Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

B

B

06-04-2016 om 22:24

Donzen dekbed miskoop

Een aantal maanden geleden heb ik een nieuw winterdekbed gekocht. In de winkel werd mij verteld dat dit een goed ademend winter dekbed is, maar wat door de ademende eigenschappen ook in het voor- en najaar dienst kan doen.
Er werd letterlijk verteld dat je het dekbed het hele jaar door zou kunnen gebruiken, behalve de echt warme zomermaanden/weken.
Echter direct na aanschaf had ik al in de gaten dat dit niet zo was (buitentemperatuur in de nacht toen net boven het vriespunt). We lagen werkelijk kapot te zweten.
Laat staan hoe dit nu is, met temperaturen boven de 10 graden.
Kan iemand me misschien vertellen of ik bekocht ben? Ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb wel gelezen dAt klasse 1 de warmste is.

Gegevens dekbed:
Casette dekbed souvereigh
100% katoen fijnste batista
1200 gram witte nieuwe poolse eendendons en veertjes (90/10)
Klasse 1

Triva

Triva

07-04-2016 om 09:10

lijkt me wel

In de huizen van tegenwoordig heb je toch geen 1 meer nodig in de winter? Wie laat zijn kamertemperatuur ver onder de 15 dalen?

Hier staat ook dat je een 2 had moeten: http://www.donzendekbed.com/dekbed-warmteklasse.html (allyear).

Noet

Noet

07-04-2016 om 12:47

persoonsafhankelijk en Triva

Een dekbed is ook persoonsafhankelijk, waar ik nu lig onder een dik 4 seizoenen dekbed met een sprei. Ligt mijn dochter inmiddels in haar ondergoed onder een zomerdekbed. In onze beide kamers is de temperatuur gelijk aan de buitenlucht want de buitendeuren staan open.

Triva, er zijn nog veel huizen met uberhaubt geen cv-installatie maar losse kachels.
Ik wijk wel af, want ik verwarm meestal niet tot boven de 17°C.

Hanne.

Hanne.

07-04-2016 om 14:43

buitenwarmte

De buitenwarmte lijkt me minder belangrijk dan de binnentemperatuur.

Ik vind de link van Triva wel interessant en kom inderdaad tot de zelfde conclusie. Een klasse 1 dekbed is echt alleen voor als het koud (niet warm) is in de slaapkamer. En dan nog zijn er inderdaad duidelijke verschillen tussen personen.

Ik verwarm de slaapkamer niet, dus bij mij is het regelmatig onder de 15 graden 's nachts, maar terwijl ik hoogstens het dikke deel van mijn 4 seizoenen dekbed gebruik ligt mijn partner onder het complete dekbed mét een extra deken er overheen...

Kan je er nog mee terug? Of in ieder geval om opheldering vragen?

Theekopje

Theekopje

07-04-2016 om 14:47

Terug?

Terug met een dekbed dat je maanden gebruikt hebt? En dan? Ze zien je aankomen, lijkt me.

Hanne.

Hanne.

07-04-2016 om 14:54

Waarom niet

Waarom niet

Beste verkoper, ik heb dit dekbed bij u gekocht. U gaf aan dat ik daar met uitzondering van de zomermaanden altijd gebruik van kon maken. In de praktijk merk ik dat het zelfs nu al veel en veel te warm is. U heeft mij verkeerd geadviseerd, nu ik zelf ben gaan speuren kom ik er achter dan een klasse 1 dekbed een winter dekbed is. en boven de 15 graden niet geschikt. Hoe denkt u dit op te gaan lossen?

Als je pech hebt krijg je te horen dat hij het jouw probleem vindt, als je mazzel hebt geeft hij toe een verkeerd advies gegeven te hebben en kom je tot een oplossing.

B

B

09-04-2016 om 09:19

Dekbed

Bedankt voor de reactie.
Ik ga vandaag eens langs de winkel

Goudvis

Goudvis

09-04-2016 om 09:34

jammer ja

Maar misschien kun je nu 's nachts de verwarming volledig uit zetten? Hoe hoog staat die dan bij jou?

Juno

Juno

09-04-2016 om 09:37

Ook gehad

Ik heb ooit een dekbed gekocht met een speciale vulling, altijd te gebruiken. Was meteen al te koud, terug geweest omdat volgens ons de vulling niet klopte. Volgens de verkoper was het allemaal goed en mankeerde er niets aan het dekbed. In de winter te koud en pas boven de 25 graden te warm. Een echte miskoop maar het ding was zó duur dat we geen andere hebben gekocht.
Nu na jaren is hij erg dun geworden en ik wil graag wat anders. Denk dat ik voor een wollen deken ga en ik informeer we wel hier op OOL of elders op het internet want heb niet zo veel vertrouwen in de kundigheid van verkopers. Dekbed van ons was destijds boven de duizend gulden. Voelde me enorm bekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.