Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

29-07-2013 om 22:31

Droger huren? welke droger? geen afvoer mogelijk

Ik heb wel een bijkeuken maar zal toeren moeten uithalen om daar iets van een afvoer te kunnen creeeren (geen openslaand raampje en de muur komt buiten in een soort schuurtje uit).
Lang geleden had ik eens een droger op gas. Die huurden we voor een prikkie van het gasbedrijf. Maar ja, dan moet er weer een gasleiding worden aangebracht in mijn bijkeuken en gezien de ligging is dát ook geen optie.
Dus.
- Wie huurt er een droger en kan daar iets over vertellen?
- Welke droger heeft geen uitgang naar buiten nodig?

(Ik kan gaan googlen maar ik word altijd zó moe van het woud aan informatie.)

marie

marie

29-07-2013 om 23:35

Condensdroger

Een condensdroger heeft geen afvoer nodig. Het water wordt opgevangen in een bak die je eruit kunt halen en legen. Dit water is trouwens erg geschikt om in je stoomstrijkijzer te doen. (Doet mijn moeder al jaren).
Info over een droger huren heb ik niet, waarom wil je dat eigenlijk? Kopen is denk ik uiteindelijk goedkoper.

Condensdroger kopen

Huren is duur. Als ik even snel google kost je dat tussen de 20 en 25 euro per maand.

Uitgaande van 25 euro per maand, dan kost je dat 300 euro per jaar. Voor die 300 euro kun je een droger kopen waar je een paar jaar mee doet.

Mijn eerste (afvoer) droger was een koopje, een of ander naamloos ding en daar heb ik jaren mee gedaan. Perfect. Nog weggegeven aan een OOL-er, omdat ik na mijn verhuizing een condensdroger had gekocht.

Het is natuurlijk niet het antwoord op je vraag, maar het loont (zeker nu in de uitverkoop) om nog even te shoppen.

Wel antwoord op je vraag: een condensdroger. De mijne heeft een slang achterop die is aangesloten op de afvoer van de wasmachine. Dus voert het water direct af ipv in de opvang bak. Denk er wel bij na dat een droger geluid maakt, en dat hij voor (extra) warmte zorgt als hij aanstaat. Als je een open keuken hebt kan dat een nadeel zijn.

Je hebt ook warmtepomp drogers. Die zijn duur in aanschaf maar besparen in kosten electra omdat ze op een andere manier drogen (lagere temperatuur, dus ook langere tijd).

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-07-2013 om 12:12

Ik heb deze:

Ik heb een warmtepompdroger. Je hebt geen slang nodig, je hoeft hem niet aan te sluiten op de wasmachine je moet alleen na afloop het waterbakje legen. Dat water heeft hij tijdens het drogen nodig. Wel wat duurder in aanschaf maar volgens mijn berekeningen heb ik tegen de tijd dat hij afknapt de aanschaf eruit gehaald in de besparing op mijn elektriciteitsrekening.
Dan heb ik theoretisch een gratis droger .
bosch-warmtepompdroger-avantixx-6-wtw84360nl
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Annet

Annet

02-08-2013 om 09:16

Woow, die zijn wél duur

Maar ik ben wél op weg geholpen en kan nu gerichter zoeken! Bedankt!!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-08-2013 om 16:26

Bedoel je

Een warmtepompdroger? Ik vind het reuze meevallen: mijn zus heeft een droger van ?300,-. Als onze drogers afknappen over een paar jaar zijn mijn elektriciteitskosten zo'n ?700 minder geweest dan de hare. Dat betekent dat mijn droger 'gratis' was.
Als je het geld hebt en kan missen zou ik zeker voor een warmtepomp gaan.

Rosa van der Zanden

Condensdroger

Hier heb je geen afvoer voor nodig maar je leegt de waterbak na iedere droog beurt. De mijne draait al 12 jaar en ik heb een simpele van rond de 230 euro.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-08-2013 om 19:20

Condensdroger

Kan zowel met een slang in de afvoer van de wasmachine als het bakje legen, hangt er vanaf hoe je 'm aansluit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.