Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sinas

sinas

06-06-2012 om 20:04

Discussie ov-chip

hij is hier weleens eerder gevoerd, het voor of nadeel van de ov-chip. Op zich zie ik best voordelen, maar de nadelen ben ik vandaag zelf tegengekomen. In ander draadje al aangegeven, ik moest een lange treinreis maken. Daarvoor ben ik eerst naar buurgemeente gegaan, daar een boemel van Arriva genomen. Daar kwam de 1e hindernis dus al. De NS-company-card doet het daar niet. Wat nu? Gelukkig had ik mijn ov-abo bij me, maar dat is een kaart zonder saldo, die krijg ik via het werk van mijn man. Daarop dan maar saldo plaatsen. 7,50, hopen dat het genoeg was, de trein al in aantocht. Gauw ingecheckt, gelukkig, hij doet het. Uitgecheckt op het station waar ik de NS moest hebben. Nou, dat ging allemaal prima, in- en uitchecken. Toen ik vanmiddag weer terug was op het station om de boemel te nemen en wilde in-checken, saldo tekort (5 euro stond er nog op). Dus maar weer opladen. Dat kon alleen met 5 euro. Zucht. Dat dan maar weer gedaan. Toen kon het dus wel.

Moraal: Ik heb nu een ov-chip die ik eigenlijk helemaal niet hoef op te laden opgeladen met in totaal 12,50, daarvan is 2 maal 1,98 afgehaald voor die 2 treinreizen, saldo wat er nu nog op staat heb ik eigenlijk niet nodig, terugstorten kan, maar dat moet bij een OV-balie en kost 2,50. Makkelijker en leuker kunnen we het niet maken geloof ik.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hub

Hub

07-06-2012 om 07:43

20 euro

Ik vind het al vreemd dat je met dit Saldo in kunt checken. Ik heb begrepen dat je,als je met de trein reist, minstens 20 euro erop moet hebben staan. Dat moet ik nu toch nog eens na gaan kijken. Veder vind ik het nu wel gemakkelijk maar vooral voor ouderen lijkt het me een heel gedoe.

Brianna F

Brianna F

07-06-2012 om 11:00

Spijt

Van mijn OV chipcard, ik gebruik 'm zelden, voor de trein al helemaal niet, als ik ooit (1 keer per jaar of zo) met de trein moet, zorg ik dat ik een Blokker/kruidvat/AH of hemakaartje heb. Er staat 20 euro op, dat kost me dadelijk al 2,50 om die terug te krijgen. Die kaart was ook al 7,50. wat een geldklopperij.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2012 om 12:34

Brianna

Als je een gezinslid hebt die wel met de bus gaat, kun je jouw kaart gewoon meegeven. Dat wordt nooit gecontroleerd. Dat moet je niet in de trein doen, dat wordt wel gecontroleerd.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-06-2012 om 12:43

Ervaring

De ervaring heeft mij geleerd dat je vaak nog in kunt checken als het minimumsaldo er net niet meer op staat. Dus als er 19,95 op staat (ik heb een kortingskaart dus voor mij is dat 9,95), is inchecken misschien nog mogelijk. Nu zijn wij zeer regelmatige treinreizigers, dus misschien dat het systeem opslaat dat het met ons wel goed zit en dat een onderopgewaardeerde kaart geen drama is. Geen idee hoe dat gaat. Wij reizen nu dagelijks met de bus en toen ik afgelopen zaterdag eens ging checken of ik nog met de trein naar mijn werk kon, bleek het saldo 17 cent te zijn. Ik heb in de bus nooit gemerkt dat ik eigenlijk saldotekort had, dus in de bus kan het blijkbaar lang aan.

Brianna F

Brianna F

07-06-2012 om 13:28

Kaaskopje

Dat vind ik toch wel riskant, hier controleren ze toch regelmatig. En, gezinsleden zijn allemaal voorzien van studentenchipkaart.

sinas

sinas

08-06-2012 om 13:24

Wat mij vooral opviel

dat het opladen via touchscreen schermen toch een sport op zich is hoor!

De 1e trein die ik nam was een Boemel en niet van de NS maar Arriva. Kennelijk hoef je daar niet 20 euro op je kaart te hebben. Het was een gok, het had evengoed wel 20 euro kunnen zijn. Maar als het NS was geweest had ik dit probleem niet gehad, want ik had een company-card bij me, en dan had ik meteen in kunnen checken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.