Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Shifra

Shifra

25-05-2011 om 10:03

Drank om te toasten

Hoi allen,

omdat ik binnenkort jarig ben en mijn vrienden wil bedanken die mij in een ellendige tijd het afgelopen jaar gesteund hebben, heb ik ze uitgenodigd op een verjaarsborrel.
Ik wil dan een speciale toast uitbrengen op hen en hen bedanken voor alles.
Nu zit ik midden in een verbouwing, ben ik net verhuisd en gaapt menige verhuisdoos me in elke kamer me nog aan.
Dus ik heb weinig tijd, alles is rommelig, en stoffig.
Wie heef tips voor een makkelijke borrel, en/of wie weet een leuke drank waarmee je kan 'toasten op'...
groet van Shifra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Prosecco

Wat je met 'een makkelijke borrel' bedoelt weet ik niet maar qua drank is prosecco ideaal om mee te toasten! Lijkt erg op champagne maar ik vind het leuker klinken op de een of andere manier.

Puck

Puck

25-05-2011 om 10:38

Speciale drank?

Je kan toch gewoon een toast uitbrengen als iedereen met zijn eigen favoriete drankje in zijn/haar handen staat? Waarom zou iedereen hetzelfde moeten drinken, wat je ook serveert, je hebt altijd mensen die het niet lekker vinden.

Hibiscus

Hibiscus

25-05-2011 om 14:43

Buck's fizz

Koop inderdaad een paar flessen prosecco of andere (nep)champagne en wat sinasappelsap (het liefste verse) De niet drinkers kunnen sap drinken, de anderen prosecco met sap ( de Buck's Fizz) of alleen prosecco. Zo heeft iedereen een beetje hetzelfde. Je drinkt uit champagne glazen.

En het is op iedere manier heerlijk!

Hibiscus

Shifra

Shifra

25-05-2011 om 15:06

Vervolg

...vorig jaar werd ik 50, zat toen diep in scheidingsellende en nam me voor 'het vieren van vijftig worden'uit te stellen tot 51. Nu word ik dus 51, en voel ik me omringd door lieve behulpzame vrienden die ik (nog eens) extra wil bedanken en waarmee ik wil vieren dat het nu zo veel beter met me gaat.
Misschien is een speciaal drankje inderdaad helemaal niet nodig. het gaat immers om 'de speech'. Mmmm, moet ik nog even over nadenken.
Weten jullie misschien nog makkelijke hapjes?
groet,shifra

Chippie

Chippie

25-05-2011 om 15:43

Shifra

Alvast gefeliciteerd! Ik vind dat als je een bijzonder tintje wilt geven aan de toast (leuk idee!) een Proseccotoast (met een alcoholvrij alternatief) wel heel feestelijk staat. Ik zeg doen, je wordt maar 1 keer 51!
Hapjes die ik er dan bij zou doen zijn Italiaans getint: mozzarella-tomaatje-basilicum, Italiaans dingetje met tapenade, klein stukje meloen met plakje Parmaham, stukje Italiaanse worst, paar olijfjes.
Prosecco; geen idee welke ik altijd neem. Ik grijp gewoon wat mee bij AH. Meeste mensen vinden Prosecco wel lekker trouwens.

Park?

Je zocht ivm de rommel een leuke locatie; wat dacht je van het park? Neem een mand met lekkers mee, een kleedje, muziekje en inderdaad prosecco. Blokker heeft geloof ik leuke champagneglazen van plastic in de folder staan.
En vraag vrienden om je te helpen met de hapjes, of koop gewoon het een en ander kant en klaar.

Dorry

Ja, prosecco!

Vind ik toch wel erg feestelijk hoor!
Wij hebben 't pas nog gedaan met dochter's 21e verjaardag. Een dienblad, mooi servetje er overheen, mooie glazen en dan prosecco. Tuurlijk waren er ook mensen die gewoon om fris vroegen, dan kregen ze dat. Maar dan wel in zo'n mooi glas

En ook wij hebben even een korte speech gehouden en om dan allemaal samen het glas te heffen; ik vind 't wel een 'momentje' zeg maar.

Qua happen, hier altijd een groot succes, heerlijk en super makkelijk en vantevoren te maken; wraps!

Ik neem gewoon die tortilla's van AH, smeer ze in met lekkere roomkaas en leg er dan plakjes kipfilet op (soort 1) of plakjes zalm (soort 2). Oprollen als een pannenkoek, in alufolie de koelkast in. Als je ze wilt presenteren, alufolie eraf, in 'plakjes' snijden (alweer, als een pannenkoek) feestelijke prikkers erin en klaar. Echt heel lekker.

Enne... fijn feestje! Leuk dat je je vrienden op deze manier wilt bedanken, dat zullen ze vast waarderen.

Mare

Inge M

Inge M

25-05-2011 om 19:40

Komt iedereen ongeveer op zelfde tijd aan?

Een mooi glas met sekt, prosecco of wat dan ook staat erg feestelijk om te overhandigen bij binnenkomst.
Als dat zo uitkomt, kun je kort erna samen proosten. Maar ook al doe je dat proosten later (kan inderdaad op elk moment, met welk glas dan ook) dan is zo'n welkomsglas nog steeds heel leuk.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-05-2011 om 20:43

Leuk

Zo'n welkomstdrankje maakt het wel extra feestelijk. Ik kreeg er een keer een van prosecco met een paar frambozen erin, en volgens mij ook een klein scheutje frambozensiroop. Is echt leuk als iedereen met zo'n feestelijk glas staat te toasten.

Biene M.

Biene M.

25-05-2011 om 21:42

Alcoholvrij

Ik vind prosecco ook een goed idee. En voor de mensen die alcoholvrij willen doe je een champagneglas met jus d'orange/crodino, lekker en feestelijk.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-05-2011 om 16:19

Wat ik leuk vind

ik weet niet of er ook kinderen/jongeren komen?
Maar ik koop wel eens van die blauwe sportdrankjes, daar een dun bodempje van in een champagne glas en dan spa rood, of 7 up erbij, het liefst nog met een blauwig suikerrandje! helemaal feestelijk.

Shifra

Shifra

26-05-2011 om 23:44

Wat leuk. en trouwens, speechen....

een welkomstdrankje, is inderdaad heel leuk! Alleen is er een vriendin die voor mij prosecco meeneemt, en die komt ong een uur na het begin.Dus dat is niet handig dan als welkomstdrank.
Ik kan ook beginnen met taart.Of iets dergelijks.
Iets anders: hebben jullie nog tips voor een mooie speech voor een beginster??? Ik heb nog nooit gespeeched en nu wil ik dat dus gaan doen.
groet,shifra

Puck

Puck

27-05-2011 om 13:37

Polly

Je hebt ook van die alcoholvrije kindercocktails. Nog echter!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.