Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ella2007

Ella2007

14-06-2013 om 07:58

Dochter smalle broeken

In navolging van het draadje hierboven: mijn dochter is heel smal, en groeit nu heel hard. Laatst drie broeken bij vd gekocht met de goede lengtemaat, maar die hangen als een zak om haar billen en buik. Zoek dus smalle merken, geen jeans. Lang leve de zomer, want met korte broeken heeft ze nog 134. Qua lengte 152. En mijn budget is beperkt, ik zoek zo rond de 20 euro.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Skinny jeans

Gewoon bij tienerwinkels...Van die winkels waar de muziek keihard staat en waar tafels vol broeken liggen
Of bij H&M,coolcat dat soort winkels. En dan zoek je niet op de kinderafdeling, maar bij de volwassenen en soms is er zelfs een heuse 'tienerhoek'. En dan zoek je maat xxs. En dan wel een skinny-jeans. Daar zit rek in. Dus qua breedte past ie dan precies en qua lengte is xxs ongeveer 152. Voor 20 euro heb je in de opruiming zo 2 broeken.
groeten albana

bibi63

bibi63

14-06-2013 om 11:22

Geen jeans toch?

Volgens mij wilde je geen jeans toch? Je hebt deze zomer heeeel veel skinny gekleurde broeken. Mijn dochter, 158 heel slank heeft daar veel baat bij. Ik ben voor haar geslaagd bij Esprit en de Stones. De kleinste damesmaat (xxs of xs) zit haar prima en de lengte is ook goed bij 158.
PS: Bij Coolcat hebben ze leuke korte broeken in verschillende kleuren op de meisjesafdeling. Deze vallen erg smal.
Gr. Bibi

Yura

Yura

14-06-2013 om 11:32

Zara?

Mijn dochter is laatst erg goed geslaagd bij de Zara, maat 32. Maar die is misschien net iets langer dan jouw dochter. Broeken vallen wel erg kort daar, je zult zien dat de clientele ook voornamelijk uit zuideuropese, Turkse en Arabische mensen bestaat. Dat is niet voor niks natuurlijk, die zijn over het algemeen wat kleiner.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2013 om 12:31

Coolcat

Ja, Coolcat heeft heel veel, ook in kindermaten of kleine damesmaten.

Vic

Vic

14-06-2013 om 13:16

Coolcat wel

Coolcat heeft wel smalle kindermaten, maar de andere merken die hier genoemd zijn hebben volgens mij alleen dameskleding. En een smal maatje 32 is toch echt niet te vergelijken met maat 134 qua omvang. Ik heb ze hier toevallig beide in huis, en die 32 (spijkerbroek maat 26) is ongeveer anderhalf keer zo wijd als de 134.
Voor mijn dochter in maat 140 koop ik broeken vooral bij de Hema, prijs tussen de 19 en 25 euro, en verkrijgbaar in verschillende kleuren. Er zit knoopsgatenelastiek in.

Pull & bear

Voor dochter kopen we broeken bij pull & bear! Smallere broeken zijn we nog niet tegengekomen! En niet duur 20 euro.

Lisetje

maan.

maan.

14-06-2013 om 17:26

Gaat heel lastig worden..

met een taillemaat 134 gaat het heel lastig worden, daar is zelfs de kleinste damesmaat (xxs of 32 of 25) niet geschikt. ik heb hier jarenlang het probleem gehad met een magere dochter.. is nog steeds supermager maar nu ze eenmaal maat 25 heeft is het wel veel makkelijker geworden.

als je echt goed passende broeken wilt hebben (taille 134 is gelijk aan maat 22 of 23? gok ik?) zou je evt kunnen kijken of ze ergens wat afgeprijsd hebben van outfitters nation- is standaard niet goedkoop maar vanwege lengtematen en smalle broeken voor ons destijds de enige broek die normaal zat. ze hebben vooral jeans maar ook weleens niet-jeans-broeken. (onze dochter had destijds 2-3 maten verschil tussen breedte en lengte.. ook ik was erg blij als het weer zomer was- ).

knoopsgatenelastiek klinkt heel leuk maar zit voor geen meter (is ook mijn eigen ervaring)-
misschien wel om twee centimeter op te vangen maar niet om twee maten op te vangen.

Vreselijk knoopsgaten elastiek

Knoopsgaten elastiek stond hier de magere graat ook belachelijk. Net of ze in de broek gepoept had, zo'n model heb je dan aan. En soms was het elastiek niet eens genoeg omdat de lengte te lang moest zijn, dan kon ze de breedte 2 keer aan. Daar helpt geen knoopsgatenelastiek aan hoor.
Ik bedoel ook beslist géén gewone maat xxs of 32. Ik bedoel van die skinny broeken. Die zijn écht enorm heel veel smaller dan 'gewone 32' broeken. En die zijn er ook in andere dan jeans. Je kan ze ook eerst gewoon zelf bekijken, meestal zijn en van alle skinny's enkele modellen die extra smal vallen. Gewoon op elkaar leggen en de taille's met je duimen meten/vergelijken. Van de 20 skinny's in xxs zijn er dan zeker 3 extra smal. En die laat je gewoon kind passen.
Hier was zo'n tienerboetiekje daar wisten ze al precies wat we wilden. En zochten ze meteen mee Naast de coolcat, ook handig voor als we niet slaagden.
groeten albana

P

P

15-06-2013 om 12:10

Knoopsgatenelastiek

Niets mis met knoopsgatenelastiek maar bij een dun kind moet je dan niet OOK nog eens gewone broeken kopen. Er zit knoopsgatenelastiek in de broeken van C&A met die drie wijdtes op de planken tegen de muur (twee broeken voor 20 euro ofzo). Als je dan de smalle broek kiest is er weinig aan de hand maar mijn kinderen hebben dan ook altijd een shirt of trui OVER de broek heen.

Annet

Annet

15-06-2013 om 21:34

Hier werkte een skinny jeans juist niet

Dochter was smal en heeft heel wat skinny's geprobeerd. Maar skinny betekent smal vanaf de knie. Dat zegt niets over de taille. Dan was de hele broek smal behalve de tailleband.
Knoopsgatenelastiek is leuk als je het elastiek 1 of 2 knoopsgaten strakker kunt zetten. Als je daar voorbij moet, ziet het er niet uit.

Bijzonder annet

Zulke skinny's heb ik nog nooit gezien. Soms in een echte 'kinderkledingwinkel' ? Want daar shoppen wij al niet meer sinds magere graat kon lopen. Want daar is alle kleding zo breed daar kan magere graat zeker 2 keer in. Alleen sokken passen haar uit zulke winkels.
Ik bedoel skinny's uit tienerwinkels. En de taille's van skinny's daar zijn zeker weten 4 maten smaller dan van gewone broeken.
groeten albana

Vic

Vic

16-06-2013 om 12:31

Knoopsgatenelastiek

Hier bevalt het knoopgatenelastiek in de hemabroeken wel. Nu is dochter niet echt mager (1,36, 28 kg) maar wel recht en smal, maar ik verstel de broeken tot ongeveer het zesde knoopsgat en dat ziet er prima uit.

P

P

16-06-2013 om 14:33

Precies vic

als je het maar 1 knoopsgat kan verstellen dan heb je daar ook niet echt zo'n broek voor nodig.

Hier gaat het aan beide kanten ook zo 4x aangesnoerd en dan verdeel je het een beetje over de broek. Ik snap echt het probleem niet maar dan dus bij de broeken van de C&A.

Hier ook

lengte maat 134, maar ze past in maat 122 qua breedte

In ieder geval, de super skinny broeken van HM zakken niet direct af. Dat zijn spijkerbroeken, daar looopt ze dus wel in.

Verder draagt ze nu een heel leuke jumpsuit, rokjes, leggings en ook spijkershorts met een legging of zomerpantyleggingdinges er onder. Die shorts koop ik dan een maat te klein.

ja die shorts zijn echt een uitvinding, in de winter droeg ze die ook met zo'n dikke maillot eronder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.