Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lekkerbekje

Lekkerbekje

03-09-2012 om 22:16

Diepvriesvis

Ik vind diepvriesvis vaak zo gumachtig van substantie. Ik dacht dat het kwam omdat ik het niet lang genoeg van te voren liet ontdooien. Maar dat doe ik nu wel ( in de loop van de ochtend uit de diepvries 'savonds eten) maar het blijft zo. Hebben jullie die ervaring ook?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kweenie

Ik heb begrepen dat alle vis bevroren wordt aangeleverd.
Misschien helpt t als je de vis rose bereidt; net gaar. Zeker niet doorbakken.

Dorry
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

amk

amk

03-09-2012 om 22:33

Welke vis?

wat voor vis is het, wij hadden vandaag tilapia en die was niet gummy, maar idd rose.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-09-2012 om 00:04

Nooit meegemaakt

Niet te lang bakken!

Nee

Geen herkenning. Ik eet regelmatig vis uit diepvries: scholfilet, zalm, tilapia, garnalen (= geen vis), etc.
En inderdaad niet te lang bakken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

bibi63

bibi63

04-09-2012 om 15:42

Niet bakken!

Ik vind diepvries vis niet geschikt voor bakken. Als je het ontdooit komt er ontzettend veel vocht uit en daardoor dus taai (gummie...). Voor bakken gebruik ik altijd verse vis. Maar voor een ovengerecht vind ik het prima. Het beste is nog om dan de vis niet van te voren te ontdooien, maar dan moet je wel een recept hebben waar de vis bevroren de oven in gaat (wbt tijd en temp).
Gr. Bibi

Geen ervaring

ik koop naasr friet en ijs geen diepvriesproducten maar ik denk dat als je het ontdooit en dan in een gloeiend hete kort bakt (in kleine mootjes) dan kan het haast niet taai worden.

ik kook overwegend aziatisch en wok dus veel, beetje sesamolie, zoute soja, knoflook en bosuitje, peper, paprika, boontjes. En dan dus die hete wok, dan is het binnen een minuut klaar.

Merel

Merel

05-09-2012 om 08:56

Alleen als oven gerecht

Ik gebruik tilapia alleen als ovengerecht, maar leg ze dan wel even een kwartier in warm water. Anders duurt het vreselijk lang voordat alles goed en wel ontdooit en klaar is. (en zijn de rest van de dingen in de ovenschotel helemaal tot moes gebakken Maar niet rubberig dus.

Vic

Vic

05-09-2012 om 10:00

Hangt er vanaf

Ik vind die 'moderne' vis als tilapia of pangasius over het algemeen niet zo lekker om gebakken te eten. Dan neem ik liever een scholfilet of sliptong o.i.d. Uit de diepvries heb ik alleen ervaring met zalmfilet. Daar heb je verschillen in. Die losgevroren filets van AH zijn minder lekker dan de vis in een doosje. De mosselen en gemengde zeevruchten uit de diepvries worden wel rubberachtig als je ze te lang bakt.

Ha ha

Ik had het ook bijna getikt maar wist bij nader inzien niet meer zeker of panga nu een zoet- of zoutwatervis was. Ook zoet dus inderdaad. Ik laat beide ook altijd liggen.

Hoe zit dat trouwens met schol? Die vind ik best lekker, maar eet die vis dan?

Groeten,

Temet

Aha!

Dank je, Gale. Weer wat geleerd. Ik heb met enig googlen de latijnse namen van Panga en Pangasius gevonden, en zie tot mijn vreugde dat Pangasius ook in het Latijn Pangasius heet, en dat de Panga heel anders heet [spiekt even: Pterogymnus laniarius - maar dat ga ik dus weer vergeten]. Dus nu bij de diepvriesvis even checken wat de latijnse naam is van het bevroren beestje.

Maar goed, ik vraag met af of de Panga überhaupt wel diepgevroren wordt verkocht, want ik krijg de indruk dat wat Pangafilet wordt genoemd feitelijk pangasiusfilet is. En die hoef ik dus inderdaad niet.

Groeten

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.