Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Douchecabine deur schimmel oma weet raad tip?

Hallo,

Hoop hier op het forum iemand te vinden met een oplossing voor mijn douchedeurprobleem.

Onderaan onze douchedeur van glas zit zwarte (iiiech) schimmel. Het zit tussen het glas. Het gals is dubbel en daartussen in is het gekropen. Ik heb al een sponsje met chloor eronder gezet zodat dat er in trok, maar helaas helemaal geen verandering.

Heeft iemand ooit dit probleem gehad of weet iemand een oplossing hiervoor. Vervangen is geen optie, ik zit een beetje krap bij geld.

groetjes,

Christien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

HG heeft een schimmelreiniger (weet niet de exacte naam) en die werkt erg goed!

Dubbel glas of....

Heb je een douchedeur van dubbel glas of is het veiligheidsglas? Want als de schimmel echt tussen het glas zit moeten er ook kalkvlekken en andere vlekken tussen de glasplaten zitten? Dan zit er een lek.
Schimmel moet je idd wel weg kunnen krijgen met een schimmelreiniger. Opspuiten op een droge douchedeur en de hele nacht laten intrekken. Wel goed een raam openzetten, het is best heftig spul.
Als er niks meer helpt en de smurrie zit echt tussen het glas zou ik een mooi randje plastic folie opplakken. Het is wel verdoezelen van de feiten, maar soms past dat even beter bij het budget.

Chippie

Chippie

23-08-2011 om 10:14

Met dubbel glas...

Met dubbel glas bedoel je (denk ik) daar waar het ene deel van de douchedeur over het andere deel schuift? Ik zou anti-schimmelgebeuren (van HG, heftig spul inderdaad) gebruiken door het er tussen te sproeien (met spuitfles of injectiespuit) en het echt lang te laten inwerken.

Christina2

Christina2

23-08-2011 om 10:41 Topicstarter

Bedankt voor de reacties

Bedankt voor jullie reacties.
Met dubbel glas bedoel ik niet de 2 delen die overelkaar heen schuiven. Ik denk dat het dubbel veiligheidsglas is. Het zit aan de onderkant dus HG spuiten gaat helaas niet.... Het blijft lastig....

Overigens

Volgens mij is die schimmelreiniger van HG ook gewoon chloor. Een paar jaar terug tenminste wel, toen ik er een keer een badkamer mee heb staan bewerken (mijn reukvermogen was aan het eind van de dag zwaar aangetast, maar dat kwam gelukkig later weer goed).

Groeten,

Temet

Christina2

Hoi,
De ultieme tip heb ik niet voor jou. Misschien heeft de leverancier een goede tip? Ik zou hooguit nog eens proberen met die hagesan schimmelreiniger, maar dan niet alleen inspuiten... deze dan op een stuk keukenrol spuiten wat je precies legt bij de rand van dat glas. Door het daar op een keukenrolpapier te spuiten blijft die schimmelweg wat langer vochtig in plaats van dat die opdroogd. Misschien heeft het dan net genoeg tijd om naar boven tussen je ramen in te trekken? Of misschien kun je gewoon die dubbele ramen wel uit het frame halen en ze zo los van elkaar schoonmaken?
succes ermee, liefs, timsmama

Christina2

Christina2

29-08-2011 om 17:59 Topicstarter

Toch ff proberen....

Hoi timsmama,

Ik ga denk ik toch ff hagesan schimmelreiniger proberen.
Ik had al chloor geprobeerd met een spons laten liggen een nacht, maar misschien dat een schimmelreiniger effectiever is. Dank je, ik laat t even weten of het gelukt is.

mvg

christina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.