Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Doe-het-zelffietswinterbanden - werkt dat?

Vandaag weer met de tram naar het werk. En nog erger, vanavond weer terug, als haringen in een ton ongetwijfeld. bah. Ik wil op de fiets, maar ik durf niet, want er ligt hier in Amsterdam zoveel rotzooi op de route en ik ben niet zo'n durfal. Vorig jaar zat ik ook met het klamme zweet in mijn handen op de fiets.

Maar nu las ik een tip in De Pers dinsdag: tie wraps om je banden, om de vier centimeter, waardoor een soort dhz-winterband ontstaat. Het werkt, aldus de krant, alleen niet als je handremmen hebt. Maar die heb ik niet.

Heeft iemand hier deze truc al eens uitgeprobeerd. en werkt het inderdaad? Want ik wil wel een uurtje fröbelen als dat betekent dat ik volgende week weer gewoon met de fiets naar het werk kan.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

23-12-2010 om 11:30

Link

Ik heb geen idee, maar hier is de link die het allemaal uitlegt:
http://www.dutchbikeseattle.com/_blog/Dutch_Bike_Co_Weblog/post/Seattle_Snowpocalypse/

Temet

Temet

23-12-2010 om 11:49 Topicstarter

Mooie link!

Geweldig, Sancy, die link, want daarop wordt heel goed zichtbaar hoe je die dingen moet bevestigen. Om en om zo te zien, dat idee had ik zelf ook al. Dat plaatje in De Pers was minder duidelijk.

Ik ben om, ik ga aan de slag, als ik tenminste die tie wraps nog terug kan vinden die ik laatst zag slingeren (ons huis is een Bermudadriehoek)

Groeten,

Temet

Temet / sancy -ot tiewrap...

is het nu tierap, tiewrap of tyrap.....

Verder geweldige link!

groetjes van Purk

Temet

Temet

23-12-2010 om 13:27 Topicstarter

Purk

"is het nu tierap, tiewrap of tyrap..... "

Kabelbinders, heb ik zojuist ontdekt. Want omdat ik ervan uitga dat ze thuis toch onvindbaar zijn heb ik maar een pakje aangeschaft (zwart, valt ook niet zo op bij de fietsband).

Groeten,

Temet

Lou

Lou

23-12-2010 om 19:27

Purk

Het is tie-wrap. En de fabrikant heet... Ty-Rap

Margriet*

Margriet*

23-12-2010 om 21:15

Hee temet

Met je Azor ploeg je toch overal doorheen? Voordeel is dat hij echt beter op de weg ligt door de dikke banden.
Ik fiets wel, alleen bij ons in de buurt kom je er echt niet doorheen, maar de fietspaden zijn best te doen. Vandaag zelfs weer voor het eerst met de kinderen gefietst. Ging goed. Ik weet niet waar je moet zijn, maar het fietspad op de Plesmanlaan is veel beter dan de Pieter Caland.
In de stad fiets ik soms gewoon langs de weg. De auto's hebben alle begrip merk ik.

Temet

Temet

26-12-2010 om 21:50 Topicstarter

Margriet

Wij gingen vrijdag op familiebezoek en toen reden we langs de Plesmanlaan en zag ik inderdaad dat dat fietspad wel schoon was. De Calandlaan valt meestal nog wel mee trouwens, althans vanaf de B. Powellweg tot de Piet Wiedijkstraat (daar woon jij toch in de buurt?) vanaf daar wordt het minder met als dieptepunt de rotonde bij de Marius Bauerstraat. Daar heb ik verleden jaar mensen bij dozijnen onderuit zien gaan, er zit gelukkig een medisch centrumpje daar, da's erg praktisch .
Ik zou de Plesmanlaan wel kunnen nemen maar het is wel om. Maar goed, misschien maar eens proberen.

Ik ben een bangerik op de fiets. Na de eerste sneeuw ben ik een keer in vrij slechte omstandigheden gaan fietsen en dat viel me bar tegen. En omdat ik een zitje voorop heb vind ik een noodstop ook moeilijker, dus zit ik met het zweet in de handen op de fiets.

Ik heb zojuist zitten fröbelen en die dingen zitten erom, we zullen zien of het werkt en of het niet heel vervelend fietst. En als het wel werkt is het natuurlijk ook hopen dat ik geen lekke band krijg want dan moeten ze er allemaal weer af...

Ik zal laten weten hoe het bevalt.

Groeten,

Temet

Temet

Temet

27-12-2010 om 09:41 Topicstarter

Flop

Bericht van het front: de dhz-winterbanden bleken een flop van de eerste orde. Nu had ik ze helemaal niet nodig want de route was uitstekend begaanbaar (het heeft geloof ik aardig gedooid in Amsterdam, dat zal schelen), bovendien was er bijna geen kip op straat dus het vrijgereden pad had ik praktisch voor mezelf.

Maar goed: eerst was er dus de hele tijd een irritant ratelend geluid omdat sommige van die plastic stukjes tegen de binnenkant van het voorspatbord aantikten. Ter hoogte van de kruising met de A10 (dit voor Margriet) viel me op dat het geratel was gestopt. En toen ik ook stopte zag ik dat alle tiewraps waren verdwenen. Geknapt, kennelijk. Ik moet als een soort Kleinduimpje een spoor van die dingen hebben achtergelaten langs de hele Calandlaan

Ik heb vermoedelijk iets niet goed gedaan, of die dingen waren te dun (die op de foto's waren steviger) maar ik laat het hier voorlopig maar bij, zeker nu de route vooralsnog goed berijdbaar blijkt.

Groeten,

Temet

Mooi verhaal!

Temet, ik lees het draadje nu pas, maar vind het een mooi verhaal. Ik zie helemaal voor me hoe die tiewrapjes er één voor één afknalden onderweg . Zonde van je werk!
Hier in B&L fietspaden die geveegd zijn en daardoor goed begaanbaar. Zou dat per stadsdeel verschillen?

Temet

Temet

27-12-2010 om 14:48 Topicstarter

Maanve

Ja, dat verschilt per stadsdeel, want de centrale stad is verantwoordelijk voor de wegen en de stadsdelen voor de fietspaden, zo las ik laatst in het Parool.

Groeten,

Temet

Temet

Aha, vandaar! Overigens was het hier vorige winter bar en boos met de fietspaden. De fusie tot een groter stadsdeel heeft ons in elk geval schone fietspaden opgeleverd.
Dat het nog maar even mag dooien en dan fiets je weer lekker sneeuwvrij.
Maanve

Biene M.

Biene M.

27-12-2010 om 15:08

Temet

Bedankt voor je verslag

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.