Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mia

mia

23-05-2018 om 19:39

doorzichtige blouse

Ik heb een blouse die ik erg leuk vind, die heerlijk zit, lekker luchtig is bij warm weer en toch doe ik hem niet aan. Waarom? Omdat ik hem toch net iets te doorzichtig vind. Maar vanwege al de voordelen, wil ik hem toch dragen. Dus nou zat ik te denken, verdwijnt dat doorzichtige als je een huidskleurig hemdje onder draagt? Ik heb een wit hemdje geprobeerd en een lichtroze maar die blijf je toch zien en die roze vloekt bij het oranje in de blouse. Of zijn er andere ideeen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

23-05-2018 om 19:57

huidkleurig

In ieder geval een kleur die zo dicht mogelijk bij je eigen huidskleur ligt. Elke andere kleur, contrasteert en schijnt opvallend door.

Als je een huidkleurig hemdje draagt..,.

Blijft de blouse doorzichtig...alleen zie je dan geen bh of whatever, maar wel gewoon de contouren van jouw niet-blote bovenlichaam...wat natuurlijk wel bloot lijkt als t hemdje semi onzichtbaar is.,,,,

Persoonlijk vind ik een ‘zichtbaar’ hemdje dan vaak leuker staan. Welke kleur is een beetje afhankelijk van de blouse, maar dat is een kwestie van uitproberen. Blouse dan een knoopje extra openlaten zodat je het hemdje ook ‘echt’ ziet is dan soms ook leuk. Blouse mee naar de winkel, en op hemdjesjacht.

Guppie

Guppie

23-05-2018 om 20:21

Topje

Misschien iets van een topje of bralette. Bedoel niet zozeer een hemdje, wat tegenwoordig ook een topje heet maar zo'n kledngstuk dat iets groter is dan een bh. Ligt wel een beetje aan je cupmaat. Bij een kleine cupmaat kan het beter.
Rood ondergoed schijnt ook minder door te schijnen maar niet geprobeerd.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-05-2018 om 20:27

Wit of zwart

Ik draag er gewoon een wit of zwart hemdje onder, afhankelijk van de kleur van het bloesje. Dat zie je dan wel, maar dat is de bedoeling.

Guppie

Guppie

23-05-2018 om 20:36

Bustier

Bustier is een andere benaming.

40er

40er

23-05-2018 om 20:36

Ligt eraan

Onder wit ga ik voor rood. Maar uit je beschrijving is het een gewerkt bloesje, dan zou ik voor een Marching kleur gaan. Bij het bloesje, of passend bij de broek/rok die je erbij draagt.
Persoonlijk houd ik niet van huidskleur, dus daar ga ik nooit voor.

Half a twin

Half a twin

23-05-2018 om 22:29

Net als IngridT

Zichtbaar hemdje in een matchende kleur. Ik heb zelf een nogal transparant roze veelkleurig tuniek achtig ding met wat oranje accenten en daar draag ik een oranje hemdje onder. Ik vind het mooi staan. Alleen bh daar voel ik mij niet prettig bij, wit of huidskleur was niet leuk/mooi.

Zichtbaar dus

Is het een bontgekleurd bloesje? Je had het bijvoorbeeld al over oranje... Ik zou een effen hemdje eronder doen in een kleur die ook in het bloesje zit. Niet erg dat je die er dan doorheen ziet. Dat kun je beter hebben dan zichtbaar hemdje wat eigenlijk onzichtbaar had moeten zijn...

Nou ja, ik ben niet de enige dus...

mia

mia

24-05-2018 om 08:53

geen goed idee

Geen goed idee dus. Ik dacht dat is lekker neutraal. Ik ben niet altijd zo handig met matchende kleding, dat blijkt alweer Zo'n bralette of bustier, daar voel ik mij niet goed in met mijn niet zo goddelijke lichaam. Ik zal kijken of ik een matchende kleur hemdje kan vinden (oranje?) in de winkel waar ik het heb gekocht en anders een witte want dat zit er ook in. Bedankt voor jullie advies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.