Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

12-08-2012 om 12:57

Dochter wil een andere kamer

Mijn dochter (13) is niet blij met haar zolderkamer. Ze vindt hem te groot (ca. 20 vierkante meter met twee schuine kanten), niet knus en te 'afgelegen'. Ze heeft nu haar zinnen gezet op de kamer die ik over heb en die nu rommel- annex waskamer is. Ruilen met haar zusje of mij is geen optie. Op zich mag ze van mij best verhuizen naar het kleine kamertje, maar dat is wel heel erg klein (2,50 x 1,90 m.). Daar passen dus hooguit een bed, bureau en wat boekenplanken en dan is het vol! Ik vermoed dat de zolder wel naar haar zin te maken is, met heel veel inspanningen, maar daar heeft ze momenteel geen oren naar. Ik zou de zijkanten (waar het schuine dak op de vloer uitkomt) kunnen dichtmaken, dan oogt het hopelijk kleiner en knusser, maar het blijft ruim en 'afgelegen'. Ook de 'open' zolder, waar je doorheen moet om naar de kamer te komen en waar het nog oorspronkelijk en rommelig is, zou ik moeten aanpakken (netjes isoleren en nieuwe vloerbedekking).
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

12-08-2012 om 13:22

Die van mij

Mijn dochter was erg blij dat ze naar zolder mocht. Ze had een kamertje van 350 x 220 en is heel blij dat ze nu een luie stoel neer kan zetten. Een hoogslaper is ook niet alles.
Je zou de zolder niet zo massaal en groots kunnen laten lijken door kasten dwars op de muur te zetten zodat ze een 'halve' kamer krijgt dat wat gemakkelijker knusser kan ogen.
Hier was de zolder al helemaal af en klaar met dakkapel en veluxraam maar was die in gebruik als logeerkamer en had ik er de pc staan.
Eerst kreeg ze de voorkant met kasten dwars zodat ik de 'achterkant' kon gebruiken maar nu zit ik naast de diepvries op de voorzolder. Dochter is helemaal in haar nopjes met haar grote kamer, die ook nog gezellig gemaakt moet worden.
Ik zou proberen om met wat goedkope ingrepen de zolderkamer knusser te maken. Misschien ook gordijnen ophangen als afscheiding, een warm kleed voor een knusser gevoel, wat frutsels. Vindt je dochter het misschien ook te hol klinken? Daar kun je ook wat aan doen.

Tonny

Tonny

12-08-2012 om 13:25

Zolder

In ons gezin werd in het verleden de zolder ook te eenzaam en te afgelegen gevonden, we hebben er toen een tijdje geslapen en daarna werd het ie verbouwd tot twee kamertjes voor beide broers.

In het huidige huis heeft dochter de zolder, die bevalt voornamelijk niet als het hard regent, dat hoor je dan enorm op de beide grote dakramen.

Met de tips die vera gaf kun je de zolder vast gezelliger maken; wat voor suggesties heeft dochter zelf?

Fiorucci

Fiorucci

12-08-2012 om 14:05

Oeh...

Mijn dochter heeft zo'n klein kamertje en die is er beslist helemaal niet blij mee....daar moet ze echt goed over nadenken, als er een loge is is de kamer gelijk propvol.

Rafelkap

Rafelkap

12-08-2012 om 15:25

Schildertape

laat haar even zien hoeveel vloerruimte er over is als je haar meubels aftekend met schildertape op de vloer. Als ze het dan nog prima vindt dan prima, evt met de tips van Knurf.
Ik wilde rond die leeftijd ook naar een piepklein kamertje, vond het gewoon niet gezellig in die grotere kamer. Nooit spijt van gehad.

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2012 om 15:36

Zoals knurf

Door klussen en verhuizen en opslag van studentenspul heeft het hier ook gerommeld met de kamerindeling. Uiteindelijk is dochter uitgekomen op een klein kamertje, waar alleen een bed en een wekker staan De rest van haar spullen staan op zolder, d'r ouwe kledingkasten tesamen met alle meuk die uit d'r studentenkamer kwam toen ze kleiner ging wonen. Ze heeft een tijdje helemaal op zolder gebivakkeerd, maar vond dat ook te groot, leeg en hol. En wij ook, trouwens. Als ze hoestte was het hele huis wakker

Tirza

Vic

Vic

12-08-2012 om 19:23

Ik geloof dat ik weer moet gaan klussen

Ik heb de verschillende opties met dochter besproken en ze houdt voet bij stuk. Ze wil gaan slapen in het kleine kamertje, met mogelijkheid tot uitwijken naar de zolder. Wellicht dat ik nog een (slaap-) bankje neerzet op zolder en natuurlijk komt mijn wasrek daar.
Het gaat wel wat werk opleveren ;-( In het kleine kamertje zit over de gehele lengte een 'vaste' wandkast mét inhoud. Ik zal dus toch de bergzolder moeten opruimen cq ordenen zodat daar alle spullen uit het rommelkamertje kunnen. Dan moet het kamertje gestript, het is nog helemaal oorspronkelijk met lilluk behang, vloerbedekking en zelfs het verschoten rolgordijntje van de vorige bewoners. Verhuizen is nog het minste werk...

Met hulp van dochter toch?

Succes ermee! Kan best gezellig worden; klussen met je dochter.

Afgelegen

Tja, ik vond het vroeger ook niks, zo afgelegen, ver van de rest. Maar ik w as ook een angsthaas op zolder. Wat als...

Prettig

dan slaapt ze in dat kleine kamertje en dan wordt de zolder de algemene ruimte voor jullie allemaal. Kan je er een flink bureau, een tv en bank en kasten enzo kwijt.

Grutjes

brengt mij opeens op een idee voor de zolder, dat is dan plan 10.0125 ofzo voor die zolder.

Gebrek aan geld is het niet, ik heb gewoon te veel wensen

Over een jaar ofzo

Zal ze een moord doen voor zo'n grote kamer. Kun je er niet een kamerscherm inzetten zodat ze twee gedeeltes heeft? een om te slapen en een om ze zitten/chillen. Bureautje waar ze het wil.
Met een paar leuke kussens zo knus te maken? Klein leuk tafeltje op de grond met gezellige kaarsjes op batterij?

Majal

Majal

22-08-2012 om 21:39

Herkenning

Och, ik had zo'n mooie kamer in ons nieuwe huis voor oudste zoon. Groot, veel ramen, echt prachtig. Maar het was te ver weg van de rest van het gezin. En dus koos hij voor een kleine kamer naast de kamer van z'n broer. Ik heb hem maar gelaten. Ik was zelf een angsthaas als kind dus snapte z'n beweegredenen wel. En ik heb er geen spijt van. Hij is na 3 jaar nog steeds blij met z'n kleine kamer en broer is jaloers want die wil ook zo'n kleine kamer! Kleine kamers kunnen wel heel knus zijn.

Hier ook

nav dit draadje mijn oudste (die vroeg of laat op zolder moet gaan slapen) gevraagd of ze het al leuk vindt om naar zolder te gaan, niet dus. Ze vindt het eenzaam en eng boven in haar eentje.

Nu ontstaat dus weer de situatie wie waar moet gaan slapen, ik kan ook 2 kleine kamers maken boven ipv 1 groot puberhol. Maar ik denk dat als ze wat ouder wordt en flink aan het puberen is ze het wel leuk vindt, maar misschien ook niet.... Lastig dit !!

rosa

rosa

23-08-2012 om 15:12

Gaat over

Dochter hier wilde ook nooit naar zolder, haar eigen, niet zo grote kamertje was helemaal geweldig en de zolder was eng en ver weg. Maar inmiddels (16 jaar) is ze helemaal om en is ze de kamer op papier aan het inrichten - ze gaat naar zolder verhuizen als haar zus op kamers gaat. Nu hebben ze al wel vaak geslapen op zolder, want als er iemand komt logeren liggen ze daar (daar is ook tv, cd-speler en de wii), misschien dat dat bij jullie ook helpt om het wat vertrouwder te maken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.