindelijk in de buitenlucht bent.
Liever een tuinman voor de nodige klussen dan een appartement met aan alle kanten buren. Een balkon en mooi uitzicht is leuk, maar ik zie liever mensen.

Triva

Triva

20-02-2016 om 20:28

Kaaskopje

Daarom zei ik dat twee slaapkamers waar in elke slaapkamer een tweepersoonsbed staat mij echt te weinig zou zijn. Als er in de logeerkamer een slaapbank staat is het wat mij betreft al prima maar dan geen miniwoonkamer zodat beide partners zich wat kunnen terugtrekken of bij (heel suf voorbeeld) een puzzel kunnen neerleggen zonder dat je die telkens hoeft op te ruimen). Mijn man heeft zijn computer op zolder staan en als die eens vervangen wordt zal het wel een laptop worden maar ik weet niet of hij dan naast mij komt zitten aan de eettafel.

Wat mij betreft blijf ik echt zo lang mogelijk in een eengezinswoning wonen, ik moet er niet aan denken om met de ruimte te moeten gaan hannessen, zonde!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.