Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

GS

GS

15-06-2013 om 23:54

Doffe knallen uit de kelder?

De laatste dagen hoor ik af en toe een doffe knal uit de kelder of uit de kruipruimte onder de kamer. In de kelder zitten de meters (gas ed) en staat ook de cv ketel en in de kruipruimte onder de kamervloer lopen leidingen van de verwarming. Geen idee waar het precies vandaan komt. Door de knal trilt de vloer een beetje (voel ik als ik er vlak boven zit). Ik heb het nu een paar keer gehoord, ongeveer een week geleden voor het eerst, toen was het 1 keer. Toen hoorde ik het een paar dagen later weer 1 keer. Vandaag heb ik het nu al 4 keer gehoord. Ik zou niet weten of ik een 'mannetje' er bij moet halen. Wat moet ik zeggen? De knallen zijn zo onvoorspelbaar, hij kan er moeilijk een hele dag bij gaan zitten? Dat geldt trouwens ook voor mijzelf. Wat zouden jullie doen? Vind het toch wel een beetje eng worden. Dalijk ontploft de boel hier?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

16-06-2013 om 09:53

Tja

Ik zou geloof ik beginnen met het uitsluiten van problemen met het gas. Dat vind ik het engste. Dus een 'mannetje' laten komen die controleert of er niks mis is met de gasleidingen. Misschien ook direct een controle van de cv-installatie laten doen.

Griezelig hoor.

groet, Mamvantwee

Knallen van de verwarming?

Hier heeft ook eens de verwarming geknalt,toen zat er ergens lucht? Wie weet de verwarmingsboel even ontluchten vandaag en kijken of je t dan nog hoort. Dan kun je morgen altijd nog bellen?
Kijk maar eens op verwarmingsinfo.nl of google er eens op.

-Flupke-

-Flupke-

17-06-2013 om 11:32

Gaslucht...

had ik van de week in huis. Dacht ik. Het was erg vaag en niet constant. Er is wel een mannetje langsgeweest (een hele mooie trouwens om naar te kijken) die meten zo allerlei dingetjes waaruit ze afleiden of er een gaslek kan zitten. Uiteindelijk was er geen lek en is de lucht van buiten gekomen ws.

GS

GS

18-06-2013 om 16:40

Opgelost?

Nou Flupke, als het van het gas was dat knalde dan zat ik hier niet meer, denk ik
Maar goed, ter info voor jullie het verloop: er is 'een mannetje' langs geweest en volgens hem was er iets met de 'ontluchting'. De ketel kon zijn warmte niet kwijt en plofte dan af en toe. Daarna geen knal meer gehoord, dus het lijkt opgelost! Mamav2, lilian1 en flupke, bedankt voor het meedenken!

-Flupke-

-Flupke-

19-06-2013 om 12:48

Ja, klopt, gs

mijn berichtje slaat eigenlijk nergens op...
Maar als je belt over een vage gaslucht staan ze wel binnen twee uur op de stoep; in mijn geval binnen 10 min...

GS

GS

19-06-2013 om 22:12

Flupke

Voor een knallende cv komen ze ook best snel!
Dan wel niet binnen 10 minuten, maar met een gaslucht is er ook wel meer dreiging.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.