Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-07-2017 om 21:50

Douchecabine schoonmaken

Onze douchecabine is een beetje viezig. In de hoekjes vooral, waar je slecht bij komt.

Waarmee zal ik dit eens te lijf gaan? Welk middeltje helpt het best?

Pirata

Pirata

05-07-2017 om 21:56

Praat me er niet van

Hier heb ik met de stoomreiniger ietsje pietsje van de gelige aanslag in de onbereikbare hoekjes weten weg te werken. Maar als je goed kijkt... pfff.

Alison

Alison

05-07-2017 om 23:58

Dasty

maar dan de witte uitvoering. Bij de Wibra. Zit wel chloor oid in want het ruikt heftig maar ik krijg al die ellendige hoekjes en spleten mee schoon. Mijn douchecabine paste niet bij plaatsing en is passend gemaakt met kit en wat duw- en wrikwerk. Resultaat is een nachtmerrie aan vieze randen, hoekjes waar van alles in groeit en bloeit en spleten waar je gewoon niet goed in komt.
Gecombineerd met vrij hard water dus kalkaanslag en een waardeloze afzuiging bleef ik poetsen.
Nu spuit ik voor ik ga douchen alles in met die witte fles en laat het intrekken. Als ik ga douchen spoel ik alles af en ga ik het met een sponsje na. Echt perfect spul.

Jackie

Jackie

06-07-2017 om 09:02

schuurmiddel werkt ook

In badkamer en wc ben ik vrij makkelijk met chemicaliën dus ik zou toch voor de aanpak van Alison gaan. Chloor/dik bleek doet ook hetzelfde maar het resultaat is dan net wat schoner heb ik het idee, maarja wel een vieze bleeklucht en ook ongezond dus kinderen ver in de buurt houden en zo. Mocht je geen chloor willen gebruiken werkt schuurmiddel ook, maar dan moet je natuurlijk poetsen (tip: oude tandeborstel). Ben je helemaal van de hippie-aanpak dan kan je ook aan de slag met baking soda en azijn maar daar moet je wel een uur voor uittrekken.

Jackie

Jackie

06-07-2017 om 09:03

kinderen

ver UIT de buurt, bedoel ik natuurlijk.

40er

40er

06-07-2017 om 12:23

Heeft ook zo'n middeltje, werkt super.
Al klinkt die van de wibra ook goed, binnenkort maar eens kijken.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

06-07-2017 om 15:48

Gewoon, azijn en een oude tandenborstel

Gaat perfect. Net nog gedaan bij een wat te weinig bijgehouden douchecabine

rode krullenbol

rode krullenbol

06-07-2017 om 15:55

S-azijn

S-azijn (d.w.z. schoonmaakazijn) werkt uiteraard het krachtigste, vanwege de hogere concentratie zuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.