Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maria

maria

21-12-2010 om 23:32

Droge bovenlip?

Ik heb de laatste dagen opeens onwijze last van een droge bovenlip (eigenlijk meer droog en trekkend bovenop mijn bovenlip). Ik smeer er aldoor van die lippenbalsum op (allerlei spul, ook bijv. blistic), maar het is steeds weer vrij snel droog en trekkend. Vrij irritant vind ik zelf. Ik gebruik geen gewone lippenstift. Bovenlip vochtig houden met mijn tong helpt maar heel even.

Iemand een idee wat het is en belangrijker - hoe ik er geen last meer van heb (dus iets wat langer vettig houdt?) c.q. het snelste vanaf kom?

NB Het is (gelukkig) niet echt te zien, niet rood of schilferig of wat dan ook.

Alvast bedankt voor alle tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2010 om 23:50

Heb ik ook

Ik kan er ook niet echt een peil op trekken. De ene keer gaat het goed en de andere keer heb ik een vreselijke mond waar velletjes op zitten. Ik heb Labello en als ik maar regelmatig smeer helpt het wel.
Ik kan er in de zomer trouwens ook last van krijgen merkte ik tot mijn schrik. Het is gewoon een gevoelig punt bij kou en felle zon.

Rembrand

Rembrand

22-12-2010 om 09:02

Weleda

De enige lippenbalsem die afdoende ( en lang genoeg ) bij mij werkt is de lippenbalsem van Weleda. Ik koop hem altijd bij de reformzaak, maar wellicht dat de Tuinen hem ook verkoopt.
Van die mentholachtig lippenbalsems ga je alleen nog maar meer gebruiken omdat het op de één of andere manier nog droger word.
Zo'n roze potje van Oriflame werkt trouwens ook heel goed. Dat gebruikte ik vroeger ook regelmatig.
M.

Jet Burg

Jet Burg

22-12-2010 om 09:26

Helpt de gewone vaseline niet?

Je hebt ze in van die handige kleine meeneem blikjes. Mijn zoon heeft vaak last van schrale lippen en een paar dagen smeren en weg is het.

In ieder geval

Niet meer met speeksel bevochtigen want speeksel droogt je huid uit (vroeger een huismiddeltje als ik een puist had). Het enige wat bij mij helpt is blistex uit een tubetje. In elke jas en tas zit wel eentje.

Vaseline

Mijn wondermiddel was altijd natusanzalf maar sinds die niet meer in de oude samenstelling verkocht mag worden is het Vaseline, dat heplt goed, en vooral voordat je naar buiten gaat even een du laagje erop.
Muizemeis

Maxime.M

Maxime.M

22-12-2010 om 23:02

Inderdaad

inderdaad, niet natmaken, dan droogt het alleen maar meer uit. Smeren, smeren smeren met iets vettigs, labello of natusan of een andere lippenbalsem. Niets met menthol ofzo erin.

Purol

purol vind ik wel een goed middeltje. Wat ik wel weet, is inderdaad niet te veel met je tong langs je lippen gaan, maakt het alleen maar erger.

Voor de kinderen gebruik ik ook weleens sudocreme. Insmeren als ze gaan slapen. Vaak is het de volgende dag weg.

groetjes van Purk

p.s. ik heb ook weleens begrepen dat labello, blistex niet goed is. Je lippen wennen er aan en zijn niet effectief. Vraag me niet hoe het precies werkt, maar goed ....

Als niets helpt

Ik had, nav een overgevoeligheidsreactie op mijn maybelline lippenstift (fijn dat ze die samenstelling veranderen NOT), droge lippen, kloofjes, velletjes en ik heb alles gesmeerd wat er te smeren valt (ook nog honing, nadat ik mijn lippen zachtjes had geborsteld met een tandenborstel)..niets hielp afdoend.

Toen ik laatst bij de huisarts was heb ik gevraagd of hij nog ideeën had en die had hij! Fucidin (ja, die antibioticazalf), hij wist uit ervaring dat dat hielp, en HOERA, het helpt!

Maxime.M

Maxime.M

23-12-2010 om 16:22

Wat het ook kan zijn

Als dit alles niet helpt kan het ook een soort huidschimmel zijn. Ik heb toen ook eens fucidin gekregen, hielp niet. En toen heb ik gewoon bij de drogist daktarin gekocht voor huidschimmels (stond bij de voeten produkten) en toen knapte het zienderogen op, na 2-3 dagen was het helemaal weg. Maar goed, ik had dat toen in de zomer, ik denk dat dit toch eerder van het gure weer komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.