Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Merel

Merel

12-09-2011 om 13:22

Ding gevonden in de keuken

Ik was de keuken aan het opruimen en vond een apparaatje terug waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik ermee moet. Ik heb het ooit (lang geleden) gekocht omdat ik dacht dat ik er een ei mee in partjes kon maken (geen plakjes dus, maar partjes) maar toen ik het thuis uitprobeerde bleek dat het niet te zijn, het is klein en lijkt een beetje qua mesjes op die appelboren waarbij je een hele appel in partjes krijgt; dit: http://tinyurl.com/4xpdcg5

De mesjes zijn precies zo, alleen dus kleiner, het werkt ook niet op een champignon...waarvoor is het ding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

12-09-2011 om 13:30

Is ie...

...dan misschien voor tomaten bedoeld?

Merel

Merel

12-09-2011 om 13:35

Nee

nee voor tomaten is ie weer te klein, hij heeft het formaat van zo'n eierpartjes maker. Ik heb al gegoogled, maar kan niets vinden.

Fianna

Fianna

12-09-2011 om 14:09

Onding

Kan het zijn dat dat ding wél bedoeld is voor een ie of champignon maar niet werkt omdat het rotkwaliteit is oid? Zo heb ik nl wel eens een kaasschaaf gehad waarmee je echt geen kaas kon schaven, maar het was wel een kaasschaaf

angel3

angel3

12-09-2011 om 14:53

Radijsroosjes

http://www.etenenmeer.nl/product_info.php?cpath=24_73&products_id=642

een radijs roosjes decoratie snijder?

Netel

Netel

12-09-2011 om 14:57

Knoflook?

Misschien om knoflook in partjes te snijden?

Fleur

Fleur

12-09-2011 om 14:57

Kan de url niet openen

,maar is het geen rozensnijder?

Merel

Merel

12-09-2011 om 15:04

Haha angel!

Je hebt gelijk, dit is 'm, ook de andere zijde ziet er precies zo uit... jeetje ik eet nooit radijsje ) iemand soms interesse in een radijsroosjes snijder???

Whahaha

Wie heeft er nu een radijsroosjesdecoratiesnijder? Briljánt!!

Parijse worteltjes

Parijse worteltjes of wortelbolletjes kun je er ook mee in roosjes laten veranderen.

merel

merel

13-09-2011 om 08:16

Okee

Nou ik denk dat ik toch maar eens een paar radijsjes of wortelbolletjes ga proberen te veranderen in roosjes, als ik dat ding toch heb

Pluk53

Pluk53

13-09-2011 om 09:14

Vergeet dan niet

om het ingesneden radijsje/worteltje daarna een uur in water te leggen. Dan wordt het pas een roosje

Merel

Merel

13-09-2011 om 11:02

Goed dat je het zegt!

Goed dat je dat zegt! Ik had anders waarschijnlijk @#$%^& gedacht... wat een rotradijsjes ! (is dat met worteltjes ook zo?)

Traditie

Wij hebben met een bevriend stel jarenlang een traditie gehad elkaar rare keukenhulpjes te geven. Aardbeienontkroonders, zeepkloppers enzo. Dan ging ik naar de huishuidelijkespullenwinkel en vroeg ik om een nutteloos keukenhulpje voor in de keukenla. Jammer dat we dat stel nooit meer zien (ze zijn uit elkaar, hopelijk niet door ergenis over rommel in de keukenla) maar anders had ik ze zeker zo'n radijsjesdecoratiesnijder gegeven. Als ik hem had kunnen vinden.

skik

Merel

Merel

13-09-2011 om 23:51

Ja ik ga oefenen

eerst maar eens radijsjes kopen, en dan bloemetjes maken. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen...wie weet krijg ik er inderdaad wel een passie bij Cobi )
Maar waar zijn radijsjes eigenlijk lekker bij? Ik hou eigenlijk helemaal niet van radijsjes, maar oke, als het roosjes worden is het ook zonde om ze meteen op te eten. (dipsausjes?)

Merel (radijsjes)

lekker op een boterham met oude kaas...maar dan moeten ze wel in plakjes...

Of door een salade gehusseld (maar ook daar vallen roosjes niet erg op ben ik bang)

Hmm...ik hou wel van radijsjes!

Ingrid

Merel

Merel

15-09-2011 om 20:24

Ze staan mooi!

Ja ik heb ze gekocht, een bosje radijsjes voor maar 75 cent (wist niet dat ze zo goedkoop waren) en er staan hier twee leuke roosjes te pronken in de keuken ) gemaakt met mijn nog niet eerder gebruikte radijsroosjesdecoratiesnijder (ja een keer eerder gebruikt met een ei, maar dat was geen succes
Hoe lang kan je radijsjes eigenlijk bewaren?

Eeehm...

Merel...als je ze tot roosje hebt gesneden zou ik ze snel opeten!

Maar anders kun je ze wel een paar dagen bewaren in de koelkast. Mochten ze wat slapjes worden....even in een bakje ijskoud water (evt met ijsblokjes) leggen, zijn ze na een uurtje weer helemaal fris & fruitig.

Ingrid

Merel

Merel

16-09-2011 om 21:00

Die andere

Nee ik bedoel die andere radijsjes, waar ik nog niets mee heb gedaan Ik had er maar 2 tot roosjes gesneden, had eigenlijk niets om het mee te decoreren, was voor 'zomaar' ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.